PDA

View Full Version : Floyd Rose Original



Trocar
4 juni 2004, 22:26
Ok, deze vraag is al eens eerder gesteld, geloof ik, maar ik wil een iets uitvoeriger antwoord graag:

Ik heb een gitaartje met een Lo-Trs, die ik als backup wil gebruiken, maar die trem vertrouw ik niet zo.

Past hier een Original Floyd Rose in (geen flat/pro btw)? Zonder vrezen/zagen enzo, anders is het het geld niet waard.

Zijn die 'nuts' (waar hij achter 'hangt') zelf te vervangen, en wat kost zo'n
complete set ongeveer (en waar koop ik dat?).

Dank u!

EmgMaster
5 juni 2004, 10:08
brug kost 150/200 euro geloof ik, maar of dat gaat passen weet ik niet, moet je even andere antwoorden afwachten, soory :lol:

fred dons
7 juni 2004, 08:06
ja de lo trs is 1 op 1 te vervangen voor een OFR (die meer richting eur 200 kost)

Thom TK
7 juni 2004, 22:37
Wat wordt er dan verbeterd als je de floyd vervangt?
De sound? sustain?
Of alleen maar de stemvastheid?

Ik heb ook een gitaar met een lo-trs, en ik vind dit een gigantisch kl*ten systeem.

Trocar
8 juni 2004, 01:17
Hey mensen, bedankt!

Thom TK:
Wat er verandert (wat ik wil veranderen, laat ik het zo zeggen) is dat ie stabieler wordt qua stemvastheid. En het materiaal van een OFR is minder gevoelig voor slijtage, zegt men.
Ik heb wel verhalen gelezen over resonatie verbetering enzo bij bepaalde trems (op sites van de producent btw), maar het blijft een blok metaal in je body, dus echt veel geloof ik er niet van. Maar heb hier dus geen ervaring mee.

Helaas voor mij wordt dit te duur, dus ik ga de trem vastzetten.

sash
8 juni 2004, 02:20
maar het blijft een blok metaal in je body, dus echt veel geloof ik er niet van. Maar heb hier dus geen ervaring mee.
.


Blok metaal kan goed klinken, als het echt goed staal is: zie callaham. Meeste tremolo's van tegenwoordig zijn gietijzeren troep jammergenoeg :(

Maiden Michiel
8 juni 2004, 08:55
Heb je er misschien ook aan gedacht om te vervangen met een systeem waarbij je de balletjes van de snaren er niet af hoeft te knippen?