PDA

View Full Version : Instrumentale gitaarballad in de Satriani-sfeer



Luc-O
4 juni 2004, 20:58
Heee gasten,

Ik ben nieuw hier (kom wel vaak op de site maar heb me net geregistreerd). De manier waarop iedereen hier met elkaar omgaat spreekt me aan en het niveau is hier over het algemeen behoorlijk hoog, vandaar dat ik benieuwd ben wat jullie van mijn instrumentale ballad vinden!

Grtz, Luc

http://home.planet.nl/~oggel008/Universal_Dream.wma

Hempo
4 juni 2004, 21:19
Welkom op het forum.
Klinkt goed ! Leuk geluid, goede beheersing.
een aanwinst voor het forum :)

Barret Wallace
4 juni 2004, 21:28
Hey Luc welcum aboard!

Klinkt lekker ! Je speelt met ballen 8-) 8-) 8-)

Luc-O
4 juni 2004, 21:29
Thanx man, op deze manier voel ik me inderdaad welkom! :P

Soundje komt uit 'n POD-je, dit is opgenomen in de Bolland studio's. Die opname had ik gewonnen tijdens de finale van de Sena Guitar Awards 2002. Dagje daar gezeten met mijn drummer en bassist, was op zich wel lachen!

krizz
4 juni 2004, 21:37
Very good man! :-D Toffe vibrato! 8-)

Oja, mooie 77FP trouwens 8-)

schaap
4 juni 2004, 21:38
Holy shit dude je bent meer dan welkom, dit is erg mooi en smaakvol.
Je hebt ook een wat tactvollere sound dan velen hier (inclusief ik :oops:), echt alles aan dit nummer is in dezelfde sfeer en vult elkaar goed aan. Zeer netjes, verheug me meer :cool:

Hempo
4 juni 2004, 21:41
hey heb je de guitar awards gewonnen? of finalist

Luc-O
4 juni 2004, 21:43
Jongens ik weet niet wat me overkomt hier! Zoveel positiefs had ik niet verwacht :oops: Te gek dat jullie het leuk vinden, er komt ZEKER meer aan!

Ik was finalist tijdens de Awards van 2002 (samen met onder anderen Joop Wolters) Jerome Hol won 'm. Maar er was ook een prijs voor de beste compositie en daar ging deze jongen mee aan de haal :wink:

krizz
4 juni 2004, 21:55
Jongens ik weet niet wat me overkomt hier! Zoveel positiefs had ik niet verwacht :oops: Te gek dat jullie het leuk vinden, er komt ZEKER meer aan!
http://home.planet.nl/~oggel008/music.html :wink:

Chasing time was zeker voor de sena awards...? :wink: Geen wonder dat je de finale haalde.

Luc-O
4 juni 2004, 22:03
Oké bedankt Krizz, ik wilde nog niet meteen alles prijsgeven maar op m'n site zijn inderdaad nog wat songs te beluisteren. Die site staat overigens nog in de kinderschoenen, de 'aankleding' volgt binnenkort. Ook meer mp3's en pics! :wink:

krizz
4 juni 2004, 22:10
Oké bedankt Krizz, ik wilde nog niet meteen alles prijsgeven maar op m'n site zijn inderdaad nog wat songs te beluisteren.
Whoops..Sorry :oops: Dit is de eerste keer dat m'n sherlock Holmes skills zich tegen me keren.... :razz:

Luc-O
4 juni 2004, 22:16
Maakt niet uit, ze staan ervoor! Ik zal ze ook nog wel een keer posten, die reacties werken wel verslavend... :D

Bosch
4 juni 2004, 22:24
Très delicieux!

[off topic]

Ik vind het te gek dat hier steeds meer een "virtuose gitaarscene" ontstaat; steeds meer gasten, ehm ik bedoel gitaristen! die echt wat te bieden hebben en waaraan personen die minder lang spelen, zich aan kunnen optrekken. :) (Niets dus ten nadele van minder getalenteerde spelers hier, maar laten we wel wezen: door de komst van virtuozen als Gert-Jan, Boudewijn, Robert en de giga groei van (mijn persoonlijke favoriet) Shakeel krijgt dit onderdeel van het forum wel een duidelijke meerwaarde).

[on topic]

Heel mooi nummer! Van mij had er wel iets echt flashies (shred) in gemogen, maar misschien is het juist ook wel sterker omdat in dit nr niet te doen. Hij staat iig op repeat. 8-)

... die andere nrs ook gewoon individueel posten: kunnen we afzonderlijk/gestructureerd feedback geven :)

Keep 'm comming!

~Bosch~
http://www.htmlss.com/images/2tulogo.gif

Luc-O
4 juni 2004, 22:46
Thanx Bosch!!!!!!! Djeez, ik heb wel een goeie avond uitgekozen om m'n shit te posten geloof ik.... 8-) De reacties zijn echt vet!!

Het leek me idd sterker om het juist basic te houden, het is geen probleem om een nr helemaal vol te stouwen met speedlicks, wat ook wel verleidelijk is, maar mijn goal blijft toch om nrs met kop en staart te maken, die als het even kan ook voor niet-gitaristen te behapstukken zijn. Don't get me wrong, I LOVE speed, maar ik maak liever indruk met mijn muziek dan met mijn techniek (damn, ik ben 26 maar ik lijk wel een oude lul) :wink:

Stratman70
4 juni 2004, 23:08
"I LOVE speed, maar ik maak liever indruk met mijn muziek dan met mijn techniek (damn, ik ben 26 maar ik lijk wel een oude lul)"

YESS! En groot gelijk heb je. Dit waardeer ik enorm, zo'n instelling.
Erg mooi nummer trouwens.

Luc-O
5 juni 2004, 14:28
:P BEDANKT IEDEREEN VOOR DE TE GEKKE REACTIES!!! :P

Toffe gozer
5 juni 2004, 18:21
Lekker Satriaans nummer , mooi ingetogen gespeeld, mooie sound , ben benieuwd naar je volgende nummer WE WANT MORE !!! WE WANT MORE!!!

Bouke
5 juni 2004, 19:01
Hey Luc-o,

Welkom man! Mooie tune heb je gemaakt. Mooi ingehouden, subtiel, mooie ronde tone, nette compostitie, 1 of 2 maatjes shred had best gekund (mist goed ingepast natuurlijk) maar dit is eigenlijk best wel goed zo :o .

Mooi man!

Bouke

Luc-O
5 juni 2004, 19:10
Thanx Bouke! Het leek me in dit nummer beter om het niet te doen, maar voor wat shredlicks verwijs ik je graag naar mijn andere nr. wat ik heb gepost (melodie en techniek)

Stitch
5 juni 2004, 19:10
Wouuw een gitarist uit Zierikzee :-D Of is dat niet zo'n klein gehucht als ik vermoed dat het is :razz: Maareh je clip is te gek!

alhambra
5 juni 2004, 19:43
Fucker di fuck wat goed en idd veel satriani en weinig vai ik is blij :D .

Luc-O
5 juni 2004, 21:05
:dance: Thanx, ben blij dat ik je blij heb gemaakt!

@ Stitch: je vermoedens kloppen hoor. Maar het is hier móói... :wink:

Predator
5 juni 2004, 21:19
Dit klinkt echt heel erg tof man, je kan zeker goed componeren!!! Je spel is ook voortreffelijk en inderdaad een kickarse vibrato! You're my kind of guitarist en ik hoop meer van dit soort spul te horen!

La'erz!

Robbert v.d. Hanenberg
7 juni 2004, 14:49
He Luc,

Heb je nummers even beluisterd.
Sterke nummers en sterk gitaarspel! Goeie gitarist! :)

Luc-O
7 juni 2004, 14:57
Thanx Robbert!! Leuk om te horen van een maestro!!!

Mr.Bluesbreaker
7 juni 2004, 15:03
Complimenten Luc-o! Eerste wat ik van je hoor, ook hier staat ie op repeat! Goede techniek, geluid is mooi, timing dik in orde. Ik ben erg benieuwd naar de volgende!

Luc-O
7 juni 2004, 15:17
Merci beaucoup!! Voor nog een liedje zou ik zeggen: zie topic 'By popular demand: melodie én techniek'