PDA

View Full Version : PRS???



Angel
4 juni 2004, 14:54
Heeft er iemand ervaring met een PRS Mc Carthy?
Is er een verschil tussen deze die ze nu verkopen en deze voor 2000?
Die voor 2000 bieden ze, tweedehands aan, aan de nieuwprijs van ééntje van nu?
Heeft er iemand ervaring mee? Is het de moeite om mijn 1970 Gibson LP Custom te verkopen?

Alvast bedankt

Shaggy
4 juni 2004, 14:57
hoeveel wil je voor die gibson hebben??

Angel
4 juni 2004, 15:11
Nog niet over nagedacht, eeuh, ik denk rond de 2000 euro, denk ik

Anders Destium
4 juni 2004, 16:24
Een PRS McCarty is net als andere PRSen enorm veelzijdig. Hij heeft een redelijk dikke mahonie body en dus een flinke bottom end. Ze zijn stuk voor stuk super afgewerkt. Ze hebben niet de karakteristieke tone van een LP of strat, maar je kunt er wel bij allebei in de buurt komen door de 6 schakelmogelijkheden :)

Er zitten geen verschillen tussen die van nu en een paar jaar terug, alleen heb je redelijk wat opties die de prijs omhoog kunnen helpen zoals een extra mooie mapletop (10-top) of bird-inlays.

Waar je wel op moet letten: Er zijn twee typen, de McCarty en de McCarty standard. De McCarty standard heeft geen maple top en is zodoende wat goedkoper. De complete specs zijn te vinden op www.prsguitars.com (leuke site om weg te dromen :lol: ).

Ik raad je aan als je er eentje overweegt te kopen ook sites als www.elderly.com en www.magdonmusic.com eens langs te struinen. Dit kan zo'n 40% schelen op de prijs hier, en zelfs met invoeren ben je nog steeds veel goedkoper uit. Bijkomend voordeel is dat de mooiste PRSen door die dealers worden uitgezocht, dus je hebt voor minder geld een mooiere gitaar!

En over het verkopen van je LP: Dat moet je zelf weten, als je er aan gehecht bent en het niet zeker weet is het natuurlijk zonde! Als je er toch weinig op speelt zou ík hem wegdoen om een PRS te kopen, maar ik ben redelijk PRS-fan :lol: Er is een grote kans dat ik er deze zomer eentje uit de VS ga halen.

Angel
4 juni 2004, 17:33
Hey,

bedankt voor je verhelderend antwoord.

Aan mijn LP ben ik niet echt gehecht, heb nog een deluxe goldtop van 72 waar ik meer aan gehecht ben.

Ik heb er ééntje 2dehands op het oog, maar op de achterkant van de kop staat er iets geschreven, heb er een foto van maar weet niet hoe ik doe moet insluiten. Wat betekent dat? Bovenaan de kop staat iets en tussen de stemschroeven staat iets. De foto is nogal onduidelijk, daarom kan ik het niet ontcijferen.

Ik ben ook de nieuwe prijzen gaan opvragen in een winkel bij mij in de buurt en de prijzen van die nieuwe McCarthy. Een standaard McCarthy kost 2000 euro, het volgende model McCarthy kost 2300 euro. Terwijl die ene 2250 euro vraagt voor zijn McCarthy?? Hij zegt dat er een aantal dingen zijn die nu anders gemaakt worden, kan dat?
[/img]

Anders Destium
4 juni 2004, 17:54
Als er iets rechtsboven op de headstock staat is dat hoogstwaarschijnlijk 10, wat betekent dat het om een tentop en dus erg mooie maple top gaat. Gitaren met een tentop zijn standaard een paar honderd euro duurder dan het normale model met maple top. Als hij ook nog birdinlays heeft is de prijs niet onwaarschijnlijk!

