PDA

View Full Version : ACTIEVE ELEMENTEN



combo
5 juni 2004, 01:18
lol? IK BEN ER WEER :???:


Ik speel met EMG Zakk Wylde Set in mijn Les Paul, om de hoeveel tyijd zou ik best de batterij vervangen ?


2nd question: Ik ben niet echt onder de indruk van die EMG's; zo een hoge output geeft dit niet; ietsje meer dan die humbuckers, maar nauwelijks meer; moet ik die elementen iets dichter plaatsen ofzo ??
Staan wel al redelijk dicht

combo
5 juni 2004, 01:19
Of zet ik 2 batterijen in serie om 18V te hebben, zou dat de truc zijn ?

:???:

EmgMaster
5 juni 2004, 10:05
EMG raad zelf aan de elementen zo dicht mogelijk op de snaren te zetten, omdat ze niet zon sterk magnetisch veld hebben, kan dit volgens hun

EmgMaster
5 juni 2004, 10:06
Ohja, aan de output van de 81 zal het zeker niet liggen, 85 weet ik niet of dat hoge output is, 81 in ieder geval wel!!!

gerrekat
5 juni 2004, 10:47
alle actieve EMG's hebben een zeer hoge ouput daar zijn ze actief voor.
Maar het kan best zijn dat je er niet van onder de indruk bent, ik ook niet ze klinken gewoon matig IMO.

Het is ook niet zo dat je een toename van de output gelijk heel erg hoort, ik bedoel of je nu een DiMarzio X2N van 550 mV output of een EMG 81 met 2 V (bijna 4 x zo veel) erin knalt je zal echt geen gigantisch verschil horen ondanks de 4 keer zo hoge output.

Er bestaat ook zoiets als teveel output waardoor je toon meer gaat comprimeren, je gain fizzy wordt en sterieler klinkt, de pick attack van een passieve PU is sneller en organischer.

Ik vind EMG's best leuk af en toe, maar met high gain amps klinken passives echt beter, je hebt echt geen EMG's nodig om een ENGL/Mesa/Bogner/Diezel whatever over zijn nek te helpen, da's gewoon teveel van het goede.

Negative K3 fan
5 juni 2004, 11:20
toch klinken EMG's toch vaak wel erg lekker met 5150s, beoordelend op soundclips.

volgens moij geef je zelf al een beetje het antwoord, twee batterijen in serie schakelen, ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik hoor wel van meer mensen dat dit een redelijke vooruitgang is. Je kunt het op zn minst proberen.

Swan
5 juni 2004, 11:43
toch klinken EMG's toch vaak wel erg lekker met 5150s, beoordelend op soundclips.

.


ja dat heb ik ook gelezen maar dat zou nix met de output te maken hebben maar dat de EMGs erg strak zijn in het laag en de 5150 wat minder ofzo, maargoed

NeeraDJ
5 juni 2004, 15:36
Ohja, aan de output van de 81 zal het zeker niet liggen, 85 weet ik niet of dat hoge output is, 81 in ieder geval wel!!!

Uhm dude, de 85 heeft meer output dan de 81, ze klinkt alleen wel beter in de halspositie (check EMG site).

Ik heb zelf ook een EMG81 gehad, die heeft helleke nu. Vond het echt niet lekker klinken na een tijdje, om de redenen die gerrekat gaf, maar ook omdat het echt geen karakter van zichzelf had. Eentonig is niet het juiste woord, meer iets in de zin van "dull" als je dat engelse woord kent.

Output blijkt steeds een kleinere rol te spelen, vooral in de wat heverige muziekstijlen. Een element hoeft veel output te hebben om geschikt te zijn voor Metal, daar kan je rig ook wel voor zorgen. Zo heb ik clips van een amerikaan gehoord die met SD Pearly Gates (lage output elementen), Zakk Wylde zijn sound nailde. Hij had weer een high gain amp, maar genoot wel weer van de lage string-pull en clarity die lage output elementen hebben. The best of both worlds!

combo
7 juni 2004, 23:42
die 2 batterijen in serie ga ik eens proberen.

Maar, voorlopig ben ik algemeen happy met de klank, vooral die van het 85 element, maar veel hogere output dan mij humbuckers merk ik idd niet.

Owja, 85 heeft hogere output dan 81, just

pinchaholic
8 juni 2004, 20:29
Hi,

ik heb een jaartje geleden mijn Wylde setje 18 volt geschakeld en ben best tevreden met het resulaat. Mijn Pinched harmonics en natural harmonics gingen een stuk beter klinken( en eenvoudiger te produceren)

Probeer het eens; vindt je het niet dan haal je het weer los.

er staat nog ergens een berichtje van mij hierover

zoek even op emg 18 volt

Succes!

Pinchaholic

SiNiSTRaL
8 juni 2004, 20:45
over je vraag wanneer je ze moet vervangen:
een 81 gaat ong 3000 speeluren mee, je moet wel na t spelen je snoer uit de gitaar halen, anders loopt je batterij leeg, maar anders kan ie dus heel lang meegaan....

Thom TK
8 juni 2004, 23:12
Ik vind EMG's best leuk af en toe, maar met high gain amps klinken passives echt beter, je hebt echt geen EMG's nodig om een ENGL/Mesa/Bogner/Diezel whatever over zijn nek te helpen, da's gewoon teveel van het goede.

OKe oke oke, hier komt de versterker-amateur: een Marhsall JCM 800 (of 900) is high gain? Ja tog.

SiNiSTRaL
8 juni 2004, 23:15
nehhh :)
engl powerball, diezel herbert, das hi gain ;)

Thom TK
8 juni 2004, 23:30
nehhh :)
engl powerball, diezel herbert, das hi gain ;)

Ennne...betaalbaar? :oops: wat is dan High gain?

Lacrymosa
9 juni 2004, 09:49
Ey mensen

ik denk dat we even goed moeten kijken wat de fabrikanten voor hun elementen specificeren

want als je gaat kijken naar een EMG 81, die heeft bijna 2 volt output

terwijl een X2N en zon 500 mV heeft

dit is dus geen vergelijking, als je 2 volt in je gitaarinput van je amp ragt, dan hou je alleen nog maar een blokgolf over

ik denk eerder dat die 2volt van EMG het piekvoltage is
en dat bij Dimarzio in Volt RMS wordt gegeven

ik weet nit niet zkeer, maar hij lijkt me het meerst logische

CheerS!!

Raffel
9 juni 2004, 10:35
waarom zou je 2 batterijen plaatsen? Ik heb in mijn ESP altijd 1 9V batterij gehad en die ging een aantal jaren mee. (als je de kabel niet in de jack laat zitten)

SiNiSTRaL
9 juni 2004, 10:38
meer output

gerrekat
9 juni 2004, 10:47
nog meer..... :-D

wimmeltje
9 juni 2004, 11:18
2 batterijen is helemaal niet nodig. En voor pinch harmonics te maken al helemaal niet. Ik kan op alle gitaren wel pinch harmonics maken alleen klinken ze niet overal even goed op. Ik heb in mijn les paul een EMG 81 in de brug en 85 in de nek en icm met mijn VHT amps nail ik eigenlijk ook zakk wel. Super strak geluid en zeker wel metal genoeg.

Negative K3 fan
9 juni 2004, 15:25
niet alleen meer output, maar ook meer ballen enzo dachtik.

pinchaholic
9 juni 2004, 17:39
http://mywebpages.comcast.net/mgollihur/emgmod.html

Deze link was voor mij doorslaggevend mbt het 18 volt wiren...

Pinch

Soulflyhigh
9 juni 2004, 22:44
Ik heb nog een vraagje dus ik doe het maar in dit topic. Heeft er al iemand ervaring met die EMG's voor 7 snarige gitaren. Ik geloof dat ze een 707 hebben en een 81-7. Ze zouden vergelijkbaar zijn met de EMG 81 en 85. Iemand al geprobeerd?

Josdevos
9 juni 2004, 23:14
Ja meen ergens gelezen te hebben dat:
de 707 60% 85 is en 40% 81
de 81-7 80% 81 en 20% 85

Heb al op enkele gitaren met 707 gespeeld. Klinkt heel erg strak. Bijna een must vind ik om strakke technische laaggestemde metal te spelen. En Evolution 7 kan ook helpen... Hangt natuulijk ook een beetje af van de gitaar en de amp.

Soulflyhigh
10 juni 2004, 11:20
Thanks. Je hebt gelijk. Zo'n modderige lage B is ook niet alles. Ik ga eens kijken waar ik die dingen kan vinden volgens mij hebben ze op voxhumana maar eens soort.

Josdevos
10 juni 2004, 16:52
Ik overweeg voor in m'n Schecter 007 Elite ook 1 of 2 707s...

Nevermore
10 juni 2004, 19:43
dat wordt freesen .....................

Josdevos
10 juni 2004, 19:43
Idd :lol: