PDA

View Full Version : IBANEZ AX



M-towns
18 april 2002, 13:36
Ik ben grote ibanez fan en heb er dan ook 2, nl een RG en een S. Maar ik wil meer. Ik heb nu de nieuwe AX gezien. Ik heb twee vragen.

Wat vinden jullie van deze gitaar?
Heeft het veel zin om die AH-elementen die erop zitten te vervangen door EMG's

Ditmar
18 april 2002, 17:22
Tja, ik heb een keertje op de 7-sring gespeeld en ik was er wel over te spreken. Hij klinkt wat voller dan de RG en de S, maar van een echt karakteristiek geluid kan je nog net niet spreken vinnik. Ze zitten lekker in elkaar en ze zien er daarnaast ook gewoon ontzettend lekker uit, maar ik weet eigenlijk niet wat ze kosten (ik heb ze nog nooit in Nederland gezien). Ik zou zeggen: luister er zelf gewoon eens naar.

en op je tweede vraag kan ik niet antwoorden......ik ken de AH1 pickups namelijk niet echt.

M-towns
18 april 2002, 17:25
Via de ibanez pagina komje er achter dat SERLUI de hoofddealer is in nederland. Op de pagina van Serlui is een prijslijst te zien.

Ze zijn niet echt duur 500 euro of zo

bunited
18 april 2002, 18:55
John 5 van Marilyn Manson speelt ook op een Ibanez AX 120. Hij had eerst een RG..

Outshine
18 april 2002, 20:53
Ik heb AH's op mn Js100. Lekker strak hoor, prima geluid. Maar emg's zullen je een totaal ander geluid geven ja. Of je geluid er dan op vooruit gaat das natuurlijk ieders zn smaak. Ik vind ze iig wel lekker all-round die AH (Axis).