Er zijn op dit forum grotere PRS kenners dan ik, dus als er echt grote verschillen zijn kunnen zij dat vast melden. Het kan best zijn dat dingen als stemmechanieken zijn aangepast.
Je kunt denk ik het beste op het forum van www.birdsandmoons.com kijken, dat is een erg groot PRS forum waar heel veel gepost wordt. Je kunt daar ook je vraag stellen, dan heb je zeker weten een goed antwoord :)

http://elderly.com/images/new_instruments/30N/CUST97_headstock-back.jpg

Hier kun je zien wat ik bedoel, het nummer tussen de stemmechanieken is het serienummer

prs
4 juni 2004, 18:52
Dit is de 76.896 McCarthy die is gemaakt. hij komt uit 1993. Ook heeft hij een ten top (gevlamd hout).

Anders Destium
4 juni 2004, 21:23
Ehm, dit is een nieuwe die bij Elderly staat :)

prs
4 juni 2004, 22:28
Ja klopt Anders Destinum.
Ik heb een denkfout gemaakt. Ik heb het serienummer even verwisseld met een Custom. Die serienummers laggen rond 1993 namelijk zo rond de 10.000-tallen.
Maar dit is dus inderdaad de 76.896ste McCarthy die gemaakt is in2003.
Foutje! kan gebeuren.

Angel
8 juni 2004, 10:48
Heb ondertussen meer gegevens en het serienummer:

Body
PRS Mc Carty (original)

Carved Michigan maple top
Thick mahogany back

Neck
Mahogany
22 fret
10 in radius
Brazilian Rosewood fretboard
Pearl and abalone moon inlays
Wide-fat neck carve

Headstock
Shaved thickness headstock
with 24k gold logo inlay
Matches back and neck

Hardware
Nickel Hard ware
PRS stop tail
Vintage tuners

Electronics
McCarty Original pickups with covers
3-way toggle pickup selector
Volume control

Serienummer
4 19775

de eigenaar zegt dat de gitaar toen, hij beweert 1994, 3500 euro gekost heeft.

IS DAT NU EEN ECHTE GOEDE GITAAR?

JV
8 juni 2004, 11:16
destijds waren die krengen rond de 3500-4000 gulden te koop naar mijn weten

Anders Destium
8 juni 2004, 14:32
>Angel

Post je gegevens op het forum van www.birdsandmoons.com dan kunnen de experts daar vertellen of het een zeldzame is of niet. Voor het zelfde geld heb je straks 1 van de eerste xxxx, zodat... :wink:

Als hij uit 1994 komt is hij nog in de oude fabriek vrijwel compleet met de hand gemaakt, en volgens mij ook nog uit het eerste jaar dat de Mc Cartys op de markt waren. Dit zorgt ervoor dat ze voor collectors veel waard zijn (maar dat weet ik niet 100% zeker). Maar volgens mij vergist hij zich wel in de aanschafprijs. Wat JV zegt klinkt logischer, zeker gezien de grote prijsstijgingen de afgelopen 10 jaar...

Monty
1 juli 2004, 00:58
Hoi, ik heb zelf een McCarty ze verschillen wel met de andere modellen zoals de custom. De body is iets dikker en de hals is minder 'beefy'. Daarnaast hebben de McCarty pickups minder output dan bijvoorbeeld de Dragon pickups, dit geeft ze een meer vintage karakter.
Wat ik wel een pluspunt vind is dat ze gewoon een 3-weg toggle hebben ipv zo'n rotary 5 standen draaiding. Schakelt stukken sneller.

LordRiffenstein
1 juli 2004, 07:37
Ja klopt Anders Destinum.
Ik heb een denkfout gemaakt. Ik heb het serienummer even verwisseld met een Custom. Die serienummers laggen rond 1993 namelijk zo rond de 10.000-tallen.
Maar dit is dus inderdaad de 76.896ste McCarthy die gemaakt is in2003.
Foutje! kan gebeuren.

