PDA

View Full Version : Morris gitaren, wie kent ze nog?



Stratman70
6 juni 2004, 16:42
Ik las dat dat stuk hier over Stagg gitaren en dacht aan mijn eigen eerste gitaar: een '72er stratocaster kopie van Morris. Ik vond het een geweldig ding! Hij zag er fantastisch uit en klonk erg goed. Misschien ietsje dunner dan een originele Fender, maar dat doet mijn Tokai ook.

Voor de rest was alles net iets kliener en dunner (Japans hè). de hals was smaller en dunner, de elementen, slagplaat, knoppen, tremoloblok, gewoon allles dus, maar je zag het niet, want het was een goed nagebouwde kopie. De body was van multiplex en de (grote 70's) kop bestond uit twee stukjes hout. De fretjes leken wel van blik, zo snel sleten ze. en toch.... het was pure sentiment: mijn eerste optredens etc met die gitaar.

Kent iemand ze nog? Morris gitaren?

wietse
6 juni 2004, 16:49
jawel een maat van me heeft een morris SG niks multiplex mooi stuk hout helaas een scheur in de body bij de nek bevestiging , wat nogal ruw gerepareerd is maar wel afdoende.
lekker spelende gitaar en klinkt ook nog niet verkeerd voor het geld (35 euro op een rommelmarkt).
maar die multiplex dingen waren er erg veel , goedkoper kon niet , als je de keuze had tussen de goedkoopste hondo of de goedkoopste morris dan kon je toch beter voor de morris gaan.
morris is een tijdje in de ibanez fabriek gemaakt net zoals custom en wel meer van die budget jappen.

Nicci
7 juni 2004, 09:54
het was mijn broer zijn eerste gitaar . . . .

munkie
7 juni 2004, 13:44
Hoi Wietse volgens mij heb ik die SG op de rommelmarkt in LW gezien, inderdaad de hals had er helemaal vanaf gelegen zo te zien, de hals werd met 2 dikke bouten door de body heen op zijn plaats gehouden :o
Dus maar niet gekocht, was volgens mij wel een echt mahonie body. Ik ben ooit begonnen op een Morris LP Custom kopie, lekker zwaar en met veel sustain en laag. Ik had er geloof ik nog DiMarzio´s op, dat waren nog eens tijden :D Daarna kocht ik een Gibson LPC zwart 1974, was natuurlijk wel meer een echt muziek instrument maar dat mocht dan ook wel voor de prijs. Die Morris was zo slecht nog niet.

Groetjes Freek.

wietse
7 juni 2004, 17:04
inderdaad dat is hem , de reparatie is inderdaad om te huilen maar werkt wel hij speelt er veel op en de hals is wel goed stabiel zo.
zwak punt bij SG kopieen zeker die hals bevestiging zag laatst een tokai die was ook daar gescheurd.

mr. BadGrandSeven
6 oktober 2006, 15:21
een morris stratocaster was mijn eerste gitaar, en nu nog mijn enige gitaar.
hij is van mijn vader geweest die ermee in een punkband speelde.
en nu speel ik ermee in een funkband (een hele experimentele funkband, erg hard, erg punk,) en heb er nog nooit problemen mee gehad.
hij klinkt ook super, met een dimarzio super distortion erin. Ik hoop nog jaaaaaren op die gitaar te blijven spelen. al zou ik hem kunnen omruilen voor een fender strat uit hetzelfde bouwjaar zou ik het zeker niet doen

patricia
6 oktober 2006, 16:38
haaa morris gitaren.

wanneer zal het geweest zijn? jaren 70?
ja dat waren goede gitaren!
vooral de les paul modellen.
voor 495,- gulden had je dan een pracht gitaartje.
dat waren nog eens mooie en goeie beginners gitaren.
heeeel wat beter dan die stagg-crap.

bass blom
6 oktober 2006, 16:44
ja, morris les paul gehad, voor ik een echte kreeg
was gewelig super gitaartje met heerlijke byte :D

patricia
6 oktober 2006, 16:46
zo`n custom kopie..leek net een echte!!