PDA

View Full Version : Welke adviseren jullie?



Matsvansanten
6 juni 2004, 09:39
hallo,

ik ben van plan om binnen nu en een paar maanden een nieuwe gitaar te gaan kopen. Ik heb ongeveer 1000 euro te besteden en nu wil ik graag weten wat jullie voor gitaar adviseren voor die prijs. 2dehands vind ik geen probleem maar nieuw kan ook. In ieder geval hoef je geen Gibson les paul of sg te roepen want ik heb een epi SG en ik heb laatst een paar gibsons uitgeprobeerd en dat is gewoon niet wat ik zoek (de Epi SG is ook te koop op gitaarmarkt).

bij voorbaat dank, Mats

p.s. gitaren uit het buitenland laten komen vind ik nix want ik wil wel de gitaar kunnen uitproberen.
p.p.s ik post het maar hier want ik kan nog steeds geen topic openen

Mitch
6 juni 2004, 12:26
Je zal voor een goed advies wel eerst iets meer info moeten geven.....
Wil je humbuckers, single coils, beide, korte mensuur of lange, dikke hals, dunne, voor welke speelstijlen ga je 'm gebruiken, kortom: vertel eens meer ! :)

Matsvansanten
6 juni 2004, 12:27
oke.....humbuckers of single coils maakt me niet uit. Mensuur weet ik niet precies wat het is :oops: dunne hals en ik speel vooral rock (ik zat zelf al aan iets ibanez achtigs te denken, 2ehands JPM of iets soortgelijks)

Mitch
6 juni 2004, 12:38
Lengte van de hals. Les Pauls hebben iets kortere schaal dan Strats bijvoorbeeld. SG's weet ik niet uit mijn hoofd welke schaal die hebben.
Humbuckers/single coils maken niet uit :o
Wel er-rug veel verschil in geluid hoor !
Maar goed, in deze prijsklasse is (zeker inclusief de 2ehandsmarkt) veel goeds te koop. USA Strats en Teles, Ibanezzen, Gibson LP Studio's, Music Man, Godin, Jackson.
Ik denk wel dat je je iets beter moet gaan oriënteren voor je wat koopt, want er zijn zó veel verschillen in gitaarland !

lagwagon_81
6 juni 2004, 12:50
Een Jackson Soloist Pro is ook niet verkeerd :wink: Alleen vraag me niet wat die kost, maar hij speelt als een trein.

Matsvansanten
6 juni 2004, 13:57
Bij nader inzien toch liever een gitaar met humbuckers...Godin heb ik wel eens geprobeerd en dat was toch ook niet wat ik zoek, voor de les paul studio geld hetzelfde. Music Man heb ik nog nooit bespeeld maar die vind ik wel erg mooi en Ibanez vind ik ook vet en daar heb ik ook wel eens een paar van bespeeld (vond ik erg lekker spelen). Jackson heb ik ook al vaak bespeeld (kheb zelfs een RR3 besteld een tijd terug maar die kwam met gebroken neck aan in de winkel :-( , maar bij nader inzien ben ik toch wel blij want hijs misschien toch iets te metal.)

@lagwagon_81: je bedoelt zeker een Jackson SL3 Soloist? ik had laatst een keer gevraagd wat die kostte in een winkel, en die was geloof ik iets van 1300 euro....zit net wat boven me budget tenzij ik een 2ehandse tegen kom want die vind ik wel mooi (alleen weet ik niet hoe ze klinken/spelen)

AllodoX
6 juni 2004, 14:26
Ibanez SZ720 !

http://www.ibanez.com/guitars/models/SZ720FMTG.jpg

DrFretBoard
6 juni 2004, 14:36
Hehehe, klinkt ongeveer precies zoals mijn situatie. Ik besteed hetzelfde bedrag en zoek een PROF gitaar.

HOOGSTwaarschijnlijk (ik weet 't zo'n beetje zeker) wordt het dit voor mij:
http://www.zerberusgitarren.de/Welcome/Gitarren/Morpheus/morpheus.html

Ik wil je aanraden die gitaar ook eens goed uit te tjekken! Ik heb al grondig contact gehad met Frank Scheucher zelf, en het is echt een heel relaxed figuur. Waarschijnlijk gaat er nog een Piezo bridge op komen, en Fretwave frets. Als het goed is blijft het bedrag dan NOG onder de 1000 euro (of niet veel eroverheen).

---
Alexander

DrFretBoard
6 juni 2004, 14:39
Oh ja, die zerberus-morpheus kost 799E. Body is van het befaamde Korina hout (Limba).

:-D

DrFretBoard
6 juni 2004, 14:41
Oh ja ( :o ), ik heb ook al contact gehad met een Nederlander bij wie ik een Zerberus kan uitproberen. Deze hollander houdt zich bezig met het promoten van Zerberus gitaren in NL. Dat is dan in Emmen. Als je contact met 'm wilt opnemen moet je het me even laten weten, dan geef ik z'n eddress.

Matsvansanten
6 juni 2004, 18:11
hmm ik wil eigenlijk wel een floyd-rose brug (sorry beetjuh laat om dit erbij te zeggen :oops: ) Als ik een nieuwe gitaar zou kopen zat ik zelf al te denken aan een RG2620QM (zit iets onder de 1000) en 2ehands zag ik laatst een RG3020TW of een andere soort ibanez.(ik wil eigenlijk wel graag een ibanez maar probeer op deze manier nog wat andere dingent e vinden.) Die Zerberus-Morpheus vind ik niet echt wat ik zoek :-?

in ieder geval bedankt en misschien komen andere mensen met nog wat leuks... :lol:

Anders Destium
6 juni 2004, 19:29
Jem Blue Floral Pattern iets voor je misschien :D

Zeldzaam, supermooi en weer eens wat anders:

http://www.freewebs.com/anders_d/jem77bfp.JPG

Hij staat te koop, dus grijp je kans :razz:

Maar even serieus: Die RG3120 op marktplaats is zeker de moeite (als hij niet al verkocht is). Ook een RG2620 is erg mooi en valt binnen je budget :)

soup
6 juni 2004, 20:08
[quote="Anders Destium"]Jem Blue Floral Pattern iets voor je misschien :D
Zeldzaam, supermooi en weer eens wat anders:
http://www.freewebs.com/anders_d/jem77bfp.JPG
Hij staat te koop, dus grijp je kans :razz:
[quote]
waarom verkoop je die gitaar eigenlijk??

-robbert-
6 juni 2004, 20:14
Oh ja, die zerberus-morpheus kost 799E. Body is van het befaamde Korina hout (Limba).

:-D

waar zijn ze te koop??

Anders Destium
6 juni 2004, 20:18
Ik heb een tijdje terug het een en ander ontzettend impulsief besloten, waardoor ik nu op de blaren moet zitten.Ik heb ook al met pijn in het hart mijn RG2820 verkocht. Ik ben helemaal gek van PRS en mahonie/maple gitaren in het algemeen, en dat is een nogal dure hobby :oops: Eigenlijk wil ik hem ook niet kwijt (ik ga hem ook niet op gitaarmarkt zetten), dus het is een beetje lastige situatie...

DrFretBoard
6 juni 2004, 20:55
Oh ja, die zerberus-morpheus kost 799E. Body is van het befaamde Korina hout (Limba).

:-D

waar zijn ze te koop??

Even contact opnemen met de man himself:
http://www.zerberusgitarren.de

Bluesbreaker
6 juni 2004, 21:56
Oh ja ( :o ), ik heb ook al contact gehad met een Nederlander bij wie ik een Zerberus kan uitproberen. Deze hollander houdt zich bezig met het promoten van Zerberus gitaren in NL. Dat is dan in Emmen. Als je contact met 'm wilt opnemen moet je het me even laten weten, dan geef ik z'n eddress.

In Emmen?, wie is dat?

Matsvansanten
13 juni 2004, 17:44
uhm ok.....ik wil dus een gitaar met humbuckers en een floyd rose en een dunne neck, weet iemand anders nog iets leuks?

danku, groeten Mats :)

space ace
15 juni 2004, 17:08
er staan vette gibson's flying v's voor €600 bij dirk witte in adam

SiNiSTRaL
15 juni 2004, 17:13
uhm ok.....ik wil dus een gitaar met humbuckers en een floyd rose en een dunne neck, weet iemand anders nog iets leuks?

danku, groeten Mats :)
ibanez?

