PDA

View Full Version : 2e hands univibe??



Gretsch6120
7 juni 2004, 15:04
Hoi,

Ik ben op zoek naar een 2ehands dunlop univibe .
Heeft iemand een idee waar ik deze in de omgeving van tilburg zou kunnen vinden? Of evt medeforummers die er toevallig eentje wegdoen :???:

Len

Jeroenvanhulsteijn
7 juni 2004, 15:22
Volgens mij heeft Antal er 1ntje te koop. Die zit ook regelmatig opt forum dus die zal nog wel langskomen.

schizo910
7 juni 2004, 15:24
Dit staat bij Antal zijn signature:

Te koop:
Ibanez PT-909 Phase Tone
Carl Martin Chorus X2
Dunlop stereo Univibe
Cutec Chorus (goedkoop!)

Gretsch6120
7 juni 2004, 15:36
Ik bedoel eigenlijk de uv-1, deze dus:
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/univibe/images/Uni-Vibe-Chours.gif

Jeroenvanhulsteijn
7 juni 2004, 16:39
errm wat is dat ding van Antal dan?

Antal
7 juni 2004, 16:42
Ja, ik heb er idd een te koop, maar dat is niet degene op dat plaatje. Mocht je toch interesse hebben, pm me dan maar, want het forum is geen marktplaats!

Gretsch6120
8 juni 2004, 10:58
Sorry, is niet mn bedoeling er een marktplaats van te maken.

Ik heb wel nog een vraagje mbt tot de 2 verschillende univibes van dunlop. Wat is precies het verschil tussen de uv-1 en de uv-1sc?
Welke geeft het beste "vibe-gevoel"?
de uv-1sc is iig een stuk goedkoper...

sash
8 juni 2004, 13:08
De UV1SC heb ik zelf gehad en verschilt weinig tot niets met de grotere versie. Erg lekker ding, true bypass en vreet niet zo veel stroom. Werkelijk een aanrader!

Edit: Het enige grote verschil is dat er geen vibrato stand op zit, maar voor het echte 'vibe gevoel' moet ie toch op chorus, dus missen zal je het niet. Stereo is ook te gek trouwens. Wil er eigenlijk weer een hebben, puur omdat dat Stereo gevoel zo cool is. Echt geweldig op grote podia. Een gigantische WOEEEEEEEESJ van de ene naar de andere kant :D

Gretsch6120
8 juni 2004, 13:16
stereo is idd errrrrug vet.
maar ik was niet echt van plan om een 2e vibroking aan te schaffen.
Heb net een beetje research gedaan, maar als je in de manual kijkt,
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/univibe/manuals/uv1sc_manual.pdf
dan staat er dat de linker output chorus is en de rechter vibrato.
Dus dan zou er wel vibrato opzitten.
Maar ja, als je het toch van de chorus moet hebben is het niet zo erg als dat er niet opzit.

Antal, ik heb je een pm gestuurd, ben wel geinteresseerd.

Antal
8 juni 2004, 13:26
stereo is idd errrrrug vet.
maar ik was niet echt van plan om een 2e vibroking aan te schaffen.
Heb net een beetje research gedaan, maar als je in de manual kijkt,
http://www.jimdunlop.com/products/electronics/univibe/manuals/uv1sc_manual.pdf
dan staat er dat de linker output chorus is en de rechter vibrato.
Dus dan zou er wel vibrato opzitten.
Maar ja, als je het toch van de chorus moet hebben is het niet zo erg als dat er niet opzit.

Antal, ik heb je een pm gestuurd, ben wel geinteresseerd.

Heb al teruggemaild. Idd zit er wel vibrato op. Alleen gebruikte ik ook altijd alleen maar de chorus, die klinkt toch het gaafste.

Rutger
26 september 2004, 23:13
oud topic, ik weet het :roll:

k heb net een UV1-sc gesoord en even uitgeprobeerd op een het-is-half-11-en-ik-woon-op-een-flat volume. t is mn eerste vibe en ik heb hem gekocht om te zien of vibe wat voor mij is (los van het feit dat ik het erg mooi vind). een zeer veelzijdig doosje, stereo erg ruimtelijk en ik denk dat ik de beide uitgangen op de 2 kanalen op mn Fender Bandmaster aansluit voor een vollere sound. moet nog even puzzelen voor ik mn favo standje heb gevonden. vooral clean is ie goed bruikbaar.

maar 1 ding. hoge tonen wegzuigen is een bekend fenomeen bij vibes. maar ik vind het wel erg bij de sc, is dat normaal voor een vibe? mn subtiele distortion verandert in een metalsound daar het gemis aan hoog. :-?

Rutger
26 september 2004, 23:13
oud topic, ik weet het :roll:

k heb net een UV1-sc gesoord en even uitgeprobeerd op een het-is-half-11-en-ik-woon-op-een-flat volume. t is mn eerste vibe en ik heb hem gekocht om te zien of vibe wat voor mij is (los van het feit dat ik het erg mooi vind). een zeer veelzijdig doosje, stereo erg ruimtelijk en ik denk dat ik de beide uitgangen op de 2 kanalen op mn Fender Bandmaster aansluit voor een vollere sound. moet nog even puzzelen voor ik mn favo standje heb gevonden. vooral clean is ie goed bruikbaar.

maar 1 ding. hoge tonen wegzuigen is een bekend fenomeen bij vibes. maar ik vind het wel erg bij de sc, is dat normaal voor een vibe? mn subtiele distortion verandert in een metalsound daar het gemis aan hoog. :-?

Rutger
27 september 2004, 19:49
nog iets anders:

die adapteraansluiting ligt vrij diep in het pedaal door de dikke behuizing. Lijkt wel of de plug dan tekort is. Heb iemand anders daar ook last van? Of er een oplossing voor.

trouwens weer lekker hoor: positieve tip en kleine plug. wanneer houden ze eens op met dat geklier met unieke adapters... :evil:

Rutger
27 september 2004, 20:26
weet iemand triouwens waar ik een schema kan krijgen van dit doosje?

Rutger
28 september 2004, 19:25
Niemand?

adapteringang is al opgelost. was niet goed meer en wordt vervangen.