PDA

View Full Version : Hier is een Epiphone dus van gemaakt.....



gerrekat
7 juni 2004, 08:53
test

gerrekat
7 juni 2004, 08:53
http://img26.photobucket.com/albums/v78/blissful/closeup2.jpg


:-D :-D :-D


Volgens hun site zouden deze Lp customs een mahogany of Alder top moeten hebben...beats me maar dit is cardboard!

Sjakie
7 juni 2004, 10:08
Wel triest maareuh, hoe weet ik zeker dat dit een Epiphone is?

gerrekat
7 juni 2004, 10:14
Als ik heel eerlijk ben weet ik het ook niet zeker maar het komt van het epiphone forum en de poster zegt dat het om zijn/haar epiphone gaat ik neem aan dat hij/zij de waarheid spreekt...

maar goed check hier! http://www.gibson.com/products/epiphone/forum/toast.asp?sub=show&action=posts&fid=5&tid=95346

Sjakie
7 juni 2004, 12:09
Shit man, dat ziet er helaas als een Epi uit.

Je zou er maar één hebben...

gerrekat
7 juni 2004, 12:18
Nou ja als je er tevreden mee bent is er niets aan de hand....maar het is gewoon belachelijk dat ze adverteren met een alder top en er dan gewoon geperst MDF opzetten!

Sjakie
7 juni 2004, 12:32
Volledig met je eens. Maar om er opeens achter te komen dat je een top heb van mdf is toch wel even slikken...


http://img78.photobucket.com/albums/v250/ultraforever/EpiphoneTrash/1joint_and_pup.jpg

Johannes
7 juni 2004, 12:36
Zo, dat verklaart een hoop....... :razz: :-D

SilverFoo
7 juni 2004, 12:41
achja, je moet het maar geloven dan he... Ik ben overigens dik tevreden met mijn epi les paul custom... :D

andoni
7 juni 2004, 12:42
ja ik zou me toch ook afgeript voelen :o

btw, heeft gerrekat zich de missie gesteld om over alle gitaarmerken hun 'valsspelerij' aan te tonen? :-D Ik herinner mij een gelijkaardige post over een Gibson LP :razz:

Maar het is idd schandalig, en ook te verwachten, hout wordt aan een snel tempo duurder.

gerrekat
7 juni 2004, 12:45
beschouw het als een waarschuwing voor mensen die nadenken over de aanschaf van zo'n gitaar, je kan altijd zelf de afweging maken of je ermee zit of niet!

Ik heb zelf ook een stapel GIBSONS gehad maar ben nooit op de hoogte geweest van dit soort praktijken, als ik ergens zoiets lees vind ik het wel informatief om het hier te posten.

SilverFoo
7 juni 2004, 12:48
Gerrekat, kerel, hartstikke bedankt :razz: . En toch blijf ik tevreden... mag dat? :D

Johannes
7 juni 2004, 12:53
Ik heb heel even een Squiertje gehad uit Japan 1993, en die was compleet van MDF, echt heel gek.
Ik had niet echt een goede kans genomen om m te testen, maar voor 75€ kon ik m niet laten liggen. Hij was een maand later weer de deur uit.

Oja, zei ik al dat ie helemaal KL*te klonk :-D

birt
7 juni 2004, 13:04
ik had het ook al gezien...
ik denk wel dat je het kan checken door de pu's er even uit te halen... of gewoon geen goedkope epi te kopen met een dekkende laklaag :D

schaap
7 juni 2004, 13:28
Blij dat ik de mijne al eens uit elkaar had gehaald, ik hoef me geen zorgen te maken 8-)

sebass
7 juni 2004, 13:36
Hmm ik heb ook een les paul custom hier staan. Ik haal hem wel eens uit elkaar maar ik ben het nog niet tegengekomen. Op een andere gitaar overigens wel, een oude probe, de hele body is daar van mdf. Daar heb ik eerst een stukje lak afgehaald.
Zou me verbazen dat niemand ze dan heeft aangeklaagd? Zouden ze dat risico kunnen nemen denk je. Het gebeurt vaak genoeg dat mensen een stukje uit hun lak hebben, dan zou je er zo achter komen.

idno
7 juni 2004, 13:44
mn gitaarleraar had ook nog eens zo een soortgelijk verhaal

een andere leerling stootte zn gitaar n keer en toen bleek 'ie van geperst karton te zijn :razz:

gerrekat
7 juni 2004, 13:45
Alleen de top is hier van MDF de rest is wel van "hout"

denk trouwens dat de meeste mensen er geen idee van hebben wat maple/alder of MDF is....


Die weten alleen maar GIBSON is geweldig, en ze zier er wel goed uit...verder hebben ze er geen fuck verstand van

andoni
7 juni 2004, 14:45
Ik heb nog een leuk verhaal in die trand...

Ik had net mijn Viper en een kennis van me wou hem wel eens zien en ging zijn Les Paul model meenemen, konden we samen wat jammen als ik nog wat volk bijeen kreeg. Wel zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag stonden we lekker te raggen op mijn zolder, toen die maat van mij vroeg of hij even op mijn Viper mocht spelen en ik wat op zijn Les Paul-model (weet al niet meer welk merk, hij had hem 2e hands gekocht, maar die persoon kennende zal het een Stagg of iets dergelijks geweest zijn), ging ik akkoord.

Nu had ik mijn Viper neergezet en nam zijn gitaar aan. Ik spande mijn arm op met de gedachte dat een Les Paul wel erg zwaar weegt, maar tot mijn verbazing ging mijn arm omhoog alsof de gitaar van lucht was. Ik bedoel: mijn Viper is niet echt een zware gitaar (hoewel van mahonie, maar redelijk dun), maar die Les Paul was echt een veertje. Ik zei: "lekker licht gitaartje! " (wou die persoon niet teleurstellen). Toen ik een bend deed met de lage E-snaar hoorde ik een vreemd gekraak aan de kop van de gitaar. De stemknop was een stuk losgedraaid en de snaar flabberde veel losser. Dus ik terug stemmen, maar tot mijn verbazing zat er absoluut GEEN weerstand op die mechaniek. Niet moeilijk dat de snaar zichzelf losser wikkelde...
Ik hoef er niet bij te vertellen dat de gitaar absoluut kut klonk en speelde.

Maar het ergste komt nog. Op het einde van de avond, die persoon wilt naar huis gaan, en trekt mijn kabel uit zijn gitaar. Het probleem was dat de plug van de kabel erin bleef, en dat de jack ingang uit het hout kwam gefloept, met een hoop draadjes die eraan hingen. Uit het gat in de gitaar viel wat stof, dat bij nader onderzoek iets houtslijpsel-achtig bleek te zijn.

