PDA

View Full Version : direct out van mijn TSL 602 overstuurt



zjanke
6 juni 2004, 21:04
Ik heb een Marshall TSL602 en deze heeft een direct out (http://www.marshallamps.com/images/products/tsl/tsl602di.html). De bedoeling is dus dat ik deze met een XLR rechtstreeks in het mengpaneel prik, maar dan overstuurt ie als een dolle, zelfs met de gain en master op 3 en de gain op het mengpaneel ook maar een heeeeeel klein beetje open :cry:
Hoe los ik dit op, zonder DI-box en zonder microfoon?

Negative K3 fan
6 juni 2004, 21:24
niet recht in het mengpaneel drukken, zonder fatsoenlijk speaker simulatie enzo klinkt het geheit helemaal nergens aan. JE ontkomt denk ik niet aan een microfoon.

zjanke
6 juni 2004, 21:31
Daar lijkt het inderdaad op, maar als je de link aanklikt, kom je op de pagina van marshall en daar staat dat dat dus niet nodig zou moeten zijn. Aangezien ik een beetje aan het spelen ben met opnames, wil ik graag weten hoe ik dit anders kan oplossen.

En ook live scheelt het weer een mic :D

Baker
7 juni 2004, 17:36
vergeet die direct out.
Klinkt (bijna) nooit ergens naar!

Voor bas versterking is het iets anders....
maar voor guitar amps: gewoon een mic.
Tenzij je een line6 POD hebt o.i.d.

Baker
7 juni 2004, 17:37
en live moet je er al helemaal niet aan beginnen.

zjanke
8 juni 2004, 20:17
Ik ben er dus tijdens de soundcheck achtergekomen dat een mic beter was :wink:
Maar juist omdat Marshall aangeeft dat er speciaal voor dit soort situaties zo'n uitgang opzit, zou het toch wel enigszins moeten werken. Geluid wat dun of net niet wat je moet hebben? Ok, dat snap ik nog wel, maar ongeveer het geluid van 35 fuzzboxen bij een toefje signaal? volgens mij klopt er dan iets niet :evil:
En juist omdat ik in een band speel die kwalitatief zo goed is dat we met 7 man op een podium van 3x4 meter geboekt worden :-D , leek mij een microfoonstandaard minder wel een makkelijke oplossing

Baker
11 juni 2004, 20:13
Op mijn koch multitone zit ook zo'n uitgang.
deze heeft wel een goede speakersimulatie erbij.
wel es geprobeerd. het klinkt aardig, maar lang niet zo goed als gewoon ouderwets een mic ervoor. 8-)

Opvallend: Toen ik er bij Koch in Amersfoort er een keer over begon
adviseerden ze daar zelf om een mic te gebruiken ipv die uitgang....

Waarom zet je die uitgang er dan uberhaubt op denk ik dan... maar goed.

schizo910
12 juni 2004, 00:16
Op mijn koch multitone zit ook zo'n uitgang.
deze heeft wel een goede speakersimulatie erbij.
wel es geprobeerd. het klinkt aardig, maar lang niet zo goed als gewoon ouderwets een mic ervoor. 8-)

Opvallend: Toen ik er bij Koch in Amersfoort er een keer over begon
adviseerden ze daar zelf om een mic te gebruiken ipv die uitgang....

Waarom zet je die uitgang er dan uberhaubt op denk ik dan... maar goed.

Mag ik vragen wie dat daar zei?

Ik heb in mijn Koch nu een extra weerstand laten zetten en gebruik hem vaak om opnames mee te maken. Zowiezo vind ik gelaagde gitaarpartijen altijd beter klinken, via de direct uit van mijn amp klinkt echt goed. Ik heb wel een tijd gezocht naar de juiste instellingen op zowel amp als opname apperatuur.

zjanke
12 juni 2004, 09:39
Ik heb in mijn Koch nu een extra weerstand laten zetten en gebruik hem vaak om opnames mee te maken. Zowiezo vind ik gelaagde gitaarpartijen altijd beter klinken, via de direct uit van mijn amp klinkt echt goed. Ik heb wel een tijd gezocht naar de juiste instellingen op zowel amp als opname apperatuur.

[bert visser mode] VERTEL VERTEL [/bert visser mode]

Wat voor extra weerstand, waarom en hoe krijg jij wel een goed geluid bij opnames :o

Baker
14 juni 2004, 21:50
Op mijn koch multitone zit ook zo'n uitgang.
deze heeft wel een goede speakersimulatie erbij.
wel es geprobeerd. het klinkt aardig, maar lang niet zo goed als gewoon ouderwets een mic ervoor. 8-)

Opvallend: Toen ik er bij Koch in Amersfoort er een keer over begon
adviseerden ze daar zelf om een mic te gebruiken ipv die uitgang....

Waarom zet je die uitgang er dan uberhaubt op denk ik dan... maar goed.

Mag ik vragen wie dat daar zei?

Ik heb in mijn Koch nu een extra weerstand laten zetten en gebruik hem vaak om opnames mee te maken. Zowiezo vind ik gelaagde gitaarpartijen altijd beter klinken, via de direct uit van mijn amp klinkt echt goed. Ik heb wel een tijd gezocht naar de juiste instellingen op zowel amp als opname apperatuur.

Rowin zei dat.
Hij zei overgens niet dat die uitgang onbruikbaar was ofzo.
hij adviseerde mij alleen voor opnames een mic te gebruiken omdat dat mooier klinkt. Maar dat kan natuurlijk ook een kwestie van smaak zijn.