PDA

View Full Version : Epiphone pr-200B aanschaffen JA of NEE?



the MaGe
18 april 2002, 02:23
Hallo behulpzame gitaargoden! *slijm*
Sinds dat ik jaren geleden gestopt ben met drummen omdat het een niet erg handzame hobby was en ik er geen kloot van bakte koester ik de wens om een gitaar te kunnen pakken en wat te kunnen spelen. Ik heb het veel te lang voor me uitgeschoven en elke keer wordt ik er weer mee geconfronteerd, bij concerten, om het kampvuur, of op de jamsessie... Ik wil ook!

Nu heb ik een ca. 2 jaar oude Epiphone PR-200B aangeboden gekregen. Specs:
Hardware Chrome
Scale 25.5"
Nut Width 1.68"
Neck Joint Set
Neck Material Mahogany
Fingerboard Rosewood/Dot
Binding Body
Body Material Mahogany
Top Spruce/Cedar

De verkoper zei: "De gitaar heeft stalen snaren maar is zeer makkelijk te bespelen doordat de hals vrij smal is. Of de gitaar wel of niet geschikt is om te beginnen licht aan wat je ermee wilt doen. Als je wilt beginnen met klassieke gitaarles voor de techniek kun je beter een spaanse gitaar(nylon snaren) kopen, maar als je graag liedjes wilt spelen is deze gitaar heel geschikt, vooral omdat de stalen snaren bij akoorden een veel helderder en voller geluid geven dan nylon snaren. om op te leren pingelen vind ik het een zeer geschikte gitaar en de snaren hoeven nog niet te worden vervangen. Er zit alleen geen draaghoes bij.
Ik verkoop de gitaar omdat ik 2 staalsnarige akoestische gitaren heb en het zonde vind van de gitaar als er maar weinig op word gespeeld."

De vraagprijs is 90 Euro, viel me mee, maar aangezien ik krap bij kas zit (arme student) komt me dat wel goed uit.
De vraag is nu? Is dit een goede deal???

Mijn muzikale interesses gaan diep de metal in (Death-/Black/Thrash/Power) maar dat hoef ik voorlopig niet zelf te spelen. Ik wil graag nrs. van Radiohead leren met Creep als ultiem kampvuurnummer, maar ook bv nrs van the Doors of Nirvana.

Ik heb alle posts over beginnen gelezen, maar ben er nog niet uit, dus vandaar. Ik hoop op een snelle reactie, want ik weet niet of er andere gegadigden zijn/komen. Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten, Martin

mr. Marc
18 april 2002, 11:15
Ik heb deze gitaar al jaren en ik ben er nog steeds heel tevreden over. Nieuw was hij geloof ik (8 jaar geleden) iets van fl.450 dus 90 euro lijkt me een redelijke prijs. De gitaar speelt (mijn exemplaar in ieder geval) heel lekker en klinkt, zeker voor een gitaar in die prijsklasse, goed. Voor een beginner vind ik het een aanrader mits het natuurlijk waar is wat de verkoper zegt en er niks aan mankeerd.

Marc

Ic3gl0vE
18 april 2002, 17:57
als ik zo hoor wat jij wilt spelen zou ik wel een gitaar met stalen snaren kopen ja, want een klassieke (nylon-snaren) gitaar is meer bedoeld voor klassieke/spaanse muziek

Epiphone is iig bij de elektrische gitaren geen slecht merk en het lijkt mij wel een goeie keus

Ic3gl0vE
18 april 2002, 17:57
als ik zo hoor wat jij wilt spelen zou ik wel een gitaar met stalen snaren kopen ja, want een klassieke (nylon-snaren) gitaar is meer bedoeld voor klassieke/spaanse muziek

Epiphone is iig bij de elektrische gitaren geen slecht merk en het lijkt mij wel een goeie keus

KiP
20 mei 2002, 02:00
Nou, ehh, schiet t anderzzz al een beetje op ermee? nou... gedrumd jij? had je wel eens mogen vertellen anderzzz. :wink:

Wbremer
29 mei 2002, 21:45
Akoestische Epi voor € 90? Doen. Goed merk, prima afwerking en klank. Werkpaardje!