Matsvansanten
15 juni 2004, 18:21
er staan vette gibson's flying v's voor €600 bij dirk witte in adam

uhm.....hebben die een floyd??

>SiNiSTRaL: jah daar zat ik al aan te denken, nog enige modellen die jij adviseert waar je goeie ervaringen mee hebt of over hebt gehoord ofzow?

thx.. :D

dejohan
15 juni 2004, 19:39
uhm ok.....ik wil dus een gitaar met humbuckers en een floyd rose en een dunne neck, weet iemand anders nog iets leuks?

danku, groeten Mats :)
ibanez?

Was ik ook aan het denken.

BLOK182
15 juni 2004, 20:22
uhm ok.....ik wil dus een gitaar met humbuckers en een floyd rose en een dunne neck, weet iemand anders nog iets leuks?

danku, groeten Mats :)
Ik heb een Peavey Wolfgang USA Special te koop! 2 stevige humbuckers, heel comfortable snelle maple nek, floyd rose erop, enne, tis weer eens wat anders dan een Ibanez :wink: Half jaartje oud (bon aanwezig), met originele koffer, boekjes, sleuteltjes enzo, 800 pleuro, interested? Oh ja, dit is SPAM :D

EmgMaster
15 juni 2004, 20:22
Jackson, voor 1000 euro superleuk spul te krijgen, maar probeer ook het 1 en ander 2dehands

Matsvansanten
15 juni 2004, 20:28
[/quote]
Ik heb een Peavey Wolfgang USA Special te koop! 2 stevige humbuckers, heel comfortable snelle maple nek, floyd rose erop, enne, tis weer eens wat anders dan een Ibanez :wink: Half jaartje oud (bon aanwezig), met originele koffer, boekjes, sleuteltjes enzo, 800 pleuro, interested? Oh ja, dit is SPAM :D[/quote]

jah opzich een erg vette gitaar en ben ook best wel interested maar die kleur vind ik niet echt mooi :-? kdenk dus niet dat ik er echt geinterresseerd in ben...Maar die PRS van je :-D (joke)

BLOK182
15 juni 2004, 20:33
haha die PRS blijf je vanaf :wink: Tja, die kleur is een beetje leip idd, goldtop, toch is het niezo heeeeel erg in het echt hoor :razz: Hoe de gitaar speelt en klinkt maakt een hoop goed, serieus. Maar goed, het blijft het keuze he!

Matsvansanten
15 juni 2004, 20:36
ik geloof graag dat ie erg lekker speelt en klinkt maar ik vind het opzich ook wel belangrijk dat ik een gitaar mooi vind....en de prijs die je ervoor vraagt is volgens mij trouwens ook heel erg aantrekkelijk....maarja als ik zo'n bedrag uitgeef (flink bedrag voor me want ben pas 15) dan wil ik wel iets waar ik echt gek op ben en dat heb ik met deze toch niet :-?

BLOK182
15 juni 2004, 20:42
Kan ik goed inkomen hoor! Als je je een hele tijd rot hebt gespaard voor een droomgitaar, dan wil je ook wel iets dat echt zoveel mogelijk naar je wens is. Veel succes met de zoektocht, enne, voor de andere forummers, het ding blijft gewoon te koop he! :D

BLOK182
15 juni 2004, 20:43
Kan ik goed inkomen hoor! Als je je een hele tijd rot hebt gespaard voor een droomgitaar, dan wil je ook wel iets dat echt zoveel mogelijk naar je wens is. Veel succes met de zoektocht, enne, voor de andere forummers, het ding blijft gewoon te koop he! :D

Josdevos
15 juni 2004, 20:47
Blok je verkoopt een hoop spullen, wat ga je kopen ipv de Peavey en je Nomad? :lol:

Matsvansanten
15 juni 2004, 21:26
Is een Ibanez JEM555 misschien iets? Met mazzel kan je hem met flink wat korting voor 1100 krijgen (nieuw) en dats maar iets duurder dan een RG2620QM (ook nieuw) en hij lijkt me misschien wel iets beter. (voordat iemand het vraagt, neej ik ben niet een heel erge Vai fan maar vind het wel leuk en vind het ook een erg mooie gitaar)

RG2620QM:
-3pc Ultra Neck
-Mahogany Body/Quilted maple top
-Large Frets
-Edge Pro bridge
-Dimarzio IBZ-n (h) neck pu
-Dimarzio IBZ-h (h) bridge pu


JEM555:
-JEM Neck
-American basswood body
-Large frets
-Edge Pro II bridge
-Dimarzio Evolution (h) neck pu
-Dimarzio Evolution (s) mid pu
-Dimarzio Evolution (h) bridge pu


lijkt me wel wat of heb ik het fout?

Matsvansanten
15 juni 2004, 21:26
double post :oops:

Matsvansanten
15 juni 2004, 21:29
triple post :oops:

Matsvansanten
15 juni 2004, 21:36
doubledouble post :oops:

Matsvansanten
15 juni 2004, 21:49
en nog een keer :oops:

Matsvansanten
15 juni 2004, 21:51
en de laatste... :oops:

BLOK182
15 juni 2004, 22:51
Ze gaan alletwee weg om plaats te maken voor OF een Engl Powerball halfstackje en een leuke Gibson LP Standard oid OF een Diezel VH4, enne, ehm, een wat goedkopere gitaar, Explorer en dan een beetje opleuken ofzo :wink:

Matsvansanten
16 juni 2004, 15:02
oke omdat de vorige keer een beetjuh fout is gegaan nog maar een keer en deze keer gewoon 1x :oops: :

Is een Ibanez JEM555 misschien iets? Met mazzel kan je hem met flink wat korting voor 1100 krijgen (nieuw) en dats maar iets duurder dan een RG2620QM (ook nieuw) en hij lijkt me misschien wel iets beter. (voordat iemand het vraagt, neej ik ben niet een heel erge Vai fan maar vind het wel leuk en vind het ook een erg mooie gitaar)

RG2620QM:
-3pc Ultra Neck
-Mahogany Body/Quilted maple top
-Large Frets
-Edge Pro bridge
-Dimarzio IBZ-n (h) neck pu
-Dimarzio IBZ-h (h) bridge pu


JEM555:
-JEM Neck
-American basswood body
-Large frets
-Edge Pro II bridge
-Dimarzio Evolution (h) neck pu
-Dimarzio Evolution (s) mid pu
-Dimarzio Evolution (h) bridge pu


lijkt me wel wat of heb ik het fout?

Vexx
16 juni 2004, 17:00
oke omdat de vorige keer een beetjuh fout is gegaan nog maar een keer en deze keer gewoon 1x :oops: :

Is een Ibanez JEM555 misschien iets? Met mazzel kan je hem met flink wat korting voor 1100 krijgen (nieuw) en dats maar iets duurder dan een RG2620QM (ook nieuw) en hij lijkt me misschien wel iets beter. (voordat iemand het vraagt, neej ik ben niet een heel erge Vai fan maar vind het wel leuk en vind het ook een erg mooie gitaar)

RG2620QM:
-3pc Ultra Neck
-Mahogany Body/Quilted maple top
-Large Frets
-Edge Pro bridge
-Dimarzio IBZ-n (h) neck pu
-Dimarzio IBZ-h (h) bridge pu


JEM555:
-JEM Neck
-American basswood body
-Large frets
-Edge Pro II bridge
-Dimarzio Evolution (h) neck pu
-Dimarzio Evolution (s) mid pu
-Dimarzio Evolution (h) bridge pu


lijkt me wel wat of heb ik het fout?

Ik zou absoluut gaan voor de RG2620QM: die heeft ten eerste een mahogany body (t.o.v basswood bij de JEM) en ten tweede de Edge Pro brug (die beter is dan de Edge Pro II: de Edge Pro is gemaakt van gehard metaal, de Edge Pro II niet..)

Voordeel van de JEM is dat hij Evolutions heeft, maar je weet helemaal niet of je die wel zo relaxed vind... de elementen in de RG2620 zijn ook niet verkeerd: ik heb ze zelf ook in mijn RG2550EX.

Je kan natuurlijk nog effe afwachten, misschien verschijnt er morgen een RG3120 voor 1000 euro op marktplaats. Maar ik ken het probleem: daar wil je waarschijnlijk niet op wachten.

Matsvansanten
16 juni 2004, 17:59
ibanez?

