PDA

View Full Version : Ibanez ATK 300



Lazy B.
7 juni 2004, 15:19
Ik sta op het punt een Ibanez ATK 300 bas te kopen. Ik ken het model niet, maar hij schijnt het geluid van een MusicMan redelijk te benaderen.

Voor mij is het een basje "erbij" (mmm, klinkt een beetje decadent, realiseer ik me ineens) om thuis een beetje te kunnen slappen. Fretloos is namelijk mijn ding. 8-)

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met dit instrument? Graag alles wat je weet en vooral wat je ervan vindt. Een prijsindicatie zou ook leuk zijn. :D

Phyrexian
7 juni 2004, 17:08
Ibanez ATK's zijn goede bassen. Ze worden wel vaker als goed en goedkoper alternatief voor een Stingray beschreven.

Geen idee van de prijs. 400 euro? Kan me wel sterk vergissen hoor.

ToolRulez
7 juni 2004, 19:12
ATK's zijn volgens mij ook hele lekkere bassen, vooral als alternatief voor een stingray. Sommigen zeggen dat ATK's meer klinken als een 'ray dan een stingray zelf :) .

Voor 400 euro kan je trouwens een hele mooie kopen, de gemiddelde prijs ligt tussen de 300 en 400 euro.

MuNKeY
7 juni 2004, 23:20
sommige ATK's zijn slechter dan anderen , voor een goeie kun je gauw 400 vragen , voor een iets slechtere 300 of minder

John P
8 juni 2004, 23:08
Ik wil er nog wel eentje kopen; ik vind ze erg lekker klinken. De 300 is de duurste, geloof ik?

MuNKeY
8 juni 2004, 23:24
ik wil er ook wel 1 , als goedkope vervanging van een stingray dan (die zijn te duur :P )

en ik wil nog een MTD kingston
en nog een...
en nog een...
en nog een...
en nog een...
en nog een...
en nog een...

etc. :P

Lazy B.
9 juni 2004, 11:16
Dank voor alle tips. Ik heb de bas vanmorgen gekocht en het is een DIJK van een instrument! :D :D :D

Phyrexian
9 juni 2004, 11:39
Foto's?

Bigfoot414
9 juni 2004, 11:40
Ik zal onze bassist eens attenderen op de ATK. Hij is ook helemaal gek van MusicMans maar hi kan geen originele betalen :D

Lazy B.
9 juni 2004, 12:21
'k wil best een fotootje plaatsen, maar hoe doe je dat? :???:

Phyrexian
9 juni 2004, 12:28
'k wil best een fotootje plaatsen, maar hoe doe je dat? :???:

Mail me even je foto. Dan post ik die wel; ik heb webspace zat.

JoVe
9 juni 2004, 15:56
Het is een beetje achteraf maar goed, ik heb ook een ATK 300, eentje uit '95. Het is een erg fijne bas, zeker voor een Ibanez. Door de redelijk breed uitgevallen nek heeft ie veel minder last van kromtrekken.
Wat ik niet zo jofel vind, is de lage output van het element. Ik ben er nog niet uit of ik het waard vind die te vervangen.
De bas is vooral geschikt om mee te raggen, zeker met plectrum vind ik, voor slappen is een ATK wat minder, beetje magertjes geluid en er niet ideaal voor af te stellen.

Lazy B.
9 juni 2004, 16:07
Hey JoVe, beter laat dan nooit. :D

Hoe kun je zien uit welk jaar de bas stamt? Wat is uberhaupt de productieperiode van deze bassen geweest?

Ik vind de breedte van de hals overigens wel meevallen. Maar dat komt misschien omdat ik ook veel op 5-snarige bassen speel. 8-)

Beetje onbescheiden "on-Hollandse" vraag nog: wat heb jij er destijds (nieuw?) voor betaald?

JoVe
9 juni 2004, 17:21
Ibanez heeft de ATK 300 gemaakt van 1995 tot 1999 geloof ik. De datering bij Ibanez is erg vaag. Het komt er geloof ik op neer dat bij gitaren tussen 1987 en 1996 het eerste cijfer van het serienummer staat voor het jaar waarin hij is gemaakt. dus een 3 staat voor 1993. Vanaf 1997 is het zo dat de eerste 2 cijfers staat voor het jaar en de overige voor het productienummer. 99 is dus 1999.
Ik dacht dat ik ook een jaartal had zien staan in de halspocket van de body toen ik hem uit elkaar had geschroefd.

Ik heb mijn ATK vorig jaar tweedehands gekocht voor 375 euro. Sinds ik ben begonnen met bassen wou ik al een ATK en vorig jaar kwam ik er een in zeer goede staat tegen. So me bought the bass.

Lazy B.
10 juni 2004, 08:08
Gisterenavond heb ik hem in de oefenruimte voor het eerst even de sporen kunnen geven. Wat een sound zit er in dat ding! Echt helemaal te gek! Een puike plank met een enorme power. Ik kan hem echt iedereen aanraden! :D :D :D

Phyrexian
10 juni 2004, 09:42
http://www.everlasting.be/bart/guitars/gitaarforum/ibanez.jpg

Lazy B.
10 juni 2004, 09:52
Thanks for the picture Phyrexian.
Isn't it a beauty?! :D :-D

Venomer
10 juni 2004, 10:44
Ja, mooi!

