PDA

View Full Version : true-bypass probleem



Duane
4 juni 2004, 17:49
Ik wil binnenkort een Marshall JTM'45 (head) of een 1987x aanschaffen. Ik ben er nog niet helemaal uit.

Nou is er een probleem met de 2 effecten die ik daarop wil aansluiten. Chandler Tube Driver en de '69 fuzz.
De één true-bypass en de ander niet.

Is hier een oplossing voor?
Thanks

ijff
4 juni 2004, 18:27
Wat is het probleem.. dat die ene niet true bypass is?

Duane
4 juni 2004, 21:13
Ja dat veroorzaakt het probleem. Maar is er geen manier waarbij je t-bypass pedalen en niet t-bypass op 1 amp kan gebruiken zonder dat je toon daarmee naar de klote gaat.

Robbert
4 juni 2004, 21:35
Je kunt een true bypass boxje laten maken. Er zijn een aantal forumgenoten die dat doen hier... :wink:

Antal
4 juni 2004, 22:17
Ja dat veroorzaakt het probleem. Maar is er geen manier waarbij je t-bypass pedalen en niet t-bypass op 1 amp kan gebruiken zonder dat je toon daarmee naar de klote gaat.

Volgens mij heb jij ergens wat horen zeggen, maar weet je zelf ook nog niet helemaal hoe het zit. Van niet tb-pedalen gaat niet automatisch je signaal naar de klote hoor. Sterker nog, als je 1 pedaal hebt met een goede buffer dan voorkom je signaalverlies in je kabel tussen je effecten en je amp.

Dus heb je echt een probleem of heb je je een probleem aan laten praten? :???:

Duane
4 juni 2004, 22:28
Ik denk dat je me niet goed begrijpt Antal.

Die tb fuzz gaat verrot klinken zodra je er een niet tb pedaal bij ga zetten.

Antal
4 juni 2004, 22:46
Een fuzz die anders reageert vind ik iets heel anders als het verliezen van tone hoor. Maar goed, ik snap je probleem nu.

Of je sluit hem aan met een TB-box, zoals al eerder gezegd, of je kijkt of je hem tb kan maken. Ik ken het pedaal niet, dus ik weet niet of het makkelijk is bij deze.

Mitch
4 juni 2004, 22:54
'69 als eerste plaatsen en er zou geen probleem moeten zijn.

Speeddemon
4 juni 2004, 23:01
Sterker nog, als je 1 pedaal hebt met een goede buffer dan voorkom je signaalverlies in je kabel tussen je effecten en je amp.

goede buffer=Pete Cornish pedaal. De rest=fogheddabouddit.

Antal, op www.muzique.com van Jack Orman (fx-guru) staat een leuk verhaal dat zo'n buffer niet eens zo heel nodig is (of hij moet ECHT goed zijn). Conclusie=je kan best 5-8 TB pedalen achter elkaar hangen zonder bruut veel signaalverlies, als je niet al te verrotte kabels gebruikt en de kabels tussen de pedalen heel kort houdt.

sash
4 juni 2004, 23:22
'69 als eerste plaatsen en er zou geen probleem moeten zijn.

Wrong, dan is het probleem minder. Fuzzes houden gewoon niet van gebufferde dingen, je blijft altijd dat fart out effect krijgen. Dat draadloos systeem wat ik van een vriend heb gekregen kan ik ook niet gebruiken omdat ie gebufferd is.

Mitch
5 juni 2004, 00:09
En daar wil je nu van af, dat draadloze systeem 8-)
Kan het aan de totale keten liggen ? Ik heb achterin mijn keten twee buffertjes zitten en die verstoren de fuzz (tweesie in de rij) niet. En ja, ik heb de fuzz (meer dan één trouwens) ook apart gehad. Geen verschil.
Waren natuurlijk wel goeie fuzzes :D

sash
5 juni 2004, 00:13
En daar wil je nu van af, dat draadloze systeem 8-)
Kan het aan de totale keten liggen ? Ik heb achterin mijn keten twee buffertjes zitten en die verstoren de fuzz (tweesie in de rij) niet. En ja, ik heb de fuzz (meer dan één trouwens) ook apart gehad. Geen verschil.
Waren natuurlijk wel goeie fuzzes :D

Nee dat draadloos systeem gaat gewoon terug naar die vriend van me :)

Denk dat dat met die fuzzen alleen opgaat bij Fuzz Face klonen, de standaard germanium of siliconen fuzzface, maar aan de andere kant, die Fuzz Master is enigszings ook wel een fuzz face clone.

Lucluc
9 juni 2004, 14:53
Sash heeft gelijk,

ook een gebufferd effect NA een fuzz geeft een doffe klank aan een fuzz.

The Thumb
10 juni 2004, 18:42
Hangt dat niet een beetje af van de fuzz en de kwaliteit van de buffer? Toen ik nog jong was had ik een dunlop univibe (niet TB) en een fulltone fuzz, en dat ging inderdaad niet goed samen. Heb tegenwoordig de Sherlock Tremit (ook niet TB, maar wel een goede buffer) als laatste pedaal, en geen enkel probleem icm de Everman fuzz drive. Weet echter niet in hoeverre dat nou komt door de Everman of de Sherlock, of allebei.

Antal
11 juni 2004, 01:42
Ik heb de Everman achter een gebufferd pedaal zitten, en ik vind het prima klinken zo.... :???: