PDA

View Full Version : effecten ?????



dutchslash
6 juni 2004, 22:14
hoii.. ik ben een semi-profesionele gitarist maar zit met een probleem ...
ik heb een gmajor gekocht, maar krijg er niet uit wat ik wil, is er iemand met zo een ding die mij kan helpen met de instellingen ?? ik heb vooral sustain nodig ! eigenlijk een goed solo kanaal !!!! overdrive zit in me top !!

ik hoor graag, want kom maar niet verder met dit ding ..

groeten Len Ruygrok

BartL
6 juni 2004, 22:23
Ben je een semi-prof. maar ben je te lui dat zelf uit te vogelen? :-D

Kijk in je handleiding, als je deze niet hebt zou je op internet naar eentje kunnen zoeken.

Zelf heb ik geen verstand van dat ding.

skanky
6 juni 2004, 22:32
Ik weet niet wat je allemaal met dat apparaat kan maar voor een vet sologeluid zou ik een compressor gebruiken. Ratio +/- 8:1 Attack:kort Release lang . Treshold naar smaak toevoegen. Voor een extra vet geluid een delay met weinig feedback van +/- 30 ms en bij de 400/500 Hz een paar dB boosten.

dutchslash
6 juni 2004, 22:34
ja ik snap dat je zo denkt ...
de handleiding geeft geen enkele uitleg over de effecten, alleen maar hoe je de knoppen bediend ,,.. en ik kom echt niet uit een ei, maar of de ratio van een compressor 2 : 1 moet of niet, kan ik niet verzinnen, dus dacht als iemand er veel verstand van heeft kan die mij wat richtlijnen geven ... en de site van tcelectronic geeft weinig , doch slechte adviezen ... , geven zelfs aan dat er een wah in zit ... nou die klinkt zwaar bagger, maar verder zijn de effecten wel goed hoor, maar ik speel normaal zonder, alleen de overdrive in m'n top was genoeg en voor de solo's gevruikte ik er een tubescreamer bij !, probleem is alleen dat ik steeds problemen had met de jacks op de grond, die gingen steeds kapot omdat wij er op het podium nogal aardig mee tekeer gaan !!! nu heb ik dus een 19 "wah (dunloop cry baby) en een 19 "effect "g-major" , 2 x marshall 2555SL 100 W , jcm 800, les paul standard slash, les paul standard slash (custom build)
het grote voordeel van 19"is dat ik nu alleen jacks bij de versterker heb en niet meer op het podium !


je begrijpt het al, ik zit in een guns&roses tribute band , site : www.crawlingback.nl

misschien dat nu duidelijk is wat ik bedoel.. :)

dutchslash
6 juni 2004, 22:36
ja ik snap dat je zo denkt ...
de handleiding geeft geen enkele uitleg over de effecten, alleen maar hoe je de knoppen bediend ,,.. en ik kom echt niet uit een ei, maar of de ratio van een compressor 2 : 1 moet of niet, kan ik niet verzinnen, dus dacht als iemand er veel verstand van heeft kan die mij wat richtlijnen geven ... en de site van tcelectronic geeft weinig , doch slechte adviezen ... , geven zelfs aan dat er een wah in zit ... nou die klinkt zwaar bagger, maar verder zijn de effecten wel goed hoor, maar ik speel normaal zonder, alleen de overdrive in m'n top was genoeg en voor de solo's gevruikte ik er een tubescreamer bij !, probleem is alleen dat ik steeds problemen had met de jacks op de grond, die gingen steeds kapot omdat wij er op het podium nogal aardig mee tekeer gaan !!! nu heb ik dus een 19 "wah (dunloop cry baby) en een 19 "effect "g-major" , 2 x marshall 2555SL 100 W , jcm 800, les paul standard slash, les paul standard slash (custom build)
het grote voordeel van 19"is dat ik nu alleen jacks bij de versterker heb en niet meer op het podium !


je begrijpt het al, ik zit in een guns&roses tribute band , site : www.crawlingback.nl

misschien dat nu duidelijk is wat ik bedoel.. :)

dutchslash
6 juni 2004, 22:36
ja ik snap dat je zo denkt ...
de handleiding geeft geen enkele uitleg over de effecten, alleen maar hoe je de knoppen bediend ,,.. en ik kom echt niet uit een ei, maar of de ratio van een compressor 2 : 1 moet of niet, kan ik niet verzinnen, dus dacht als iemand er veel verstand van heeft kan die mij wat richtlijnen geven ... en de site van tcelectronic geeft weinig , doch slechte adviezen ... , geven zelfs aan dat er een wah in zit ... nou die klinkt zwaar bagger, maar verder zijn de effecten wel goed hoor, maar ik speel normaal zonder, alleen de overdrive in m'n top was genoeg en voor de solo's gevruikte ik er een tubescreamer bij !, probleem is alleen dat ik steeds problemen had met de jacks op de grond, die gingen steeds kapot omdat wij er op het podium nogal aardig mee tekeer gaan !!! nu heb ik dus een 19 "wah (dunloop cry baby) en een 19 "effect "g-major" , 2 x marshall 2555SL 100 W , jcm 800, les paul standard slash, les paul standard slash (custom build)
het grote voordeel van 19"is dat ik nu alleen jacks bij de versterker heb en niet meer op het podium !

jaywalker
6 juni 2004, 23:01
Ik begreep het de eerste keer ook wel

denk aan hoofdletters, interpuncties etc (je bericht leest niet lekker)

Mitch
6 juni 2004, 23:03
Even off-topic: jammer dat ik die site nu pas zie, ik zou je best eens Estranged willen horen spelen ! Optredens in mei dus gemist....
Twee zangers en één gitarist is heel apart, maakt me ook nieuwsgierig.

