PDA

View Full Version : JEM liefhebbers



JM-150
17 april 2002, 22:12
Eindelijk is ie er dan: M'n JEM. Gisteren gekocht, een Ibanez JEM uit '89 in uitstekende staat met floral print. Iedere gitaar uit die tijd is uniek omdat het patroon bij alle gitaren anders is. Paf Pro's in de nek en de brug met een Single JEM in het midden. Zijn er nog meer liefhebbers van deze gitaren?

JV
17 april 2002, 22:15
ik heb em ook. tis niet zo dat ze allemaal anders zijn btw hoor. voor elk deel (voorkant, achterkant en neck) zijn er 3 motieven en dus zijn er 27 combinaties te maken met patronen

http://jaspervos.homestead.com/files/ap.jpg

fototje van mijne (sorry phil).

JM-150
17 april 2002, 22:23
Hmm..., ik geloofde echt dat ze uit de beginperiode allemaal anders waren maar ik denk dat je gelijk hebt. Ik zal niet meer zeggen dat deze gitaar uniek is. Niet dat ik dat het belangrijkste vind. Ik ken deze gitaar al van af het begin en nu heb ik er eindelijk een. Hij heeft een speciale waarde voor me.
Hoe lang heb jij er al een in je bezit en wat is je mening erover?

Lacrymosa
17 april 2002, 22:23
Wat voor hout is et?
en hoe klinken die PAF Pro's?
hebben ze genoeg uitput?
hebben ze een hoog 'Wah' gehalte (net als een wah die in et midden staat)

CheerS!!

JV
17 april 2002, 22:25
tis american basswood

de paf's wil ik zelf gaan vervangen. ik vind ze iets te weinig punch hebben

kheb mijne nu iets meer dan 2 jaar (februari). zitten al aardig wat slijtplekjes op ook, maar dat boeit me niet veel, daardoor wordt ie juis echt uniek

JM-150
17 april 2002, 22:29
American Basswood. de Pafs klinken naar mij mening echt super. Mijn favorieten zijn nu al verreweg de twee uiterste standen: in de nek mooi rond en jazzie, op de brug krijst ie echt. Goeie output.

JM-150
17 april 2002, 22:30
JV,

wat wil er er dan in plaatsen?

JV
17 april 2002, 22:38
seamour duncan jazz in de neck, hotrail int midden en custom custom in de brug.

luister maar op de site voor geluiden

gershwin5150
17 april 2002, 23:43
Ben ook in het bezit van een Jem 77FP, uit '91. Qua bespeelbaarheid vind ik het een prima gitaar, lekkere hals e.d.

De PAF Pro's vind ik zelf ook minder, wil ze ook gaan vervangen (waarschijnlijk voor andere DiMarzio's. De middelste pickup heeft erg weinig output vind ik.

Over slijtplekken gesproken: Stootte laatst effe ergens tegenaan met m'n JEM en er lag gelijk een verfsplinter af, dus je moet deze gitaar wel beetje voorzichtig behandelen, heb het idee dat ze veel kwetsbaarder zijn dan Fenders ofzo.

JM-150
18 april 2002, 18:58
welke DiMarzio's wil je er in doen?

gershwin5150
18 april 2002, 20:35
Ik denk een ToneZone in de brugpositie en een Norton ofzo in de halspositie, moet ik ze wel in het roze kunnen krijgen:)

Ic3gl0vE
18 april 2002, 20:53
ik ben geen JEM liefhebber, ik vind het heel fijn voor je dat je eindelijk je droom gitaar hebt en ik wil niemand beledigen maar een bloemetjes gitaar met roze pickups... sorry mensen dat vind ik ECHT nix

zo'n zwart-groene met pyramid inlays vind ik wel vet, maar ben toch niet zo'n fan van de JEM looks (heb er nog nooit op gespeeld dus geen oordeel over het geluid :smile:)

lars
19 april 2002, 01:27
als pim fortuyn een gitaar zou hebben........

ekkerman
19 april 2002, 08:39
zou ie kaal zijn en een strak kontje hebben !

Moonchild
20 april 2002, 14:37
ik heb ook een jem, weliswaar een 555, ik ben er zeer tevreden over. heerlijk gitaartje, super bespeelbaar, goeie elementen (evolutions)
alleen die brug is niet optimaal, die ga ik dan ook binnenkort laten retrofitten met een lo pro edge

JM-150
20 april 2002, 15:24
Op 2002-04-19 01:27, schreef lars:
als pim fortuyn een gitaar zou hebben........

...Dan zou ie jou er van achteren mee bewerken tot aan de vierentwintigste fret

signsofzodiac
29 augustus 2002, 13:48
Heb zelf een Jem90HAM. Heb echt mijn favo lead-sound gevonden. Ga er als het goed gaat binnen enkele dagen nog een kopen :smile: Eentje om the bewaren en een om lekker op te spelen

Anders Destium
29 augustus 2002, 16:17
Ik zou veel geld over hebben voor een blue floral pattern http://www.ibanezrules.com/images/gallery/bfp1.jpg
maar da's een beetje ijdele hoop ben ik bang :sad:
Als ik nog eens echt geld over heb ga ik voor een 7Vwh, echt een plaatje om te zien...

Raffel
29 augustus 2002, 16:35
sommige mensen snappen de kunst niet achter die mooie roze pickups he! Ik zou zeggen doe ze in fel groen... Zoals die BK (zeg ik dat goed?)

:smile:

Anders Destium
29 augustus 2002, 17:07
Eigenlijk moet een gitaar er uit zien als de tweede lichting Universes: Alles zwart maar wel flink groene pickups, briljante gitaren :grin:

Raffel
30 augustus 2002, 10:31
dat zeg ik

gershwin5150
30 augustus 2002, 12:20
Yeah Baby Yeah!!!

Raffel
30 augustus 2002, 13:16
ik heb vannacht nog gedroomd man over de BK!!!! :smile:

Anders Destium
30 augustus 2002, 17:36
Ik heb er vannacht over gedroomd dat ik volgende week twee Ibanezzen zou kopen om mijn verzameling wat uit te breiden :grin:
Vakantieloon ontvangen is sweet (zeker als je niet op vakantie bent geweest)
Kijk naar het bericht dat ik van de week heb gepost en begrijp :wink: :grin: