PDA

View Full Version : "US Only" op ebay, ervaringen?



Dirk_Hendrik
4 juni 2004, 15:56
Daar ik denk dat wer er allemaal wel eens tegenaan lopen, het "ship to the US only", een opzetje voor een thread om ervaringen te delen over dit soort lui. . De eerste dan ook van mij.

Vanochtend stuurde ik een mail naar een "only lower 48, no internationals" Amerikaan met de vraag of hij een uitzondering wou maken. Op zich een goeie kans daar hij het ding in kwestie al voor de 3e keer opnieuw had gelist wegens niet verkocht.

Dit kreeg ik zonet terug:
i "exported" an item to canada (!) once and it was such a hassle with paperwork and tax codes i swore i would NEVER do it again! if i were to export i would charge 25 bucks extra at least for the paperwork. i dont know how to fill all that crap out and i dont want to know. i realize it must be tough for you internationals but it's really not my fault.

Robbert
4 juni 2004, 16:00
Zeker de helft van de keren zijn ze toch bereid te zenden naar Nederland. Helemaal als je ook Paypal hebt en een aardige Ebay reputatie.
Het aangeven van een lagere waarde doen ze al minder graag, omdat het toch enigzins frauderen is.

Maar met de statement hierboven kun je natuurlijk helemaal niks. Misschien dat ie er een nare smaak aan over heeft gehouden, of zijn postkantoor weet niet hoe het werkt? Misschien is het wel zo'n hill-billy (vrij vertaald: domme boer).

birt
4 juni 2004, 16:52
ik vind het veel rottiger dat op ebay duitsland soms heel mooie koopjes staan die alleen binnen duitsland verzonden worden, alsfo dat zo ver is..

Antal
4 juni 2004, 17:04
ik vind het veel rottiger dat op ebay duitsland soms heel mooie koopjes staan die alleen binnen duitsland verzonden worden, alsfo dat zo ver is..

Ebay duitsland heb ik altijd zo m'n twijfels bij omdat mijn duits zo slecht is. En de meeste duitser spreken ook niet echt engels ofzo. Daarom koop ik daar maar nooit wat, alhoewel er soms best leuke dingen te halen zijn.

zjanke
4 juni 2004, 18:07
Ik heb laatst gekocht via Ebay "US only", na wat onderhandelen wilde hij wel naar NL sturen, heeft me wel 326 mails gekost om uit te leggen dat de eventuele taxes echt niet naar hem zouden worden doorbelast.

Overigens ontbrak de CD met drivers en cubase die standaard bij het apparaat zit en hij reageert niet meer op mijn mails. Ook heb geen positieve feedack gehad, ik heb helemaal geen feedback gehad en dat vindt ik ook tijdens het gitaarspelen niet leuk :evil: :-D

Aangezien ik beter software heb en de drivers te downloaden zijn blijft het nog steeds een leuke aanbieding...

Dirk_Hendrik
4 juni 2004, 18:40
ik vind het veel rottiger dat op ebay duitsland soms heel mooie koopjes staan die alleen binnen duitsland verzonden worden, alsfo dat zo ver is..

Ebay duitsland heb ik altijd zo m'n twijfels bij omdat mijn duits zo slecht is. En de meeste duitser spreken ook niet echt engels ofzo. Daarom koop ik daar maar nooit wat, alhoewel er soms best leuke dingen te halen zijn.
Ik moet bekennen dat ik met Duitsland, tenzij specifiek vermeld, persoonlijk volledig schijt het aan de "nur nach Deutschland". Het blijft de default optie bij het plaatsen van een advertentie. Voor Duitsland gelden geen douane-perikelen en ik betaal tenslotte de verzending. Maar 1 keer problemen mee gehad en dat zat em waarschijnlijk meer in de eindprijs die de verkoper ietwat laag vond. (Ibanez PC10 voor 17 euro). Nooit wat van gehoord, ook geen feedback gekregen. Als ze het echter specifiek intikken is het voor mij een no-go. Verder, door Ebay is mijn Duits in het afgelopen jaar een stuk vooruit gegaan.