John P
10 juni 2004, 17:14
Zonder meer een prachtbas! Ik ben stikjaloers!

jos zonder pet
10 juni 2004, 17:24
mooi mooi en hoeveel heb je hem uiteindelijk betaald? of is dat een indiscrete vraag? :oops:
als jem verkoopt zeg je het maar e!!! moet ik al niet ver rijden :lol:
bonheiden <=> mechelen

Primitive
10 juni 2004, 17:27
wow mooie bas man:D

Phyrexian
10 juni 2004, 17:35
mooi mooi en hoeveel heb je hem uiteindelijk betaald? of is dat een indiscrete vraag? :oops:
als jem verkoopt zeg je het maar e!!! moet ik al niet ver rijden :lol:
bonheiden <=> mechelen

De bas is van Lazy B. niet van mij. Lazy B. woont in Rotterdam. :)
Ik heb die foto voor hem gepost omdat hij geen webspace had...

jos zonder pet
10 juni 2004, 19:10
gvd :) maar het blijft een mooie bas....zal int evrvolg het topic wat grondiger lezen :wink:

Lazy B.
31 augustus 2004, 10:31
Voor wie geïnteresseerd is. Ik ga deze bas, waar we een tijdje geleden zo fijn over discussieerden, weer verkopen. Ik heb onlangs namelijk zijn grote 5-snarige broer aangeschaft. Dus als je interesse hebt laat het even weten.

Anavrin
31 augustus 2004, 11:13
vriend van me heeft deze ook, ook in deze kleur. Ik vond 'm wel OK spelen, en het geluid is ook best goed, maar ik vond 'm wel wat zwaar, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Anavrin
31 augustus 2004, 11:16
hier trouwens een fotootje van hem in actie:
http://www.whonose.net/fotos/utopia/wn-utopia7.jpg

Phyrexian
31 augustus 2004, 11:21
speelt hij in korn? ... zo voorovergebogen spelen :)

Anavrin
31 augustus 2004, 11:43
ik zei toch al dat het een zware bas is :lol:

Lazy B.
31 augustus 2004, 13:38
vriend van me heeft deze ook, ook in deze kleur. Ik vond 'm wel OK spelen, en het geluid is ook best goed, maar ik vond 'm wel wat zwaar, maar da's persoonlijk natuurlijk.

Wel OK? 't Is echt een waanzinnige bas! Erg profi voor weinig geld. Ik heb er niet voor niets nog een bij gekocht. Als ik het niet een beetje onzinnig zou vinden om een 4-snarig én een 5-snarig exemplaar te hebben zou ik 'em ook zeker nooit wegdoen.

Anavrin
31 augustus 2004, 13:42
met mijn oordeel 'wel ok' doel ik natuurlijk op de complete bas, als ik alleen naar het geluid zou kijken, en naar de feel van de hals, dan is ie inderdaad geweldig, maar dat ie zwaar is, vind ik echt een groot nadeel, dus daarom is mijn totaal-oordeel:
Wel OK

Lazy B.
31 augustus 2004, 13:57
Valt wel mee hoor, die zwaarte. Ik heb een 5-snarige Fender JB en die is net zo zwaar. Maar goed, nogmaals: als iemand geïnteresseerd is, stuur me dan even een private message.

Anavrin
31 augustus 2004, 14:49
OK, je hebt een PM :wink:











ja, ik zie jullie allemaal denken: eerst afzeiken, en dan toch misschien wel willen hebben :oops:

Phyrexian
31 augustus 2004, 15:10
wat verstaan jullie onder zwaar?

Anavrin
31 augustus 2004, 15:22
ik ben gewend aan een Yamaha RBX 260, en die weegt echt geen tiet. Maar verder speel ik ook gitaar, en daar vind ik een Les Paul al te zwaar (ja, die zijn ook gewoon loeizwaar: 6 of 7 kilo of zo). Qua basgitaren heb ik ook 1 of ander custom-ding, en die is ook wel redelijk zwaar, maar het geluid maakt veel goed, dus dat vergeef ik 'm maar :razz: Dat is eigenlijk ook wel zo bij die Ibanez ATK, het geluid maakt het goed.

MazeMouse
31 augustus 2004, 17:25
Mottie kosten? :oops:

Lazy B.
23 september 2004, 13:27
Ik zag net deze oude post van mezelf. Had ik al verteld dat ik er inmiddels drie (!) heb?

http://www.uitbeijerse.nl/graphics/instr/ATKs.jpg

:D :D :D :D :D :D :D :D

Anavrin
23 september 2004, 14:05
ik dacht dat je een 4-snaar wilde verkopen/ ruilen, maar dan koop je er nog een sunburst-4-snaar bij :???:

Lazy B.
23 september 2004, 14:26
ik dacht dat je een 4-snaar wilde verkopen/ ruilen, maar dan koop je er nog een sunburst-4-snaar bij :???:

Die nieuwe sunburst is fretless! Jammie! :D

En ik wil één van de gefrette knapen inderdaad nog wel eens de deur uit doen, maar dan wil ik wel een goede ruil hebben. Ik heb geen haast weet je. 8-)