Dit is ook fout. Het is gewoon de 76.896ste PRS die er gemaakt is en deze is dan uit 2003.

http://www.prsguitars.com/csc/year.html

PeteRS
1 juli 2004, 12:42
Dit is ook fout. Het is gewoon de 76.896ste PRS die er gemaakt is en deze is dan uit 2003.

http://www.prsguitars.com/csc/year.html

Dit is volgens mij ook fout, het is de 76.896ste setneck die gemaakt is. :razz:

LordRiffenstein
1 juli 2004, 13:53
Dit is volgens mij ook fout, het is de 76.896ste setneck die gemaakt is. :razz:

Die andere zijn toch geen ECHTE PRS'en!! :-D

vinni
1 juli 2004, 16:26
JA!
Heb ook een McCarthy.....ehh...maar dan een Soapbar!

Dan doe ik toch wel mee....toch :-?

Groet,
Vinni

staavie
2 juli 2004, 14:02
Deze zijn beter dan de mccarty's.

http://muziek.2dehands.nl/markt/5981225.html?ses=c8dvYNkQl4BYpXM&q=prs

Staavie.

Angel
2 juli 2004, 15:10
Ziet er ongelofelijk mooi uit, als die persoon zijn prs wil ruilen met mijn gibson lp custom dan graag(wil hem nog wat geld er bovenop leggen), maar dat deze wel niet willen. Heb nog andere materiaal om te ruilen, kijk maar 8-)

EmgMaster
2 juli 2004, 15:16
zijn mccarty's nou duurder dan zeg maar een standard of custom of niet?
En wat betaal je voor zo'n mccarty i.t.t. een standard/custom?

Angel
2 juli 2004, 16:28
Hey,

in aankoopprijs zit er niet veel verschil tussen. Enkel afhankelijk van de extra's die je hebt. Bv. birds ipv moon of dots, top ten of niet.
Ik heb een McCarty aangeschaft van 1994, zonder top ten en met moon-inlay en heb even veel betaald als een Custom met birds en top ten.
Het is natuurlijk ook wel afhankelijk van welke periode en de staat van de gitaar.
Dus er zit weinig tot geen verschil tussen een CE/Custom of McCarthy in prijs, speelbaarheid en klank is natuurlijk wel iets anders 8-)

Nicci
2 juli 2004, 17:30
Ja klopt Anders Destinum.
Ik heb een denkfout gemaakt. Ik heb het serienummer even verwisseld met een Custom. Die serienummers laggen rond 1993 namelijk zo rond de 10.000-tallen.
Maar dit is dus inderdaad de 76.896ste McCarthy die gemaakt is in2003.
Foutje! kan gebeuren.

Dit is ook fout. Het is gewoon de 76.896ste PRS die er gemaakt is en deze is dan uit 2003.

http://www.prsguitars.com/csc/year.html

het leek me al sterk dat er dat soort aantallen van een dergelijk exclusief model gemaakt worden. daar is geen markt voor die zo groot is.
hoeveel PRS gitaren zouden er in nederland rondzwerven? een paar honderd?

Nicci
2 juli 2004, 17:30
Ja klopt Anders Destinum.
Ik heb een denkfout gemaakt. Ik heb het serienummer even verwisseld met een Custom. Die serienummers laggen rond 1993 namelijk zo rond de 10.000-tallen.
Maar dit is dus inderdaad de 76.896ste McCarthy die gemaakt is in2003.
Foutje! kan gebeuren.

Dit is ook fout. Het is gewoon de 76.896ste PRS die er gemaakt is en deze is dan uit 2003.

http://www.prsguitars.com/csc/year.html

het leek me al sterk dat er dat soort aantallen van een dergelijk exclusief model gemaakt worden. daar is geen markt voor die zo groot is.
hoeveel PRS gitaren zouden er in nederland rondzwerven? een paar honderd?

StoneCrate
2 juli 2004, 23:52
Ja dat zou ik ook wel eens willen weten!