PDA

View Full Version : welke gitaar?



sandman4justice
6 juni 2004, 15:59
ik ben van plan mij in de toekomst een nieuwe gitaar aan te schaffen,
aan de ene kant speel ik nogal bluesy zoals SRV, Johnny Winter
maar aan de andere kant nogal rockminded(van halen, satriani, vai, acdc...)
de vereisten: tremelo, geen al te zware gitaar, geen gibsonmodel(ik vind ze niet mooi en te dikke nek)
Ik twijfel tussen een
-Fender Deluxe superstrat(brown sunburst/honey blonde?)
en een Ibanez S470DX

eigenlijk zou ik liefst een ibanez jem kopen(maar die ligt ver boven mij budget, maar dit kan al een idee geven wat voor gitaar ik wil: een voor smooth leadwerk) dus geven jullie een mening en anders enkele andere mogelijkheden, maar ik wil toch onder de 1000 euro blijven

lupoloco
6 juni 2004, 16:10
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=33232

sandman4justice
6 juni 2004, 19:32
mja, daar worden vooral gitaren met humbuckers aangeraden, ik wil minstens 1 single-coil hebben, en geen gitaren met brede nekken(gibson). ook moet het een bluesy gitaar zijn, dus geen jackson of esp.
denk ook even aan het vereiste tremelo...

Anders Destium
6 juni 2004, 19:45
Wil je echt een floyd-rose trem of toch liever een vintage style trem. Ik denk dat er redelijk wat stratocasters aan je eisen voldoen. Overweeg bijvoorbeeld een 2ehands USA strat, die zijn goed te krijgen. De Ibanez S-serie die je noemt is een mahonie gitaar waardoor hij al snel te modderig is voor blues, al moet ik zeggen dat het hals-element wel ontzettend smooth is bij die gitaren!

PS: Als je nog even doorspaart kun je mijn JEM overkopen :)

Wilson
6 juni 2004, 19:50
Ik heb zelf een fender satratocaster, maar heb het brugelement vervanegn met een seymour duncan lil 59 humbucker, en het is een superveelzeidige gitaar nu, vette blues en prachtig clean met de single coils, en vet scheuren of een dikke lead met de humbucker in de brug. Ik denk dat dat ook de beste oplossing voor jou zal zijn.

Wilson
6 juni 2004, 20:23
http://www.onlinerock.com/musicians/wilsonguitar/element.mp3

Hier soundfile hoe die lil 59 klinkt door 2 tubescreamers in een fender amp (let niet op mijn niet goed getimede spel). De bas is alleen weg, aangezien mijn pc microfoon die niet opneemt.

sandman4justice
6 juni 2004, 20:48
en zou ik met deze stratocaster tremelo's geen problemen(meer dan goed is) hebben van te ontstemmen?
ik geloof dat er bij de superstrat een speciaal tremelo opzit, maar goed genoeg voor zwaar gesleur aan de trem?

Wilson
6 juni 2004, 21:51
ligt eraan waar je die tremolo voor wilt gebruiken, wil je heftige divebombs maken en erg hard eraan gaan trekken enzo, kun je mischien een floyd rose overwegen, maar wil je de tremolo gewoon vooral gebruiken voor wat vibratos en af en toe gewoon rustig tremologebruik dan is een vintage stratremolo goed genoeg. Je kunt ook zon strat kopen met floyd rose erop en ook een humbucker in de brug, maar als je zoiets wilt kun je ook gaan voor een alder ibanezmodelletje of iets van charvel ofzo.

michielv
7 juni 2004, 12:20
Er staan regelmatig oudere Charvels 2e hands (model 3, 4, 6) te koop (marktplaats, gitaarmarkt). Dit zijn echt veeeeeel betere gitaren dan de Fenders en Ibanezzen.

Ik zou daar eens tussen kijken.. Anders inderdaad een goede mexi of jap strat met twee splitbare hummers (hals en neck). Ben je veel beter uit denk ik.

munkie
7 juni 2004, 13:54
Er staat op Marktplaats een fernandes Strat met klemtrem en HSS elementen. Helaas wel met de "nieuwe" kop. Ik heb in mijn (te :D ) lange karjere 2X een Jap lawsuit Fernandes strat gehad, hele leuke gitaren voor het geld. Linkje:
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/26038.htm?zoek=fernandes

Groetjes Freek.