De gitaar leek vanbinnen wel van kurk gemaakt :o Echt zo die samengeperste houtschilfers, waarvan je het oppervlak gewoon kan indrukken als je wat kracht zet. De kabel kregen we niet meer uit de plug en de jack-ingang kregen we wel in de gitaar maar viel er altuid vanzelf uit, omdat het hout (of wat er voor moet doorgaan) er af was gebrokkeld.


Na dit meegemaakt te hebben raad ik iedereen ten stelligste af om met een Stagg te beginnen, het bespaart je een hoop frustraties. Zelfs de Squier waarop ik heb leren spelen (hoewel absolute crap) was zelfs nog beter, of ten minste hij viel niet uit elkaar :) Voor een 100 € meer heb je een gitaar die 100 x beter is dan dergelijk "houtafval geperst in de vorm van een gitaar".

gerrekat
7 juni 2004, 14:56
LOL mooi verhaal...mijn Viper weegt geen reet, ik denk dat mijn ML's twee keer zo zwaar zijn, kan je nagaan LOL!

Neals
7 juni 2004, 15:00
Na het lezen van deze draad ben ik blij dat me rg gewoon van hout is

Johannes
7 juni 2004, 15:42
Wat leren wij hier van???








Transparante lak! :razz:

green_day
7 juni 2004, 15:48
ik had het ook al gezien...
ik denk wel dat je het kan checken door de pu's er even uit te halen... of gewoon geen goedkope epi te kopen met een dekkende laklaag :D

die epi les paul custom's zijn geen goedkope budgetgitaartjes hoor! vind het echt schandalig dat ze dit soort dingen bij toch een redelijk merk als epiphone doen. Als het nou eens bij stagg inderdaad of samick was geweest had ik het nog enigzins kunnen begrijpen.

Bigfoot414
7 juni 2004, 16:09
Mjn Epi G400 weegt geen drol, maar hij klinkt fantastisch. Hij is dan niet zo veel waard, maar zeker beter dan zo'n Stagg-gedrocht.

schizo910
7 juni 2004, 16:19
Mijn eerste 'redelijk goede' gitaar was een Epiphone LP. Ik heb hem nog steeds en het is een prima gitaar gebleken. Maar gelukkig met transparante lak :razz:

amon
7 juni 2004, 17:05
en heo weten we of dit niet door een slimme koreaanse namaakfabriek in de onderwereld gemaakt is... of overdrijf ik... :D :wink: ?

V!N
7 juni 2004, 17:13
(De goedkopere) Epiphones met transparante lak hebben een dun laagje fineer bovenop in plaats van een flink stuk hout ..

gerrekat
7 juni 2004, 17:16
In plaats van een laag MDF bedoel je :-D

Bigfoot414
7 juni 2004, 17:24
Het kan me echt geen flikker schelen van welk hout mijn gitaar is gemaakt, als het geluid maar naar mijn wens is.

Lacrymosa
7 juni 2004, 17:26
Jay cal heeft ook nog een oude epi
en als je em goed in et licht houdt, zie je gewoon de structuur (aan de zijkant) van het multiplex

CheerS!!

V!N
7 juni 2004, 17:29
Neen, goed lezen:

.. een flink stuk hout
in plaats van de ferme plank hout op duurdere gitaren (al dan niet met een tekening als flames of quilts) zit op de goedkopere Epiphones met transparante lak een dun laagje fineer (al dan niet met een tekening als flames of quilts).

P****Fred
7 juni 2004, 17:38
I would like to see a picture of the broken neck and body in the same picture. I would also like to see a close up of the body binding, both front and back. Also a close up of the pick up ring screws. Before I pass judgement.


dit vind ik wel een goeie post in deze thread...

abbys
7 juni 2004, 18:03
was MDF?

glacius
7 juni 2004, 18:04
mijn epi laatst tegen een dranghek gehad, geen mdf maar hard materiaal :D

alhambra
7 juni 2004, 18:09
mijn epi laatst tegen een dranghek gehad, geen mdf maar hard materiaal :D

Ja en hard zegt niks mdf is ook hard hoor.

Kjiratsiekoedel
7 juni 2004, 19:02
was MDF?


De grondstof voor dit product bestaat uit houtvezels. Deze vezels krijgen na chemische veranderingen verbeterde mechanische en fysische eigenschappen.


ook wel: geperst zaagsel met lijm

soup
7 juni 2004, 19:24
zou je gibson dan niet kunnen aanklagen of ja eerder epiphone ik weet niet precies wie , maar is dat dan niet mogelijk???
Want ja ze zeggen dat het van een bepaald hout gemaakt is maar dat is niet dus..is het mogelijk?

edit:ik heb nu die berichten gelezen op dat ander forum en dan zeggen sommige dat het een neppe is , denk ik nu eigenlijk ook dat er serieus mee geknoeit is
maarja ik weet er ook niet echt iets van dus :-?

gerrekat
7 juni 2004, 19:38
veel LP knockoffs hebben niet eens een echte archtop maar een holle, ik denk niet dat deze foto nep is...

Anders Destium
7 juni 2004, 19:42
Hoe zou jij reageren als iemand met zoiets komt Soupero, je gelooft het liever niet :wink:

Epi kennende verbaast het me niets als het echt een MDF-board zou zijn.

Is er iemand hier met een Epi LP custom die wil fungeren als proefkonijn :D

sash
7 juni 2004, 19:59
http://img26.photobucket.com/albums/v78/blissful/guitars2004/D3.jpg

Best een geil wijfie :D

soup
7 juni 2004, 20:04
wow wel een dunnne gitaarband, en dat dan voor een epiphone les paul die dan weer erg zwaar zijn

Swan
7 juni 2004, 20:14
http://img26.photobucket.com/albums/v78/blissful/guitars2004/D3.jpg

Best een geil wijfie :D


squished to death :roll:

Chrissie
7 juni 2004, 20:24
reactie op het epiphone-forum:

Dear Epiphone Customers,

The image of the guitar below is NOT an Epiphone guitar. While it might have "Epiphone" on the headstock, it is a COUNTERFEIT.

As you can see, this unsuspecting person purchased their guitar in Korea. Just last week we were notified that Korean police (as they have done many times in the past) raided the infamous Nakwon Arcade in Seoul, Korea. This musical instrument mall is notorious for purchasing and selling counterfeit as well as OFF-QUALITY or REJECTED guitars produced by factories in Korea. Because they cannot export them into the USA, Europe, Japan, etc., these factories sell them "out the back-door" within Korea and ultimately, to unsuspecting customers.

