PDA

View Full Version : Akoestische gitaar kopen...(?)



Ic3gl0vE
17 april 2002, 22:21
ok onduidelijke titel, sorry mensen...
maar ik speel nou iets van 2 jaar elektrisch gitaar en mijn 'setup' bevalt me wel. Kan er lekker mee scheuren en klinkt clean ook leuk maar af en toe wil ik toch dat akoestische geluid

nou zit ik er dus over te denken om een staalsnarige (volledig?) akoestische gitaar te kopen, maar ik wil niet teveel uitgeven... zo rond de €200,- leek me wel redelijk
maar aangezien ik al best wat muziekervaring heb (8jaar keyboard, 2 jaar gitaar) en mezelf misschien heel voorzichtig wel 'gevorderd' mag noemen (altijd bescheiden blijven hè :smile:) vraag ik me af of ik voor dit bedrag een gitaar kan kopen die ik niet na een half jaar aan de muur hang 'omdat 'ie te goedkoop klinkt' zeg maar.
ik weet dat de 'betere' gitaren pas bij iets van €500 beginnen maar zoveel wil ik niet uitgeven aan een akoestische gitaar omdat die 'erbij' wil en toch voornamelijk elektrisch blijf spelen.

graag tips of voor €200,- iets leuks kan kopen wat toch een beetje redelijk is of dat ik toch echt beter iets meer uit kan geven (tweedehands gitaar is ook welkom natuurlijk, zeg maar wat je te bieden hebt) en wat voor gitaar je me kan aanraden

p.s. een acoustic simulator pedaaltje ofzo wil ik niet want ik wil ook een akoestische gitaar omdat je die mee kan nemen naar het strand ofzo of gezellig bij een kampvuur spelen


volgens mij is m'n topic een beetje onduidelijk geworden maar toch alvast bedankt voor jullie hulp


Maarten

Ic3gl0vE
18 april 2002, 17:59
ojah mensen ik heb trouwens al wat andere topics gelezen maar daar heb ik 't antwoord nog niet gevonden...

Kjiratsiekoedel
18 april 2002, 23:57
Volgens mij is 200€ te weinig voor jouw 'ervaring'

Pee
19 april 2002, 23:35
misschien zo'n fender dg 10 of 11? 250 €

Leen Kap
20 april 2002, 10:18
Kijk op http://www.marktplaats.nl en zoek een gebruikte Seagull.