PDA

View Full Version : Korg in ear metrognome.



Nocki
6 juni 2004, 12:42
Hoi,

gisteren een metronoom gekocht voo rin je oor. lijkt met leuk om te gerbuiken bij het oefenen. zijn er mensen die mn ook hebben of oefenen met metronoom? wat zijn jullie ervaringen?

NOcki

Quink
6 juni 2004, 14:09
Een metrognome? In je oor :o Zijn die wel zindelijk :???:

Swan
6 juni 2004, 16:10
hahaha metrognome
lijkt me best irritant eigelijk zo'n tik in je oor maar wel praktisch

Nocki
6 juni 2004, 17:29
de eerste paar keer proberen waren veel belovend.

Nocki

Blijepanda
6 juni 2004, 17:55
Hoe duur is zo een metronoom voor in je oor? Het lijkt mij misschien ook wel handig.

Nocki
6 juni 2004, 19:48
25 euro

Hempo
6 juni 2004, 21:10
wat is het nut van een metronoom in je oor?

Nocki
6 juni 2004, 21:33
je hoort het tempo. en een normale metronoom kan niet op tegen het geweld van een flinke buizenamp...

Nocki

Javaca
7 juni 2004, 10:55
Leuk ding om je drummer cadeau te doen. Lang haar er overheen en je ziet er niets meer van terwijl hij toch super strak drumt 8-) .

basswasp
7 juni 2004, 11:06
wat is het nut van een metronoom in je oor?
Luister dan nog even That Woman uit 't optreden in Meppel...

Jeroenvanhulsteijn
7 juni 2004, 12:51
onze drummer heeft ook zo'n ding. echt handig. zitten ook triplets op toch? ik vind het zelf wel werken om met metronoom te oefenen. k had zelf altijd moeite om tempo aan te houden. en met zo'n ding kun je goed oefenen. kga zelf ook nog zo'n gnome kopen. kun je in je slaap oefenen :D

Bouke
7 juni 2004, 13:31
Hey,

Ja, hiero ook, onze drummer heeft 'm ook. We repeteren er regelmatig mee. Levert soms komische situaties op als hij moet kiezen tussen de gnoom en de band :D Vliegt het ding weer in de hoek :D Je moet tijdens repetites dus altijd kiezen voor de rikketik ipv de band als er verschillen in tempo optreden. Wij vertragen na snelle breaks en dat kun je met een tronoom dus wegoefenen. Handig zo'n ding.

Bouke

harrie-beton
7 juni 2004, 16:49
hoe zit het ding vast aan je oor?

http://www.activemusician.com/market/items/EM_MM2.asp

is dit hem?

Jeroenvanhulsteijn
7 juni 2004, 16:55
@harrie-beton, heeeey, die versie ken ik niet. ik had eigenlijk deze in mn gedachten:

http://www.studiospares.com/productdetails.asp?pid=53887

http://www.jam.se/KorgMetroGnome.htm

harrie-beton
8 juni 2004, 09:48
kan iemand mij met een plaatje laten zien hoe zo'n ding vast zit?

hb

basswasp
8 juni 2004, 09:55
Mij lijkt dat ie als een normaal walkman-oordopje zit

Bouke
8 juni 2004, 10:01
kan iemand mij met een plaatje laten zien hoe zo'n ding vast zit?

hb

Er zit een soort clip aan waarmee je 'm aan je oorlel vastmaakt (echtwaar!) Staar zeer charmant hoor :wink:

Bouke

Nocki
8 juni 2004, 20:29
er zit een clipje. dat zonder veertje achter je oor zit en de metrognoom ervoor houdt. dus het voelt niet onprettig en klemt ook niet af.

wel over nagedacht. hij klinkt best vrij luid. dus in de huiskamer zet je m wat verder op de rand van je oorschelp. wertk best goed moet ik zeggen.

NOcki

harrie-beton
9 juni 2004, 09:18
er zit een clipje. dat zonder veertje achter je oor zit en de metrognoom ervoor houdt. dus het voelt niet onprettig en klemt ook niet af.


dan is het niks voor mij. ik heb liever een dopje die niet zo zichtbaar is.
metronoom - snoertje - oordopje.