Was ik ook aan het denken.[/quote]

welke modellen zaten jullie aan te denken?

oke...de quote is beetjuh fout gegaan maar SiNiSTRaL zei: ibanez? en dejohan zei: Was ik ook aan het denken. Dus vandaar dat ik vraag welke modellen zei aan zaten te denken

dejohan
16 juni 2004, 20:18
....

dejohan
16 juni 2004, 20:19
...

dejohan
16 juni 2004, 20:19
Wel ik ken niet zo heel veel van Ibanez, maar ik heb eens een RG270 gehad, dat was toen nieuw zo'n 250€ denk ik en qua feel, bespeelbaarheid en stevigheid vond ik dat een heel goed gitaartje, het beste van alle low budget gitaren die ik in mijn handen heb gehad (zoveel zijn dat er niet hoor). Dunne snelle nek, stevig gebouwd, goede resonantie. Ik denk niet dat er goede pickups in zaten, maar de humbuckers scheurden wel lekker.

SiNiSTRaL
16 juni 2004, 20:44
Wel ik ken niet zo heel veel van Ibanez, maar ik heb eens een RG270 gehad, dat was toen nieuw zo'n 250€ denk ik en qua feel, bespeelbaarheid en stevigheid vond ik dat een heel goed gitaartje, het beste van alle low budget gitaren die ik in mijn handen heb gehad (zoveel zijn dat er niet hoor). Dunne snelle nek, stevig gebouwd, goede resonantie. Ik denk niet dat er goede pickups in zaten, maar de humbuckers scheurden wel lekker.

*kuche*powersound scheuren??!?!?!?*kuche* ;)

dejohan
16 juni 2004, 21:08
Wel ik ken niet zo heel veel van Ibanez, maar ik heb eens een RG270 gehad, dat was toen nieuw zo'n 250€ denk ik en qua feel, bespeelbaarheid en stevigheid vond ik dat een heel goed gitaartje, het beste van alle low budget gitaren die ik in mijn handen heb gehad (zoveel zijn dat er niet hoor). Dunne snelle nek, stevig gebouwd, goede resonantie. Ik denk niet dat er goede pickups in zaten, maar de humbuckers scheurden wel lekker.

*kuche*powersound scheuren??!?!?!?*kuche* ;)

Tja, ik speel dan ook geen metal.

Neals
19 juni 2004, 00:53
Wel ik ken niet zo heel veel van Ibanez, maar ik heb eens een RG270 gehad, dat was toen nieuw zo'n 250€ denk ik en qua feel, bespeelbaarheid en stevigheid vond ik dat een heel goed gitaartje, het beste van alle low budget gitaren die ik in mijn handen heb gehad (zoveel zijn dat er niet hoor). Dunne snelle nek, stevig gebouwd, goede resonantie. Ik denk niet dat er goede pickups in zaten, maar de humbuckers scheurden wel lekker.

*kuche*powersound scheuren??!?!?!?*kuche* ;)

Als je eerst met je amp-settings gaat kloten kan je een powersound best metal laten klinken !!!!!

Braindead
20 juni 2004, 14:50
Is een Ibanez JEM555 misschien iets? Met mazzel kan je hem met flink wat korting voor 1100 krijgen (nieuw) en dats maar iets duurder dan een RG2620QM (ook nieuw) en hij lijkt me misschien wel iets beter. (voordat iemand het vraagt, neej ik ben niet een heel erge Vai fan maar vind het wel leuk en vind het ook een erg mooie gitaar)

RG2620QM:
-3pc Ultra Neck
-Mahogany Body/Quilted maple top
-Large Frets
-Edge Pro bridge
-Dimarzio IBZ-n (h) neck pu
-Dimarzio IBZ-h (h) bridge pu




JEM555:
-JEM Neck
-American basswood body
-Large frets
-Edge Pro II bridge
-Dimarzio Evolution (h) neck pu
-Dimarzio Evolution (s) mid pu
-Dimarzio Evolution (h) bridge pu


lijkt me wel wat of heb ik het fout?

Die JEM 555 Zou ik niet nemen, das echt niks, voor dat geld kun je veel betere gitaren kopen. Of doorsparen voor een JEM 777.
Heb eens op die JEM 555 gespeeld, maar ik vond de JEM 777 echt stukke beter!