Epiphone was and is NOT the only brand being illegally made and sold in Korea. There are and were other famous guitar brand names ceased by the police and facing the same counterfeiting problems.

As a result of this inherit market problem, Epiphone does not currently have nor have we had in the past, an active authorized Korean distributor. We have verified that we have NO RECORD of that guitar with that serial number being sold by our company.

Epiphone does NOT use nor have we EVER used particle-board or any other similar materials in our guitars. With 131 years of quality and integrity on the line, there is NO WAY we would put that at risk by using inferior materials.

On several occasions in the past, we have worked closely with the Korean police to locate and identify counterfeiters in Korea. This has led to many guitars being confiscated and in many cases, arrests. While we wish this was not the case and we are doing all we can to stop it, this type of illegal activity is hard to eliminate completely. Therefore, if you do travel to or live in Korea, please understand there is a big risk when purchasing a brand-name guitar or other musical instrument.

If you are purchasing a new Epiphone from an authorized dealer in the USA, Canada, Europe, Japan or other "export" country, rest assured that these are high-quality instruments worthy of the name Epiphone - carrying our limited Lifetime Warranty and backed by the Gibson Musical Instruments.

Thank you and if you have any question or concerns, please email me personally at jim.rosenberg@gibson.com.

Best Regards,

Jim "Epi" Rosenberg

Laurens314
7 juni 2004, 20:33
idd, en de speakers in de achtergrond zijn ook mooi :)

Maar uiteidelijk blijkt het geen echte Epiphone te zijn:

http://www.gibson.com/products/epiphone/forum/toast.asp?sub=show&action=posts&fid=5&tid=95346&page=4

Bigfoot414
7 juni 2004, 20:36
Die gitaar is bijna net zo groot als dat wijf.

Paultje-k
7 juni 2004, 20:38
Phew! wat ben ik opgelucht zeg! :D

amon
7 juni 2004, 20:43
:wink: ik overdreef dus toch niet. ik dacht al wel dat het zoiets zou zijn. (als we dan dit verhaal moeten geloven).

ben zelf in peking (china) geweest daar heb je dus wijken/straten voor bepaalde dingen: antiekbuurt, acrobatenwijk, muziekwijk, en een zijdemarkt, alleen maar merkkleding die nep is, la coste polo's voor omgerekend 1 euro ofzo. loop je even verder, kom je rolexen tegen die ze voor omgerekend 100 euro aanbieden per stuk, die je na 5 minuten afpingelen 2 (mannen en vrouwen horloge) voor 5 euro mee kunt nemen... :D :-?

ik sta er echt niet van te kijken als dat verhaal waar is.

Anders Destium
7 juni 2004, 21:01
Waarom een imitatie Epiphone maken als je er net zo goed Gibson op kan zetten :???:

sash
7 juni 2004, 21:15
Waarom een imitatie Epiphone maken als je er net zo goed Gibson op kan zetten :???:

Denk dat mensen die een Gibson kopen het sneller doorhebben als ie fake is.

Maar alsnog, snap het nog niet om een Epi te imiteren.

Anders Destium
7 juni 2004, 21:26
We hebben het hier wel over een steegje in het verre oosten, waar je geen bonnetje krijgt bij je aankoop :D

Bovendien, kunnen ze bij Epiphone niet een keer een LP custom van ze uit elkaar scheuren om voor eens en altijd te bewijzen dat het echt alder is! Ik weet hoe alder er uit ziet, mij hou je niet voor de gek :)

Wilson
7 juni 2004, 22:50
ik heb tijdje een epi LP standard gehad, en daar zat toch echt een massieve alder top op hoor. En dat was een standard, de costums zijn duurder, lijkt me sterk als ze daar ineens wel een mdf top opzetten

gerrekat
7 juni 2004, 22:55
Ik geloof er geen fuck van...wie gaat er nu een imitatie Epiphone maken...zet er dan gelijk GIBSON op.

Nou ja het zal wel, ik zal er toch geen kopen! vind die witte custom er trouwens best goed UITZIEN..... :-D

Anders Destium
7 juni 2004, 22:58
Alder is toch helemaal geen mooie houtsoort om te zien?

gerrekat
7 juni 2004, 23:04
goedkoop alternatief voor maple....

Negative K3 fan
7 juni 2004, 23:11
goedkoop alternatief voor maple??

alder (elzen) is niet geweldig om te zien, beetje saai, maar lang niet zo lelijk als linden.

verder is alder idd een vrij goedkope en lichte houtsoort wat daarom ook gebruikt is voor fenders en een beetje is blijven hangen. Het klinkt volgens mij eerder richting ash dan maple aangezien maple wel erg schepr is en ook een stuk zwaarder. even kijken wat warmoth erover zegt:

Alder is used extensively for bodies because of its lighter weight (about four pounds for a Strat® body) and its full sound. It's closed grain makes this wood easy to finish. Alder's natural color is a light tan with little or no distinct grain lines. Alder has been the mainstay for Fender bodies for many years. It looks good with a sunburst or a solid color finish. Because of its fine characteristics and lower price, Alder is our most popular wood and it grows all around us here in Washington State.

Anders Destium
7 juni 2004, 23:16
Alder en maple is een WERELD van verschil om te zien, ik kan het weten want ik heb een alder gitaar ontdaan van de top. Ondanks dat het niet overdreven lelijk was zou ik het toch niet willen vergelijken met een natuurlijk maple blok :lol:

gerrekat
7 juni 2004, 23:16
Dat zeg ik een goedkoop alternatief.....i zeg niet dat het hetzelfde is in tegendeel...

Zelfs een basswood gitaar KAN goed klinken als je mazzel hebt!

Laurens314
7 juni 2004, 23:28
We hebben het hier wel over een steegje in het verre oosten, waar je geen bonnetje krijgt bij je aankoop :D

Ja, maar fe aangenomen dat de foto van die meid met de witte epiphone in de winkel waar de gitaar gekocht is genomen, dan doet de winkel het goed, want de B&W speakers op de achtergrond zijn 1200 euro per stuk med die stands. Aldus is het geen achterwijk winkeltje...

Thom TK
7 juni 2004, 23:30
Dat zeg ik een goedkoop alternatief.....i zeg niet dat het hetzelfde is in tegendeel...

Zelfs een basswood gitaar KAN goed klinken als je mazzel hebt!

