PDA

View Full Version : gitaar wiring met extra switch



Jeroenvanhulsteijn
7 juni 2004, 13:28
hallo, k heb een vraag mbt gebruik van on/on switch in wiring schema van gitaar. k heb al op internet gezocht maar k kon zo gauw niet vinden wat ik zoek.

ik wil met de on/on switch de tone en volume controls kunnen bypassen. nu wilde ik weten of het onderstaande schema wat ik heb gepaintbrushed klopt. ik hoop dat jullie advies kunnen geven. afkraken van mijn beperkte elektro technische kennis mag natuurlijk ook.

alvast bedankt.

http://home.student.utwente.nl/j.s.vanhulsteijn/Temp/wiring.JPG

harrie-beton
7 juni 2004, 16:32
volgens mij klopt het

ps je kunt het testen met losse draadjes (het is zwakstroom) en dan pas solderen!

Jeroenvanhulsteijn
7 juni 2004, 16:48
tnx, gonna try that komend weekend.

harrie-beton
8 juni 2004, 00:19
succes

meestal zijn de snaren eraf met dit soort klussen. Een metalen stemvork kan ook dienen als test-geluid. Hou de aangeslagen vork boven de elementen en je hoort of je het goed hebt aangesloten én geaard.

oh, met afgeschermde kabels wordt ie nog stiller.
Alles aarden aan 1 punt.

Jeroenvanhulsteijn
12 juni 2004, 11:22
nou, het werkt :) . toch wel merkbaar verschil. eigenlijk meer dan ik dacht. tis allemaal wat sprankelender als je de volume en tone pots bypassed. het plopt alleen heel erg als ik die switch omzet. mss nog extra weerstandje naar ground.

harrie-beton
12 juni 2004, 13:09
check de aarding even dan of is de switch goedkoop?

dat het goed klinkt wist ik. op mijn zelfbouw gitaar zit geen toonregeling alleen volume.