PDA

View Full Version : Tremsetter



Randy
5 juni 2004, 12:54
Heeft er iemand ervaring met een tremsetter voor een zwevende tremolo? Wat kost ie? En is het ook handig in gebruik?

Randy
6 juni 2004, 10:10
Heeft er hier niemand ervaring met een tremsetter??? :???:

AART
6 juni 2004, 10:43
zo'n ding kost ongeveer 50-60 euro dacht ik, meer weet ik er niet van.

Anders Destium
6 juni 2004, 10:47
Ze werken erg goed, je gitaar blijft erg goed stemvast ermee. En bijkomend voordeel is dat als je een snaar breekt je weinig problemen hebt met het weer op spanning krijgen van je brug :)

Als je een goede trem hebt dan is een tremsetter overbodig. Als je geen goede trem hebt dan kun je met een tremsetter niet voorkomen dat je brug snel verslijt.

Rubenios
6 juni 2004, 11:55
volgens mij is een tremsetter toch ook bedoelt gewoon om trem te blokken? ik vind t wel een fijn systeem.

@ anders: waarom is die overbodig op een goede trem? het is gewoon een extra functie hoor.

Anders Destium
6 juni 2004, 13:45
Je gebruikt een tremsetter in mijn ogen vooral om je gitaar goed gestemd te houden (je krijgt een demper-veer systeem in plaats van enkel een veer). Volgens mij beperk je wel de beweging van de brug als je een tremsetter hebt, dat zou voor mij reden zijn om er geen te kopen :)

Rubenios
6 juni 2004, 13:48
volgens mij werkt t met schuifblokjes zodat je de trem eventueel ook vast kunt zetten hoor.

Anders Destium
6 juni 2004, 14:05
Waarom zou je je trem willen vastzetten als je een goede floyd hebt :wink:

Rubenios
6 juni 2004, 14:16
zo ist systeem iig gemaakt... stelt t snel in

Randy
6 juni 2004, 14:30
Nou, ehm op mijn ibanez prestige S 1540 zit een lo pro edge tremolo. Daar heb ik voor de rest geen problemen mee want het is een heel fijn systeem en aangezien ik al 8 jaar speel op floyd rose uitgeruste gitaren weet ik er wel redelijk goed mee om te gaan ( in gebruik en afstellen etc.). Het zit em er vooral in feit dat als ik in een live situatie een snaar breek, ik in de problemen kom. Een tremsetter schijnt te voorkomen dat m'n gitaar ontstemt. Waar ik bang voor ben is dat de feel van m'n tremolo verandert. Stijver en niet meer soepel ( :oops: )etc. En aangezien mijn geliefde Ibanez met evo als brug pup absoluut mijn favoriet is, twijfel ik een beetje of ik ook dat daadwerkelijk een tremsetter moet laten inbouwen.

In ieder geval thanx voor jullie reacties.....KEEP ON ROCKIN