Hoezo KAN?
Basswood is Basswood, klinkt toch allemaal hetzelfde :???:

Anders Destium
7 juni 2004, 23:31
Ik zou ook echt lachend met een gitaar voor een winkel gaan staan als hij uit elkaar is gevallen en ik heb hem daar gekocht. Da's niet zo aannemelijk lijkt me, en het zou bovendien natuurlijk ook zo kunnen zijn dat die speakers ook hartstikke fake zijn. You heard it here first :D

Anders Destium
7 juni 2004, 23:33
Dat zeg ik een goedkoop alternatief.....i zeg niet dat het hetzelfde is in tegendeel...

Zelfs een basswood gitaar KAN goed klinken als je mazzel hebt!

Hoezo KAN?
Basswood is Basswood, klinkt toch allemaal hetzelfde :???:

Ik heb een basswood gitaar met een maple top en die klinkt erg goed (was ook aan de prijs), maar de rest is inderdaad niet te vergelijken met goede tonewoods. De klank hangt volgens mij ook af van de dichtheid van het hout, en daar zit bij elke houtsoort variatie in

Negative K3 fan
7 juni 2004, 23:44
Dat zeg ik een goedkoop alternatief.....i zeg niet dat het hetzelfde is in tegendeel...

Zelfs een basswood gitaar KAN goed klinken als je mazzel hebt!

als ZELFS basswood dat kan, waarom kiezen dan toch neit de mninste namen als Vai, petrucci, van halen etc. voor basswood bodies?

Anders Destium
7 juni 2004, 23:51
Heel simpel: tone zit in je vingers, en basswood is erg licht. Zo voorkom je dus een hernia als je vaak op het podium staat!

Punt
8 juni 2004, 01:18
Je hebt ook echt hout dat zwaar shit is hoor, soms kun je dan nog beter mdf hebben:)

sash
8 juni 2004, 01:26
Heel simpel: tone zit in je vingers

Daar laat ik me verder niet over uit :D :D :D

gerrekat
8 juni 2004, 08:54
veel basswood gitsren klinken kut....geloof maar als er een axe gemaakt wordt voor de grote heren er effe meer aandacht aan besteed wordt dan een Koreaanse fabrieksgitaar...

Ik vind de tone van vai en satriani trouwens echt belabberd met alle respect! van halen is ook niet meer wat het geweest is.

en voor een gedeelte is het waar dat toone in je vingers zit, niet alleen natuurlijk.

MazeMouse
8 juni 2004, 09:58
http://img26.photobucket.com/albums/v78/blissful/guitars2004/D3.jpg

Best een geil wijfie :D
Ah, de foto van voor het hele drama begon...


(offtopic: Ik zou het er wel op kunnen)

IndiepoprockJesse
8 juni 2004, 11:36
best goed om te horen dat het een fake was, dacht het wel hoor na het lezen van die topic.. serie nummer dat niet klopt en dat plankie zaagsel wat er op zat..

en ja, inderdaad een lekker ding :-D

Jesse//

abbys
8 juni 2004, 15:43
niks tegen basswood, anders doe ik wat telefoontjes
:-D

Negative K3 fan
8 juni 2004, 16:38
Heel simpel: tone zit in je vingers, en basswood is erg licht. Zo voorkom je dus een hernia als je vaak op het podium staat!

swamp ash is lichter en wordt welmeer gewaardeerd (strats etc.)

shredneck
8 juni 2004, 21:02
met alle respect Gerrekat...

mag ik je vragen waar je Epiphone/Gibson fixatie vandaan komt? Ik heb nog nooit zo'n gefrusteerde poging gezien om een merk te bashen. Wat heeft het voor zin? Epiphone heeft duidelijk laten weten dat het geen MDF in zijn gitaren gebruikt en met alle respect...die neck joints zijn absoluut geen gibsonjoints....die foto is al zo oud als de weg naar Rome en als jij me geen site/bron van desbetreffende foto kunt geven waaruit bl;ijkt dat het Gibsons betreft...tja...dan verspreid je dus pure onzin.

shredneck
8 juni 2004, 21:04
met alle respect Gerrekat...

mag ik je vragen waar je Epiphone/Gibson fixatie vandaan komt? Ik heb nog nooit zo'n gefrusteerde poging gezien om een merk te bashen. Wat heeft het voor zin? Epiphone heeft duidelijk laten weten dat het geen MDF in zijn gitaren gebruikt en met alle respect...die neck joints zijn absoluut geen gibsonjoints....die foto is al zo oud als de weg naar Rome en als jij me geen site/bron van desbetreffende foto kunt geven waaruit bl;ijkt dat het Gibsons betreft...tja...dan verspreid je dus pure onzin.

bat
8 juni 2004, 22:06
(...) en met alle respect...die neck joints zijn absoluut geen gibsonjoints....die foto is al zo oud als de weg naar Rome en als jij me geen site/bron van desbetreffende foto kunt geven waaruit bl;ijkt dat het Gibsons betreft...tja...dan verspreid je dus pure onzin.

bedoel je deze foto in dat andere topic nu?

http://www.gibson.com/products/custom/csu/images/summer/tenonhalfs.jpg

die komt dus van de gibson-site. (zie ook hier (http://www.gibson.com/products/custom/csu/summer9story.html))

Los van het feit dat ook ik het idee heb dat Gerrekat een beetje zoekt naar manieren om Gibson/Epiphone af te kraken, moet je wel even de facts checken voordat je iemand "aanvalt". Overigens had ik de link naar de gibson-site ook al in betreffende topic geplaats... wel even helemaal doorlezen voordat je je conclusies trekt dus... [edit: dit was dus gericht aan shredneck]

gerrekat
8 juni 2004, 22:28
Dit soort dingen mogen hier toch ter sprake komen daar is een gitaarforum voor....leek me interessant...

Gefrustreerd ben ik al zeker, kan elke GIBSON kopen die ik wil, dus ben echt niet jaloers ofzo!

Topic is nu al 5 pagina's lang dat bewijst al dat er genoeg interesse is om dit te bespreken...

Ben zeker geen GIBSON hater....integendeel.....

V!N
9 juni 2004, 10:51
Hier is een échte Epiphone doorgezaagd en op een krant gelegd met een recente voorpagina:

http://www.epiphone.com/images/LPCstTop1.jpg

bijbehorend artikel: http://www.epiphone.com/news.asp?NewsID=115

Ik had ook niet anders verwacht, maar ja .. je zult hier maar eens tegen de grote onwetende meuk iets in moeten posten he.