Mitch
4 juni 2004, 19:26
Ik heb meerdere keren een mail gestuurd naar verkopers die US only vermeldden op hun veiling en die te kennen gaven best internationaal te willen versturen.
Ik heb het slechts één keer meegemaakt dat iemand meer rekende qua shipping costs omdat 't 'm "een hoop tijd" kostte. Ben ik maar mee akkoord gegaan, want het was alsnog stukken goedkoper dan hier kopen (scheelde bijna een derde !).

Het verdient wel aanbeveling als je een mail terug krijgt met "ik wil alleen nationaal verzenden" dat te respecteren i.p.v. ze nogmaals te mailen om uit te leggen dat het niet zo moeilijk is en niks extra kost. Never push a seller :wink:

Speeddemon
4 juni 2004, 20:19
Het verdient wel aanbeveling als je een mail terug krijgt met "ik wil alleen nationaal verzenden" dat te respecteren i.p.v. ze nogmaals te mailen om uit te leggen dat het niet zo moeilijk is en niks extra kost. Never push a seller :wink:
vertel mij wat. :o
Adam Baker (Jpagey van HCFX) had zo eens een Ibanez BC9 te koop, met een redelijk aggresieve toon in z'n omschrijving.
Ik dacht, laat ik t superbeleefd vragen, en toen nog niet wetende dat hij t was, informeren of ie ook van HCFX was.

Ik heb me na t 2e mailtje toch een shitstorm gekregen, alleen vanwege mijn opmerking "good luck in your further life. You're gonna need it with such an attittude". Tuurlijk, misschien een beetje te ver, maar zijn redeneringen gingen ook te ver (alle buitenlanders kennen toch geen engels=moeilijk onderhandelen; 1 keer gezeik met een Italiaan=alle buitenlanders slecht).

Of sowieso zijn antwoord " you know what? Send me $200 up front (pedaal was $75 BIN voor de duidelijkheid!!!), and NEVER e-mail me again. Then I'll send it"

YEAH RIGHT, ASSHOLE!
Als er ooit een MiG*Boost bij hem belandt, zal de verantwoordelijke er van lusten. Die kerel heeft bij mij 200% afgedaan! :evil:

Robbert
4 juni 2004, 20:43
Als die gast straks 200 USD wilt betalen voor een MiG*Boost dan ga ik toch wel even twijfelen hoor!! :razz:

Maar ik heb niet echt klachten, gaat vaak goed. Ben alleen twee, drie keer getilt op de verzendkosten. Via de site van USPS komen ze dan op 20 Dollar en wanneer het pakketje aankomt zit er een stempel op van 13,50. Niet voor het eerst dat ik van te voren zeg dat die prijzen niet kloppen, maar ze zijn niet eerlijk genoeg om terug te storten. Jammer.

Speeddemon
4 juni 2004, 22:31
Robbert, als ik Ollenorin en Bieke zo hoor, is die MiG*Boost ook makkelijk $200 waard!
Hij is sowieso cooler en veelzijdiger dan een Fulltone Fatboost! :razz:

Speeddemon
4 juni 2004, 22:36
Ben alleen twee, drie keer getilt op de verzendkosten. Via de site van USPS komen ze dan op 20 Dollar en wanneer het pakketje aankomt zit er een stempel op van 13,50. Niet voor het eerst dat ik van te voren zeg dat die prijzen niet kloppen, maar ze zijn niet eerlijk genoeg om terug te storten. Jammer.
Ik geef meestal zelf ook aan zo van " joh als je t zo en zo verzend met USPS is t echt niet duurder dan x". En vaak werkt t ook als je zegt "weet je wat? Als t hoger uitvalt, paypal ik jou t verschil en lager jij mij. Maar dan niet expres dure opties kiezen!"

Getild worden voor $2-3 kan ik nog mee leven, maar als iemand mij bij hoog en laag beweert dat t verzenden van een Boss pedaal $20 is, terwijl ik WEET dat t precies $12,15 is (en soms zelfs 9,85) dan wil ik hoe dan ook een refund (als ik $20 heb moeten betalen).