PDA

View Full Version : back to the root met pedals, maar wat!!!!!



Bleuso
4 juni 2004, 15:17
:???:

Vraagje, ik heb een Fender Twin Reisseu '65 Reverb buizen versterker, kogelhard, zonder send and Return. Begonnen met Boss pedals, veel geregel met instellingen, later voor het gemak een Boss GT-6 ( helaas voorinpluggen, mono) Bij de GT-6 alle geluiden schel en blikkig, over de computer leuk maar live vind ik het maar niks.
Ik wil dus nieuwe analoge pedals, twee of drie, waar je alles mee kan doen, en die goed klinkt over een Twin. Simpel en doeltreffend.
Heeft iemand ervaring met deze versterker of advies.
De kunst is b.v. bij een laag volume van de Twin een fat randje te hebben (distortion)

Mitch
4 juni 2004, 19:38
Wat wil je ? Overdrive, chorus en delay ? Boost nodig voor solo's ?

Fuhgawz
5 juni 2004, 12:32
Electro-Harmonix "the Worm", "Deluxe Memory Man" en "Poly Chorus" kun je vrij veel mee geloof ik en ze helemaal analoog. Je moet eens in die richting kijken. Nadeel is wel dat ze erg groot zijn.
http://www.ehx.com/ehx2/images/e_DeluxeMemoryMan.jpg
http://www.ehx.com/ehx2/images/e_StereoPolychorus.jpg
http://www.ehx.com/ehx2/images/e_Worm.jpg

IndiepoprockJesse
5 juni 2004, 13:37
en duur :P

maar wel zeer vet

Jesse//

jpb
5 juni 2004, 15:27
Het je de twin ook bekeken. Het kan ook aan de buizen liggen (goedkoop) en de bias-instelling (worden vaak te koud afgesteld ivm garantie); of de stock speakers. Ik zeg niet dat het slecht is, maar als je je versterker niet goed hebt klinkt elk pedaal slecht.
Verder zou ik met een twin voor de lagere volumes een of andere clean boost nemen om je cleane geluid iets meer buizen-pit te geven. Verder is het maar net wat je mooi vindt. Ik zou nog een overdrive, een fuzz (of distortion), een phaser (of ander modulatie-pedaal) en een wah erbij nemen; ik kan daar goed mee uit de voeten voor blues/rock/funk. succes

Speeddemon
5 juni 2004, 17:14
Banzai Fireball II (voor overdrive/distortion en boost), en die nieuwe Carl Martin delay (Delayla plus ofzo?). Klaar. 8-)

Negative K3 fan
5 juni 2004, 18:47
Banzai Fireball II (voor overdrive/distortion en boost), en die nieuwe Carl Martin delay (Delayla plus ofzo?). Klaar. 8-)

daar ben ik het wel mee eens, al die modulatie shit hjeb je toch niet nodig.

idno
6 juni 2004, 13:01
een Flanger, daarmee kan je een Chorus, Reverb en een Flange :razz: uithalen.

Speeddemon
6 juni 2004, 16:50
Idno, in dat geval een Fulltone Choralflange of een TC SCF.
Misschien niet de beste flanger-sounds, maar wel qua chorus behoorlijke 'milestones'.

EDIT: btw, Reverb gaat je niet lukken met een chorus of flanger!!!

(en die kerel had toch een Fender Twin Reverb?
Mooiste galm die er is, waarom dan proberen t uit een pedaal te halen? :???: :-?

idno
7 juni 2004, 12:41
EDIT: btw, Reverb gaat je niet lukken met een chorus of flanger!!!

(en die kerel had toch een Fender Twin Reverb?
Mooiste galm die er is, waarom dan proberen t uit een pedaal te halen? :???: :-?

als je bij die Boss Flanger (BF-2) alle controls op 0 zet, dan krijg je toch een reverb, of was het nou een short delay.... :???:

nou, in ieder geval 1 van de 2, t stond in zo'n Boss boekje :)

Speeddemon
7 juni 2004, 13:35
delay ja. chorus is een modulatie gebaseerd op delay, en flanger is weer een afgeleide van chorus.

Bleuso
10 juni 2004, 11:40
Banzai Fireball II (voor overdrive/distortion en boost), en die nieuwe Carl Martin delay (Delayla plus ofzo?). Klaar. 8-)
ik heb op de website gekeken van de dealer, klinkt goed, weet je ook waar ik de banzai kan uitproberen, en wat tie kost,
alvast bedankt

Lucky
10 juni 2004, 11:44
ik geloof dat vd haar in IJsselstein ze nog wel heeft (banzai)

Bleuso
10 juni 2004, 12:49
ik geloof dat vd haar in IJsselstein ze nog wel heeft (banzai)

is dat geen importeur, daar kun je ze toch niet uit proberen.

Antal
10 juni 2004, 13:24
Jawel, hij heeft toch gewoon een winkel ?