Mijn Epi's zijn uit de jaren '70 en de eerste helft van de jaren '80, toen het nog in Japan werd gemaakt en de kwaliteit nog een stukje hoger lag dan vandaag de dag.

Epi's zijn en blijven in mijn ogen, oren en handen degelijke gitaren met een erg goede prijs-/kwaliteitverhouding.

Sterker nog .. Ik denk dat ik zelfs liever een Epiphone Elitist dan een Gibson Studio.

birt
9 juni 2004, 11:00
haha ze hebben em zelfs mooi afgeschuurd vor de foto :D

gerrekat
9 juni 2004, 11:08
ze worden nu wel erg gestressed bij Epiphone :-D :-D :-D

abbys
9 juni 2004, 11:08
ghehehehehe :razz:

abbys
9 juni 2004, 11:10
nou, ik geloof ze maar al te graag, altijd al een epiphone willen kopen :-D :)

V!N
9 juni 2004, 11:12
Ben zeker geen GIBSON hater....integendeel.....

Zeker niet, alleen een "purist" .. :roll:

Wanneer ga je (super) strats hier aanpakken ? Veelal een geschroefde hals en complete parkeergarages zijn er uit de body gefreesd voor de tremoloveren en het beetje electronica.



nb: Ik heb onder andere Ibanez en Fernandes superstrats, twee Epiphones en koop over enkele maanden een Gibson Historic re-issue.

Het bezit van een Historic (of wat voor (veel te) dure gitaar dan ook) schijnt het te rechtvaardigen al het andere op de markt af te kraken.
Ik weet waar ik op heb gespeeld, waar ik nu op speel en waar ik ook vooral op zal blijven spelen als ik m'n Historic heb.

We moeten eens dingen in het juiste perspectief zien om ze op hun waarde weten te schatten. Het gezeik over slechte Gibsons en Epi's slaat nergens op, alsmede dat onderwerp hier over Stagg:
Een knulletje is dolblij met zijn allereerste electrische gitaar, trots als een pauw op zijn Stagg voor 120 euro. Zijn wijze oom emmert een half uur tegen hem aan dat hij een volslagen kutgitaar heeft ..

leuk ..

SiNiSTRaL
9 juni 2004, 11:29
nou, geloof ze bij epi we, net ff voor t geval dat ff de mijne opengemaakt:
t kamertje aan de achterkant waar de pots inzitten enzo was helemaal dichtgelakt, dus ff met een priem wat zitten krassen, geen mdf :)
en dat hout bij de PU's had ik al eens gezien, en dat was ook echt (had geen zin om weer mn snaren eraf te halen en mn pu eruit te slopen..
en dat artikel van epiphone zelf vind ik best geloofwaardig...

gerrekat
9 juni 2004, 11:42
Ben zeker geen GIBSON hater....integendeel.....

Zeker niet, alleen een "purist" .. :roll:

Wanneer ga je (super) strats hier aanpakken ? Veelal een geschroefde hals en complete parkeergarages zijn er uit de body gefreesd voor de tremoloveren en het beetje electronica.



nb: Ik heb onder andere Ibanez en Fernandes superstrats, twee Epiphones en koop over enkele maanden een Gibson Historic re-issue.

Het bezit van een Historic (of wat voor (veel te) dure gitaar dan ook) schijnt het te rechtvaardigen al het andere op de markt af te kraken.
Ik weet waar ik op heb gespeeld, waar ik nu op speel en waar ik ook vooral op zal blijven spelen als ik m'n Historic heb.

We moeten eens dingen in het juiste perspectief zien om ze op hun waarde weten te schatten. Het gezeik over slechte Gibsons en Epi's slaat nergens op, alsmede dat onderwerp hier over Stagg:
Een knulletje is dolblij met zijn allereerste electrische gitaar, trots als een pauw op zijn Stagg voor 120 euro. Zijn wijze oom emmert een half uur tegen hem aan dat hij een volslagen kutgitaar heeft ..

leuk ..


nee ben geen "purist" vind alles dat GIBSON niet alles kan maken omdat iedereen het toch wel koopt. ik bedoel voor veel gistaristen houdt het op met fender en Gibson.

Gitaristen zijn vaak in te delen in "GIBSON" en "FENDER" types...ik ben duidelijk dan een GIBSON type...
zal niet snel iets over een FENDER posten iedereen weet wat mijn mening daarover is vind het zeer laagwaardige producten voor veel te veel geld, maar ik bengeen FENDER type dus ik onthoud me liever van een oordeel, bovendien zal FENDER me een worst wezen.

Bij BIBSON ligt dat anders die pretenderen een hoge graad van vakmanschap toe te passen op hun gitaren ik vind dat ze het veel te makkelijk hebben daar iedereen (jij dus ook blijkbaar) accoord gaan met "acceptabele" kwwaliteit terwijl je IMO voor 2000 EURO meer zou moeten krijgen.


maar het wordt weer erg persoonlijk, ik vond het gewoon een interessant onderwerp, en als ik iets tegen kom over een ander merk post ik het als het interessant genoeg is daar is dit hele forum toch voor...

Ik heb geen idee over Epiphones heb er zelf nooit een gehad, misschien is het een fake misschien niet....het is gewoon een leuk opnderwerp om over te discussieren.....ik heb het ook weer ergens vandaan waar ze het er ook over hebben dus waarom zou dat hier niet kunnen?

Ik verzin het niet zelf ofzo...

gerrekat
9 juni 2004, 11:47
nou, geloof ze bij epi we, net ff voor t geval dat ff de mijne opengemaakt:
t kamertje aan de achterkant waar de pots inzitten enzo was helemaal dichtgelakt, dus ff met een priem wat zitten krassen, geen mdf :)
en dat hout bij de PU's had ik al eens gezien, en dat was ook echt (had geen zin om weer mn snaren eraf te halen en mn pu eruit te slopen..
en dat artikel van epiphone zelf vind ik best geloofwaardig...


Jij hebt toch een explorer? dat zal gewoon OK zijn, is een flattop het ging alleen om de Archtop de body is normaal...

bat
9 juni 2004, 12:59
@gerrekat:

De prijs van een Gibson wordt niet zozeer bepaald door de materialen, het werk en het vakmanschap dat ze erin stoppen, als wel door wat de koper nog een acceptabel bedrag vindt om voor een Gibson te betalen.

Zoals bij veel kwaliteitsmerken (Gibson bij gitaren, Cannondale bij mountainbikes, Mercedes bij auto's, om er maar een paar te noemen) gaat het daarbij vooral om het beeld dat de klant van ze heeft.

