PDA

View Full Version : Gibson gothic V



Megadeth
5 juni 2004, 13:05
Test

Megadeth
5 juni 2004, 13:06
Wat is de gangbare prijs van deze gitaar? Ik dacht dat die rond de 1200-1300 lag, maar nu zag ik er 1 hangen voor 899,-. (nieuw)
Ik heb zelf een Epiphone Flying V (geen gothic), en vind de kwaliteit van de gitaar toch licht tegenvallen, als ik hem vergelijk met m'n Dean. De tuners, topkam en elementen voelen erg goedkoop aan, de gouden kleur van de brug en elementen begint te vervagen...
De gitaar speelt echter wel heerlijk, is licht, en ik ben behoorlijk weg van de V-shape. Nu zit ik dus met een klein dillema...Of de Epiphone upgraden met nieuwe elementen en tuners, maar ik heb geen idee hoeveel dit mij zou kosten, OF de Epiphone inruilen voor een Gibson V. Ik heb ook niet echt een idee wat ik voor m'n Epiphoontje zou krijgen bij inruil.
Dussssss, wat zouden jullie doen?

Megadeth
5 juni 2004, 13:06
GVD dubbelpost

NeeraDJ
5 juni 2004, 16:20
Uhm Gibson Gothic V's worden toch al een tijdje niet meer gemaakt? Hoe oud is die Epi? Gouden hardware wordt altijd wel door de jaren aangetast tenzij je het heel goed onderhoudt.

Ik denk niet dat je te optimistisch moet zijn over een inruil, je zal waarschijnlijk niet veel voor je Epi krijgen, vooral omdat het aanzicht van de gitaar ook (een beetje) is aangetast. Ik weet niet voor hoeveel die Epi V's weggaan, breng het gewoon langs die zaak en vraag wat je ervoor kunt krijgen simpel zat!

Ik denk dat, tenzij je veel geld hebt om bij te passen, de Epi liever kunt upgraden. Sperzel Locking Tuners (naar mijn mening één van de besten) zijn zo'n 60-70 euro, hangt ervan af of je de goude hardware kleur wilt behouden. Grover Tuners, zoals die vaak op de Deans en oude Gibsons zitten, zijn of even duur of iets duurder. Ik vind de stemvastheid van de Sperzel Locking echter stukken beter. Een grafieten of botten topkam kost je 5-6 euro. Ik weet niet wat voor elementen je zou willen, maar Seymour Duncans en DiMarzios kun je makkelijk vinden voor 200 euro per setje. Als je ze uit de VS haalt dan kun je nog wat besparen, misschien wordt het dan 130-150 euro. Ik weet niet of je zelf hiermee te werk gaat, maar bij een gitaarbouwer kun je hier niet meer voor kwijt zijn dan 60-70 euro, dit zijn echter geen moeilijke dingen om te vervangen dus misschien hoef je daar niet eens naar toe. Ik heb zelf te weinig ervaring met Epi's om dit zelf te kunnen beoordelen, maar mocht je problemen hebben met de potmeters en output jack (zoals ik weleens heb gehoord) dan kun je nieuwe potmeters halen voor 5 euro per stuk en een output jack voor 2-3 euro.

Met upgraden ben je dus een stuk minder kwijt (230-280 euro als je het zelf doet)

Mitch
5 juni 2004, 17:13
In jouw geval: upgraden ! Ik kan je echter wel aanraden om op eBay of anderszins on-line te gaan shoppen in The States, dat kan je bakken euro's schelen.
Je hebt wel PayPal en/of een creditcard nodig (als je dat nog niet hebt), maar zeker voor dit soort operaties is dat wel de moeite waard.