PDA

View Full Version : te lang geen snaren op je gitaar



Shaggy
5 juni 2004, 17:26
Hoi,

Ik heb al gezocht omdat ik me kon heugen dat hier al eens wat over geschreven was. Ik kan het alleen niet vinden :-? ..

Vraagje:

Hoe lang kan je gitaar zonder snaren? Ik kan me voorstellen dat er een enorme verschil in trekkracht optreedt en als je het te lang zo zonder snaren laat dat je hals kan kromtrekken..

pimmetje
5 juni 2004, 19:53
Volgens mij kan je gitaar gewoon onbeperkt zonder snaren in de opslag. De hals trekt niet krom omdat er geen spanning op staat.

Belangrijker zijn de omstandigheden van de opslag. Een vochtige plek met veel grote temperatuurverschillen doet weinig goed.

arno
5 juni 2004, 20:00
Je zult hem wel opnieuw moeten stellen, halspen aandraaien e.d. Maar voor de gitaar kan het volgens mij geen kwaad.

Vocht doet nooit goed voor hout.

wietse
5 juni 2004, 20:24
er gebeurt weinig tot niets met je gitaar , heb zelf meerdere gitaren die toen ik ze kocht er geen snaren meer op hadden.
de hals kan zonder snaren rechter gaan staan maar als je er nieuwe snaren op zet trekt dit snel bij.
en bij oudere gitaren met bijna geen werking meer in het hout , duurt het meestal erg lang voordat de hals verandert door het snaarloos zijn.
en als een gitaar niet zonder snaren zou kunnen waarom kan je dan losse halzen kopen?

Shaggy
5 juni 2004, 20:42
ok, thnx gentlemenzz 8)

ik was bezig met het olien van mijn fretboard .. ziet er weer uit om een erectie van te krijgen :D

dagje zonder snaren kan geen kwaad dus :)