Als de klant het idee heeft dat een Gibson/Epiphone kwalitatief beter is dan andere merken in hetzelfde marktsegment, zal hij bereid zijn ook meer te betalen dan voor een ander merk. Blijkbaar zijn er voldoende klanten die inderdaad dat idee hebben, anders zouden Gibson en Epiphone al lang op de fles zijn.

Natuurlijk is het zo dat Gibson/Epiphone hun imago wel in stand moeten houden. Onder andere door kwalitatief goed werk te leveren. Als ze dat niet doen, komen klanten daar op den duur achter. Een sterk imago kan zelfs dan nog jaren lang ervoor zorgen dat een bedrijf niet in de problemen komt, maar op den duur zal het ze zuur opbreken.

Er is Gibson/Epiphone veel aan gelegen dat te voorkomen. Daarom wil het er bij mij ook niet in dat Epiphone haar naam te grabbel zou gooien door niet te leveren wat ze zeggen te leveren. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de betreffende gitaar een nepperd is.

Of het door Gibson/Epiphone geleverde ook daadwerkelijk de hoge prijs verantwoord, weet ik niet. Ik heb ook wel eens het idee dat de verhouding een beetje in onbalans is, in het voordeel van de fabrikant. Maar zolang er voldoende klanten zijn die het er voor over hebben, is dat vooral een probleem van die klanten. Die kunnen immers ook een ander product kopen.

gerrekat
9 juni 2004, 13:12
gelooof dat niet helemaal, uit testen bleek ook dat een Levi's spijkerbroek zo'n beetje de slechtset is die je kon kopen en het eigen merk van HIJ de beste...

Toch verkoopt Levi's nog steeds goed voor gemiddeld € 90 voor een broek (was Fl 159.95 voor de EURO LOL!) gewoon vanwege PUUR en ALLEEN het image en de kwaliteitsBELEVING die mensen hebben bij het merk (een Levi's kost overigens zeker niet meer dan $ 50 in de US!)

zelfde geldt voor Mesa Boogie amps die zijn in verhouding ook veel te duur, ze hebben een ongelofelijk goed image hier veel mensen die niet beter weten denken dat dat zo'n beetje de holy grail van amps is simpelweg omdat ze zo duur zijn en omdat ze een aantal zeer interessante endorsees hebben (net zoals GIBSON)..

Ik denk dat veel mensen die een gitaar kopen (niet iedereen mind you!) gewoon geen idee hebben wat ze kopen...

Ik heb zelf al zoveel gitaren gekocht/verkocht waaronder een hoop GIBSONS, en heb gemerkt aan den lijve dat sommige mensen zo enorm kikken op dat merknaampje op de headstock dat ze er gewoon daarvoor alleen al veel meer geld voor over hebben

GIBSONS zijn eersteklas handelswaar en vertegenwoordigen een goede resale value ik handel er graag in maar ik ben me terdege bewust dat mensen er veel te veel voor betalen.

Epiphone is anders, die zitten in een veellager prijssegment en hebben een slechtere resale value, natuurlijk kkun je van een Epiphone niet dezelfde kwaliteit verwachten als van een GIBSON....maar in sommige gevallen daat toch hetzelfde verhaal op.

Grappif feit is dat veel custom gebouwde gitaren die vaak van zeer hoge kwaliteit zijn en bovendien uniek tweedehands veel minder opbrengen dan een oude GIBSON of FENDER zelfs degene uit de minder gewilde jaren...dat zit puur in merkgeilheid even oneerbiedig gezegd......een statussymbool zo je wil, net als mercedes, BMW, Rolex etc

Josdevos
9 juni 2004, 14:03
Grappif feit is dat veel custom gebouwde gitaren die vaak van zeer hoge kwaliteit zijn en bovendien uniek tweedehands veel minder opbrengen dan een oude GIBSON of FENDER zelfs degene uit de minder gewilde jaren...dat zit puur in merkgeilheid even oneerbiedig gezegd......een statussymbool zo je wil, net als mercedes, BMW, Rolex etc

Dat is waar... ik moet toegeven dat na al die jaren zo veel verkocht en doorverkocht te hebben ik daar soms iets teveel rekening mee ga houden.

Sommige mensen vinden Gibson way overpriced, maar dat mee in rekening gehouden vind ik ze veel meer value dan andere gitaren. Zeker als je een beetje uitkijkt waar je ze koopt.

Ik heb de laatste jaren veel redelijk high end Ibanezzen gehad nu uiteindelijk krijg je imo veel minder gitaar voor niet veel minder geld. Plus een erg lage resale value. Echt dat hout trekt op niks in veel gevallen vind ik. Klankgewijs valt het in veel gevallen nog mee. Maar dat hout werkt enorm bij weersveranderingen... of op warme podia. Uit ervaring toch veel meer dan Gibsons/ESP/Godin... Dan nog in combi met de niet altijd even goeie bruggen/studs...
Ibanez kon een grote worden maar hebben zichzelf verkocht...

Ben me van plan om na die ESP CTM nog een ESP derbij te nemen, een neckthrough horizon ofzo, nu die ESP's kicken volgens mijn 80% van de Gibsons maar zullen nooit hun waarde zo goed behouden als een LP Standard...

gerrekat
9 juni 2004, 14:06
ESP's zitten beter in alkaar dan een productie GIBSON zeker weten....mar resale...stukken minder!


Met dat soort gitaren moet je het gooien op de exclusiviteit wil je er nog een goede prijs voor krijgen, je moet iemand vinden die PERSE zo een specifieke gitaar wil hebben alleen die zullen er voor in de buidel tasten...

Zo heb ik een paar oude DEAN redelijk goed verkocht...aan liefhebbers die perse een DEAN wilden hebben, als ik hem verkocht had aan iemand die "een" explorer wil zou ik er geen reet voor kunnen vangen, die schatten dat niet op waarde en hebben waarschijnlijk liever een GIBSON.

bat
9 juni 2004, 14:12
Geloof je dat echt?

Elk bedrijf zoekt naar methoden om zonder al te veel aan kwaliteit in te boeten goedkoper (= meestal sneller, mensen zijn duurder dan materiaal) te kunnen produceren.

Een ESP zal daarom hoogstwaarschijnlijk ook production-shortcuts bevatten net als een Gibson. Niet dat de kwaliteit daar minder van hoeft te worden, overigens.

Alleen als ik een gitaar zelf gebouwd heb zien worden, geloof ik dat er geen production-shortcuts zijn ingebouwd.

Daarom zijn Fenders ook van die fijne gitaren: die kun je tenminste uit elkaar schroeven om te kijken of ze je niet bedotten :wink:

john.3001
9 juni 2004, 15:34
Met zo'n dikke laag lak over de body is het natuurlijk altijd moeilijk te controleren wat er onder zit, maar als ik deze foto's zie lijkt het er toch op dat mahonie wordt gebruikt (en een flame maple top)...

http://www.guitartrader.com/itm_img/EGEPAA+LPSHB-f.jpg

gerrekat
9 juni 2004, 16:05
Als er al echt maple opzit is het een veneer, zeker geen dikke top.

Photofinishes zijn ook niet ongewoon op goedkopere `flametop` epiphone´s en LTD´s etc.

cas121
9 juni 2004, 16:15
op die epi's is het tenminste nog wel een goeie dikke fineer en geen fototop, dat zie je heel goed door bijv bij de std plus de body in het licht heen en weer te bewegen, krijg je dat typische verspringen van de flame effect, heb je NOOIt bij fototops.

Neals
9 juni 2004, 17:26
Met low-end gitaren kom je snel bij ibanez/epiphone/squier uit, en als ik heel eerlijk moet zijn zit er zeker geen restwaarde aan die dingen, hoewel ik erg tevreden ben over de low-end ibanezzen.

Gelukkig betalen mensen een godsvermogen voor een afgetrapte GIBSON en FENDER, waarbij je bij eventuele verkoop deze modellen weer als RELIC, VINTAGE of zelfs een combinatie van deze 2 af kan gaan doen.

Zelf zie ik een gitaar puur als gereedschap, en ook de timmerman moet constant kiezen tussen hamer en schroevendraaier, en hoewel de essentie het zelfde is, zijn er veel verschillende situaties waar ze te gebruiken zijn.

Hoewel het niet punk is tijdens een show van gitaren te verwisselen, heb ik standaard 1 eigen gitaar mee, en 1tje die we met de band als back-up gebruiken, een squier strat om precies te zijn.

Tegenwoordig wissel ik wel eens omdat het squier stratje tonen heeft die ik niet uit me eigen gitaar haal. En misschien is het niet stoer om met me B-merken mee te praten met een verhaal waarin ik een paar A-merken als voorbeeld noem, maar het gaat om de kern van dit verhaal.

P****Fred
9 juni 2004, 17:53
die tops zijn meestal gewoon een dikke plain maple top, met een fineer flame....

bij m'n peavey wolfgang qt is het ook zo...


een echte maple top met een dun laagje quilt erover...

dat zie je idd door de top in verschillende hoeken te bekijken en de pups er es uit te halen...

glacius
9 juni 2004, 18:06
mijn epi laatst tegen een dranghek gehad, geen mdf maar hard materiaal :D

Ja en hard zegt niks mdf is ook hard hoor.

ik weet wat mdf is hoor ik werk er mee !! en vergeleken met het hout wat er van mijn epi afkwam (kleine beschadiging) was het absoluut GEEN mdf

V!N
9 juni 2004, 18:11
De gitaar een beetje heen en weer draaien om te weten wat voor top erop zit, is geen waterdichte methode.

Met de tegenwoordig veelgebruikte "flame enhancers" wordt het al snel een beetje 2-dimensionaal.

Het zogenaamde "Western Maple" heeft de leuke eigenschap om te verdwijnen en te verschijnen. Bekeken vanaf de ene hoek is het een plain top, vanuit een andere zitten er killer flames op.
"Eastern Maple" heeft de leuke eigenschap om vanuit elke hoek flink wat flames te laten zien.
Allebei leuk, het is maar net wat je zelf het leukste vindt. :) Westers Esdoorn "flamed" vaak ook wat intenser.

Als het echt uitmaakt wat erop zit, is de beste methode inderdaad openen en lak weghalen. Maar je kan ook de verkoper vragen of zelf op onderzoek uitgaan.

P****Fred
9 juni 2004, 18:53
flame enhancer op een fototop?? dat kan volgens mij niet hoor...

toch??

V!N
9 juni 2004, 19:10
flame enhancer op een fototop?? dat kan volgens mij niet hoor...

toch??

Het lijkt mij ook van niet, maar dit om aan te geven dat "2D flames" niet perse betekent dat het een laagje fineer beterft.

De Joe Perry Boneyard is een extreem geval van een extreme behandeling met een extreem type enhancer:

http://www.gibsoncustom.com/Signature/perry.htm
http://www.gibsoncustom.com/Signature/perry/images/perry.jpg

Dit ziet er nagenoeg van elke hoek bekeken hetzelfde uit en er zit toch heus een ferme laag esdoorn op.


Overigens, op het moment dat ik dit type, is men bij Gibson bezig om photoflames op Historic 1959 re-issues te zetten.

Voordat er therieën nu de wereld over gaan dat de Historics neppe rotzooi zijn, dit komt alleen op kopieën van Billy Gibbons' Pearly Gates. Helaas zijn deze Perlies niet voor de verkoop, maar voor Billy zelf. Hij heeft hier liever een stuk of wat van mee op tour dan de echte Pearly.

*grinnik* Billy Gates :razz:

gerrekat
9 juni 2004, 19:12
Geez die Joe perry boneyard Epiphone heb ik in het echt gezien dat ziet er zo fucking lelijk uit a;ls dat geen phototop is weet ik het niet meer!!

ZZ Top rules trouwens, draai hun laatste CD helemaal grijs!

V!N
9 juni 2004, 19:20
Geez die Joe perry boneyard Epiphone heb ik in het echt gezien dat ziet er zo fucking lelijk uit a;ls dat geen phototop is weet ik het niet meer!!

Flame enhacer, chemicalische kleuringen die reageren met het hout .. geen andere theorieën mogelijk.

Folders van fabrikanten, posters en foto's van de band en concertregistraties worden niet met de computer bewerkt voor een groter contrast in flames op deze gitaar. Het publiek dat deze gitaar in het echt in Perry's handen ziet, verkeert niet niet in een staat van massa-hypnose.

V!N
9 juni 2004, 19:22
Bij BIBSON ligt dat anders die pretenderen een hoge graad van vakmanschap toe te passen op hun gitaren ik vind dat ze het veel te makkelijk hebben daar iedereen (jij dus ook blijkbaar) accoord gaan met "acceptabele" kwwaliteit terwijl je IMO voor 2000 EURO meer zou moeten krijgen.

Wederom, goed lezen:

.. en koop over enkele maanden een Gibson Historic re-issue.

