PDA

View Full Version : Peavy Delta Blues vs Marshall



Lefty
3 september 2001, 18:48
Hallo, ik ben een blues liefhebber.
Heb Strat en Gibson 335. Altijd toch een leuk blues geluid uit een Marshall Combo kunnen knijpen. Vet, vol, mooie gain, geen klachten. Een vriend van me zegt dat ik naar een Peavy Delta Blues moet gaan luisteren. Heb s op t web gekeken, minder vermogen, minder mogelijkheden, oke tis blues gear - so what. Is het marketing bull shit (Delta Blues, duhhh), of is t echt wat? De standaard Peavies (transistor toch?) vind ik dus niks. Could use some help here.......

Ic3gl0vE
5 september 2001, 15:13
als je tevreden bent met wat je nu hebt waarom zou je dan wat anders kopen?

Outshine
6 september 2001, 12:03
Ja Ic3gl0vE, das eigenlijk wel t beste antwoord.
Maar ik ken een bluesband waarvan de gitarist op een strat speelt icm met een mesa boogie amp. En dat klinkt echt heel erg goed. T was wel een amp van een 3000 ofzo, maar misschien moet je eens een mesa boogie proberen.

Duke
11 november 2001, 18:34
Een Peavey Delta blues is een buizen bakkie, met EL84's in de eind trap, klinkt in tegenstelling tot wat je zou verwachten overstuurd nogal Engels, Marshall-like zeg maar....

De grote kracht van deze amp zit 'm in de werkelijk fenomenale 15!! inch speaker. Als je de kans krijgt deze amp via het tweede kanaal (drive op 3 ofzo) met ingeschakelde mid boost op z'n donder te geven, zul je de dag daarop waarschujnlijk je Marshall combo gaan inruilen (Ik schat zo in een JTM 60?)

Ik raad je aan 'm zeker ff te proberen, t'ís de moeite waard.

gangsta
11 november 2001, 18:35
Op 2001-11-11 17:34, schreef Duke:
Een Peavey Delta blues is een buizen bakkie, met EL84's in de eind trap, klinkt in tegenstelling tot wat je zou verwachten overstuurd nogal Engels, Marshall-like zeg maar....

is ie nou echt geschikt voor blues of nie?

gangsta
11 november 2001, 18:35
en weet je toevallig wat voor mesa?

anoniem
12 november 2001, 18:20
ik zou zeggen een mesa mark serie, of triaxis, dan heb je een heleboel in 1

Outshine
13 november 2001, 13:06
Pff zou ik niet weten. T is geloof ik geen Mark. Zou ik es na moeten vragen.

philbee
20 november 2001, 17:35
veel gitaristen zijn altijd op zoek naar dat ene ultieme geluid, als je tevreden bent met je sound, houden zo je weet niet hoe gelukkig je bent. Marshall geen blues? F*ck, blues zit in je vingers en in je hoofd, voor mijn part op een transistor Jap.
Ik heb een ook tijd op een 2x15" inch Fender Dual Showman gespeeld, over diep en vet gesproken, heb nu weer een 60-er Twin gekocht (de gain haal ik dan wel uit de tubescraeamer), Ik denk dat ik nu eindelijk thuisgekomen ben. Eindelijk rust...