PDA

View Full Version : Highway To Hell



Stratman70
4 juni 2004, 17:29
Eigenlijk niks bijzonders, maar ik kwam die backingtrack tegen en wilde 'm dan toch maar eens opnemen.

het nummer is in drie takes opgenomen: slagpartij één take, solo in twee takes, dus er zitten wel wat schoonheidsfoutjes in, met name als het gaat om timing, mijn belangrijkste leerpunt voor dit moment. Het is meer voor de gein bedoeld en uiteindelijk is het best een vet feestje geworden. heb altijd al eens een nummer van AC/DC willen opnemen.

Highway To Hell (http://home.wanadoo.nl/e.kosters/highway%20to%20hell.mp3)

Bouke
4 juni 2004, 18:29
Hey,

Klinkt lekker hoor, vet inderdaad. Hier en daar een beetje te vet misschien, op het eind, daar lijkt de slagpartij te 'rommelen' in het laag, ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven. Maar al met al erg goed gedaan. Vast leuk om met zo'n gave backing mee te spelen. Je zingt ook goed trouwens :lol:

Bouke

Stratman70
5 juni 2004, 08:56
Thanks dude!

strattie
5 juni 2004, 17:06
je zingt zkr goed, my kinda style! hoe heb je dit opgenomen?

Stratman70
5 juni 2004, 18:36
Hah, was dat maar waar. Nee, helaas..... de zanger is me volledig onbekend. Ik vond die backingtrack ergens met zang en ik vond m zo stoer.. ik dacht: opnemen die hap.

Opgenomen via Pod 2.0 op de pc met Magix Music studio.

strattie
5 juni 2004, 20:13
ohw hahah foutje :oops: ...
zou je me kunne vertellen waar je die backintrack van daan hebt?

Megadeth
6 juni 2004, 00:36
Leuk gespeeld...Met een Fender strat neem ik aan?

Stratman70
6 juni 2004, 09:29
Nope, it's a Gibson les Paul.
But thank you anyway.


Stratman70 moet maar eens gaan uitkijken naar een andere nick. :D

Brianmayrulezzz
6 juni 2004, 12:55
AC/DC speel je inderdaad op een Gibson! :D
Klinkt lekker man!

strattie
6 juni 2004, 13:54
zou je mij kunnen vertellen waar je die backin track vandaan hebt?

Stratman70
6 juni 2004, 15:04
Hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=32946) vind je wat meer info over backingtracks en waar ze vandaan komen enzo.

laat je jouw versie ook horen, zodra je m hebt opgenomen?

strattie
6 juni 2004, 19:34
Hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=32946) vind je wat meer info over backingtracks en waar ze vandaan komen enzo.

laat je jouw versie ook horen, zodra je m hebt opgenomen?

ehm jah kzal het proberen... maar kvrees dat dat nogal zal tegen vallen kben nog niet zo heel goed :oops:

strattie
7 juni 2004, 17:54
istiej van inet af? kwou um net weer gaan draaien :razz:

m^rton
7 juni 2004, 21:08
Same problem here!

Stratman70
7 juni 2004, 22:00
s.v.p. morgen weer proberen.

strattie
8 juni 2004, 08:47
s.v.p. morgen weer proberen.

problem fixed, thnx :) wat issut toch een geil nummer zeg 8-)

m^rton
8 juni 2004, 14:00
gaaf

kort maar krachtig :razz:

sunday violence
17 juni 2004, 16:14
ha das bijna de echte acdc sound! lekker hoor!

Stratman70
18 juni 2004, 14:32
Misschien schiet ik er iets meer mee op als je zegt WAT er mis is met het gitaargeluid. Ik geef toe dat ik zelf ook niet al te gelukkig ben met het begingeluid, van het riffje. Verder in het nummer vind ik zelf het geluid beter worden. Het is trouwens met heel erg weinig oversturing opgenomen. De elementen deden zelf al een hoop werk wat dat betreft.

Stratman70
20 juni 2004, 17:15
Ik persoonlijk denk dat het meer te maken heeft met hoe ik het beginriff speel. De manier van aanslaan heeft een negatieve invloed op het geluid. Dit komt omdat het hele accoord gespeeld wordt, superstrak. Angus gaat dat beter af dan mij dat afgaat.
De instelling is gedaan op de POD 2.0 (Marshall Plexi). Want zoals je merkt, is het geluid verderop in het nummer wel beter en zelfs best accuraat t.o.v. het algemene originele AC/DC geluid.

Ik hoor zelf ook iets aan het beginriff, maar wijt dat dus aan mijn eigen spel, i.p.v. de instelling van het geluid.

THW
22 juni 2004, 14:29
Ik persoonlijk denk dat het meer te maken heeft met hoe ik het beginriff speel. De manier van aanslaan heeft een negatieve invloed op het geluid. Dit komt omdat het hele accoord gespeeld wordt, superstrak. Angus gaat dat beter af dan mij dat afgaat.
De instelling is gedaan op de POD 2.0 (Marshall Plexi). Want zoals je merkt, is het geluid verderop in het nummer wel beter en zelfs best accuraat t.o.v. het algemene originele AC/DC geluid.

Ik hoor zelf ook iets aan het beginriff, maar wijt dat dus aan mijn eigen spel, i.p.v. de instelling van het geluid.
het klinkt gewoon goed
Dat AC/DC geluid is gewoon moeilijk te creeren zelfs met dezelfde versterker/gitaar
Je heb een goeie stem trouwens

Stratman70
24 juni 2004, 11:09
Dank je. Helaas is die stem niet van mij hoor.
dank voor alle reacties.