Anyway, ik ben een pedalenman en kan je dus niets over de G-Major vertellen. Ik weet dat Nocki van dit forum er redelijk wat ervaring mee heeft, die zal vast nog wel gaan reageren.

Welkom op het forum trouwens !

dutchslash
6 juni 2004, 23:04
gelukkig ben ik beter in gitaarspelen dan in typen !!!
:lol:

Mitch
6 juni 2004, 23:30
Het forum werkt niet helemaal vlekkeloos. Soms typ je een bericht, wil je 'm plaatsen en dan geeft -ie een foutmelding. Geen nood, hij is dan meestal wél geplaatst. Als je daarna weer ververst naar Gitaarforum zie je 'm nog niet staan maar heus......je hoeft niet drie keer op "OK'' te drukken.


Trouwens, dat boerenklompen-Engels van jullie site mag wel eens nagekeken worden :oops:

Speeddemon
7 juni 2004, 00:09
Voor een extra vet geluid een delay met weinig feedback van +/- 30 ms en bij de 400/500 Hz een paar dB boosten.
Dit werkt alleen maar als je in stereo speelt, anders heb je ontzettend last van phase-cancellation en klinkt je geluid alsof je in een blikken trommel staat te spelen.

Voor standaard solo-delay is een delaytime van 350-450ms, met een feedback van 25-40% en effectlevel van 30-45% voldoende (in mono en stereo).

En ik zou juist bij 250-450Hz beetje 'cutten', en boosten rond de 1.5kHz, voor meer helderheid. Die laag-mid frequenties maken de boel juist modderig. Sub 150Hz kun je dan weer wel boosten voor vette 'oomph'.

Michael AE
7 juni 2004, 03:18
Ik begreep het de eerste keer ook wel

denk aan hoofdletters, interpuncties etc (je bericht leest niet lekker)

Typisch geval van "de pot verwijt de ketel". :P

skanky
7 juni 2004, 08:56
Voor een extra vet geluid een delay met weinig feedback van +/- 30 ms en bij de 400/500 Hz een paar dB boosten.
Dit werkt alleen maar als je in stereo speelt, anders heb je ontzettend last van phase-cancellation en klinkt je geluid alsof je in een blikken trommel staat te spelen.

Voor standaard solo-delay is een delaytime van 350-450ms, met een feedback van 25-40% en effectlevel van 30-45% voldoende (in mono en stereo).

En ik zou juist bij 250-450Hz beetje 'cutten', en boosten rond de 1.5kHz, voor meer helderheid. Die laag-mid frequenties maken de boel juist modderig. Sub 150Hz kun je dan weer wel boosten voor vette 'oomph'.

Daar heb je gelijk in, dit was meer hoe ik het in de studio zou doen, live heb ik er niet echt ervaring mee.In de studio werk ik bijna alleen maar stereo, vandaar. En dat boosten rond de 400/500Hz voegt wel extra warmte toe aan het geluid, maar je moet inderdaad oppassen met de basgitaar die daar ook wel wat ruimte wil.

Nocki
7 juni 2004, 08:58
Hoi. ik heb een tijdje de g-major gehad. ht licht een beetje aan de versterker welke je hebt en hoe de g-major in je loo[ hangt.ik gebruik zelf boogie amps en daar werkt de g-major niet op. veel tone, sustain en attack wordt weggezogen door de g-major. helaas.

wat je iig kunt doen is de amp heel hard (net niet laten clippen) je gmajor in laten gaan. en de gmajor heel hard (niet laten oversturen) je amp terug laten in gaan. daarmee kan je die problemen een beete oplossen die je hebt. dan is je originele geluid weer een beetje terug. maar het probleem is dan dat je volume heel hoog gaat liggen. daar moet je dan weer een oplossing voor zoeken.

voor een ander solo geluid kan je spelen met de equalizer die erin zit.

succes.

NOcki

Nocki
7 juni 2004, 08:58
Hoi. ik heb een tijdje de g-major gehad. ht licht een beetje aan de versterker welke je hebt en hoe de g-major in je loo[ hangt.ik gebruik zelf boogie amps en daar werkt de g-major niet op. veel tone, sustain en attack wordt weggezogen door de g-major. helaas.

wat je iig kunt doen is de amp heel hard (net niet laten clippen) je gmajor in laten gaan. en de gmajor heel hard (niet laten oversturen) je amp terug laten in gaan. daarmee kan je die problemen een beete oplossen die je hebt. dan is je originele geluid weer een beetje terug. maar het probleem is dan dat je volume heel hoog gaat liggen. daar moet je dan weer een oplossing voor zoeken.

voor een ander solo geluid kan je spelen met de equalizer die erin zit.

succes.

NOcki

dutchslash
7 juni 2004, 16:10
hee boyz,

bedankt voor de tips tot nu toe , ik ga ze vanavond proberen ...
maar de truck met de preamp vol douwen en dan hard terug in de versterker, die had ik inderdaad zelf al door !!!, dat klinkt nu allemaal vet !!!!

dacht dat de g-major zo hoog aangeschreven stond ??? of is dat niet zo ??? andere optie zou ik ook graag horen van jullie, maar moet wel 19"zijn !!! ik wil nooit van me leven nog een jack plug op het podium zien :lol:

iemand de cd van Velvet revolver al gehoord ?????

nou zal ff opnieuw typen als ik de instellingen in me gmajor gezet heb ....

ik neem aan alle mix levels op 100 % ???? misschien 50 ??? ik kloot in ieder geval wel ff wat ...

dutchslash
7 juni 2004, 19:11
hee boyz,

bedankt voor de tips tot nu toe , ik ga ze vanavond proberen ...
maar de truck met de preamp vol douwen en dan hard terug in de versterker, die had ik inderdaad zelf al door !!!, dat klinkt nu allemaal vet !!!!

dacht dat de g-major zo hoog aangeschreven stond ??? of is dat niet zo ??? andere optie zou ik ook graag horen van jullie, maar moet wel 19"zijn !!! ik wil nooit van me leven nog een jack plug op het podium zien :lol:

iemand de cd van Velvet revolver al gehoord ?????

nou zal ff opnieuw typen als ik de instellingen in me gmajor gezet heb ....

ik neem aan alle mix levels op 100 % ???? misschien 50 ??? ik kloot in ieder geval wel ff wat ...

dutchslash
7 juni 2004, 22:29
hee boyz,

bedankt voor de tips tot nu toe , ik ga ze vanavond proberen ...
maar de truck met de preamp vol douwen en dan hard terug in de versterker, die had ik inderdaad zelf al door !!!, dat klinkt nu allemaal vet !!!!

dacht dat de g-major zo hoog aangeschreven stond ??? of is dat niet zo ??? andere optie zou ik ook graag horen van jullie, maar moet wel 19"zijn !!! ik wil nooit van me leven nog een jack plug op het podium zien :lol:

iemand de cd van Velvet revolver al gehoord ?????

nou zal ff opnieuw typen als ik de instellingen in me gmajor gezet heb ....

ik neem aan alle mix levels op 100 % ???? misschien 50 ??? ik kloot in ieder geval wel ff wat ...

dutchslash
7 juni 2004, 22:38
hee boyz,

bedankt voor de tips tot nu toe , ik ga ze vanavond proberen ...
maar de truck met de preamp vol douwen en dan hard terug in de versterker, die had ik inderdaad zelf al door !!!, dat klinkt nu allemaal vet !!!!

dacht dat de g-major zo hoog aangeschreven stond ??? of is dat niet zo ??? andere optie zou ik ook graag horen van jullie, maar moet wel 19"zijn !!! ik wil nooit van me leven nog een jack plug op het podium zien :lol:

iemand de cd van Velvet revolver al gehoord ?????

nou zal ff opnieuw typen als ik de instellingen in me gmajor gezet heb ....

ik neem aan alle mix levels op 100 % ???? misschien 50 ??? ik kloot in ieder geval wel ff wat ...

jaywalker
8 juni 2004, 15:38
Ik begreep het de eerste keer ook wel

denk aan hoofdletters, interpuncties etc (je bericht leest niet lekker)

Typisch geval van "de pot verwijt de ketel". :P

Hehe :lol:
Maar als je ziet dat je 3 keer het zelfde bericht hebt gepost kan je best de moeite nemen om er 2 te verwijderen.

P.S
Heb jij ooit een marshall speakerkast verkocht via marktplaats?

Michael AE
8 juni 2004, 16:25
Ja, dat is zo, maar het is ook wel een vreemd systeem hier. Ik post hier ook nog maar net en dan is het even wennen...

Over die Mashallkast, nee, nooit. Ik heb er wel een paar ingeruild op wat andere gear; ergens in Friesland geloof ik. Ik heb wel een eindtrap te koop staan nu. (Spam) Hahaha!

Speeddemon
8 juni 2004, 16:52
dacht dat de g-major zo hoog aangeschreven stond ??? of is dat niet zo ??? andere optie zou ik ook graag horen van jullie, maar moet wel 19"zijn !!! ik wil nooit van me leven nog een jack plug op het podium zien :lol:
Eventide Eclipse (betaalbaar tegenwoordig)
Lexicon MPX1 G2
TC G-Force.

Dat zijn de GROTE jongens. (oh, en als je je Mercedes SL500 uit '91 weet te verkopen, heb je misschien geld genoeg voor een Eventide Orville. (>9000 euro! :o )

dutchslash
9 juni 2004, 23:09
ik heb liever een ster in m'n voorruit dan in m'n gril !!!

ik rij bmw !