Is dat dan ook een "gebrekige" gitaar ? Of komt het je verkeerd voor dat ik gitaren in lagere prijsklassen in het juiste perspectief weet te zien en daardoor weet te waarderen.

Je bent dus een Gibson man en haat Fenders .. blijkt dat even goed uit je recente posts.
En zegt men bij Fender niet dat ze hoogwaardige gitaren leveren ?




Ik denk dat veel mensen die een gitaar kopen (niet iedereen mind you!) gewoon geen idee hebben wat ze kopen...

.. en toch blij zijn met hoe deze gitaar voelt en klinkt ? Het is ongehoord !

Zo zijn er ook mensen die geen idee hebben hoe een gitaar in elkaar zit en de meest wilde theorieën verzinnen bij een fotootje dat compleet uit zijn verband wordt gerukt.
Zulke mensen vind je blijkbaar op het dean-forum. Alwaar men geschokt over het bestaan van de zogenaamde "rocker-joint".
Ik ben dan niet zo geschokt over het feit dat er op een heel forum niemand weet dat dit al bijna een halve eeuw (op z'n minst) wordt toegepast op vrijwel alle gitaren met een hals die onder een zekere hoek ten opzichte van de body staat.
Maar als er dan iemand semi-interessant komt verkondigen dat dit niet deugt, zonder ook maar een flauw idee te hebben waar hij het over heeft ? Dat gaat er bij mij niet in hoor ..




Grappif feit is dat veel custom gebouwde gitaren die vaak van zeer hoge kwaliteit zijn en bovendien uniek tweedehands veel minder opbrengen dan een oude GIBSON of FENDER zelfs degene uit de minder gewilde jaren...dat zit puur in merkgeilheid even oneerbiedig gezegd......een statussymbool zo je wil, net als mercedes, BMW, Rolex etc

Merkgeilheid, statussymbool .. beetje een mislukte poging tot het innemen van een standpunt.

Waarom komen jouw gitaren dan uit de customshop van dean ? Van der Haar of Heins kunnen ongetwijfeld op verzoek ook een Explorer met een Flying V combineren en alles geheel naar jouw wens en smaak maken. Beter en leuker zelfs nog, want bij zo'n bouwer kun je langsgaan om alle hout zelf op de zolder uit te zoeken en als je erbij bent als hij de hals maakt, zal er geen enkele gitaar op de wereld zijn met een hals die beter in je hand ligt dan die hij voor je heeft gemaakt.

Dan heb je toch wel een perfect en uniek stuk van zeer hoge kwaliteit,
waar geen dean op staat ..



Tot slot, zou je me dit antwoord kunnen geven op hetvolgende:

uit http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=32938:

69 ach veel puristen beweren dat alle pre 1960 LP's slecht zijn HAHHAHA!

Je bedoelt "post", maar de boodschap kwam over. Aan je gelach te merken, was jij het toen dus nog niet eens met deze puristen.

En nog een onderwerp vóór je dat fotootje had gezien http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=32907:
Hierin worden enige nadelige gevolgen voor de constructie van een Les Paul na de overname van Norlin besproken. Aan dit onderwerp nam jij ook deel en het was je ultieme kans om op argumenten ondersteund door feiten Gibson totaal de grond in te trappen. Waarom heb je dit toen nagelaten ?

Zit het dan allemaal in dat ene fotootje en de wilde theorieën hierover ?



Ik denk dat er nu genoeg is gezegd in de onderwerpen om Gibson en Epiphone de grond in te boren.

Mijn samenvatting: beide merken zijn niet perfect, soms verre van zelfs. Maar goed genoeg, mits geplaatst in het juiste perspectief.
Koop het niet als het fotootje en de dean-thoerieën je niet aanstaan.
Koop het niet als het je niet bevalt hoe er MDF replica's van in omloop blijken te zijn.
Des te meer blijft er over voor zij die hun gitaar uitzoeken op gevoel en geluid.

gerrekat
9 juni 2004, 19:22
Ik heb het over de epiphone versie...lijkt me sterk dat Joe Perry daar op speelt....

Anders Destium
9 juni 2004, 19:26
>V!N

Je neemt het allemaal een beetje te serieus ben ik bang...

Gerrekat weet van zichzelf écht wel dat hij merkengeil is, waarom doe je overal zo vinnig over :lol:

gerrekat
9 juni 2004, 19:31
:-D :-D , ik kan wel een thread posten over de DEAN 79 ML's van de eerste series die fucked up waren en niet de correcte bodyvorm hadden, en de fijne KOreanen zelfs vergeten waren bij de eerste 100 er een veneer flametop op te zetten maar dat interesseert toch geen hond...

Het is veel leuker om zoiets te posten, dat spreekt mensen tenminste aan.

Het zal je ongetwijfeld bbekend zijn dat ik zelf 6 GIBSONS gehad heb....

Het gaat me niet om om het in de grond boren, wie postte vandaag nu een foto van de LP reissue? die was echt mooi...hoe ie in elkaarzit? weet ik veel is niet te zien vanaf de buitenkant.

Ik heb geen idee of deze Epi een fake is of echt Epi claimt dat het een fake is, leek me gewoon een geinig topic, heb allang eerder gezegd ik verzin dit niet zelf heb het weer van andere forums, daar kan er wel over gediscussieerd worden dus waarom hier niet!

als ik alleen maar over DEAN, ESP, BC RICH of whatever ik een mooie gitaar vind post is het ook niet goed!

robzilla
9 juni 2004, 22:20
http://www.epiphone.com/news.asp?NewsID=115

SiNiSTRaL
10 juni 2004, 10:12
Geez die Joe perry boneyard Epiphone heb ik in het echt gezien dat ziet er zo fucking lelijk uit a;ls dat geen phototop is weet ik het niet meer!!

ZZ Top rules trouwens, draai hun laatste CD helemaal grijs!

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46646&item=3727892769&rd=1
hier kan je m een beetje uit verschillende hoekjes bekijken, volgens mij is ie ook niet helemaal top kwaliteit top :)

gerrekat
10 juni 2004, 11:07
Volgens mij is het een photofinish, ik heb er 1 in het echt gezien en van dichtbij zag het er echt niet uit.

cas121
10 juni 2004, 13:45
:-D


en van dichtbij zag het er echt niet uit.

nee, jij trekt volle zalen :-D

gerrekat
10 juni 2004, 14:04
kleine zaaltjes misschien....en jij?

cas121
10 juni 2004, 17:44
mwa meestal ook klein...

pas 2 keer > 1000



die joe perry op elderly.com is ook echt superlelijk trw