PDA

View Full Version : Misschien toch een nieuwe combo?



BartL
4 juni 2004, 14:09
Nou, zoals ik al gezegd had, zit ik behoorlijk te gassen op die doosjes van ENGL. (Man...them pretty :cool: ) Maar nu wil ik me niet alleen door de looks laten verleiden. Wat ik zoek:

-Redelijk goed clean (VEEL beter dan mijn Marshall)
-Meer dan 2 kanalen. (Ik hou niet van overdrive/distortion pedalen)
-Wattage is volledig onbelangrijk
-Ik wil samen met de interne speaker gebruik kunnen maken van een extension cab.
-Ik hoef alleen reverb (geen must) als 'ie met de voet te bedienen is (aan/uit dus)
-De distortion moet redelijk zijn. Ik hoef geen metal-achtige zooi, gebruik ik niet in de band.
-Ik wil niet meer uitgeven dan 750/800. Tweedehands en nieuw is beiden een optie.



Laatste vraag...ENGL Thunder 50 zonder reverb...? :-D

Edit: Ik speel met een Fender Strat Plus > 2 x Lace S. 1x SD JB Humbucker.

Edit 2: Indien iemand een 2 x 12" weet hoef ik geen extension cab :)

Edit 3: Of een top met 2 x 12"kast? :-D

BartL
4 juni 2004, 22:45
:(

BartL
6 juni 2004, 01:05
Dan reageer ik maar weer in mijn eigen topic :) Vandaag mijn allereerste optreden gespeeld., samen met mijn DSL 201. TERING...WAT KLINKT IE GOED LIVE :o
Ik kan hem zeer waarschijnlijk voor een goede prijs verkopen...en dan naar een tweedehands dsl 401 zoeken...Misschien heb ik dus helemaal geen nieuwe nodig :oops: :roll:
BartL @ Twijfel-mode :cool:

ReinoutV
6 juni 2004, 10:32
Als je toch zeker weet dat je met extension cabinet gaat werken is het idd misschien verstandiger gewoon een top te kopen. Die is ook nog eens makkelijker te verslepen. En de twee losse delen zijn ook makkelijker los te verkopen, mocht je ooit een iets anders willen.

BartL
6 juni 2004, 10:47
Jah, ok. Maar een buizentop & 2x 12" is nogal iets prijziger dan (bijvoorbeeld) een dsl 401 met cabinet. En of het makkelijk te vervoeren is, is niet zo heel erg belangrijk. Misschien dat ik wel nog eens ergens een transistor top vandaan kan halen voor de repetities ofzo. Das dan wel weer makkelijk.

IndiepoprockJesse
6 juni 2004, 12:48
De dingen die je opnoemt kunnen allemaal met een dsl401 die kost nieuw 800 en 2ehands 4 a 500 euro.. zit binnen je budget.. je moet dan alleen nog wel ff een switch erbij kopen om de reverb te bedienen..
ik heb zelf ook een 401, maar ben niet zo te spreken over de reverb, dus test die uitvoerig als je gaat kijken..

Jesse//

BartL
6 juni 2004, 13:53
Jup, ik weet zowat alles al over die versterker, omdat ik zelf de 201 heb. De reverb gebruik ik eigenlijk sowieso nauwelijks. In de band heb ik die gewoon standaard op 3 staan...meer doe ik er niet mee eigenlijk. Het klopt toch wel dat de 401 een kabinet kan aansturen en daarbij de eigen speaker ook nog gebruik hè?
Edit: weet er dus nog niet alles van :-D

Mitch
6 juni 2004, 15:34
Op de Marshall site staan dat soort technische details toch gewoon ?
Op de Engl site en veel andere amps-sites staan gewoon de gebruiksaanwijzingen on-line.

IndiepoprockJesse
6 juni 2004, 16:14
jep, volgens mij moet dat kunnen.. er zitten namelijk 2 speaker outputs op die van mij..

de 201 is wel anders hoor, omdat die ook maar 2 channels heeft enzo.. maarja ze komen natuurlijk wel in debuurt van elkaar.. en in de manual van de marshall site staat het ook wel uitgelegd allemaal idd..

Jesse//

BartL
8 juni 2004, 11:47
OK, net hiero thuis de Screamer 50 gehoord :-D

IMPRESSED :o :o :o

Nicci
8 juni 2004, 13:17
er staat een Koch Twintone op marktplaats.

BartL
8 juni 2004, 13:36
Ik denk toch dat ik liever voor een ENGL ga...of heeft die koch ook 4 kanalen en een goede lead?

InternEd
8 juni 2004, 14:24
Ik denk toch dat ik liever voor een ENGL ga...of heeft die koch ook 4 kanalen en een goede lead?
Nee, die heeft 2 kanalen. Je kunt wel per kanaal nog apart een rythm en solo volume kiezen. Dus wel 4 opties, maar niet echt 4 kanalen.

En hij voldoet ook niet aan jouw reverb eis uit de originele posting. De reverb bedien je met een draaiknop aan de achterkant, die voor beide kanalen geldt.

Groeten, Ed.

BartL
8 juni 2004, 15:16
Nja, dat van die reverb moet ik toch even aanpassen. Wat in mijn eerste post staat, klopt niet meer helemaal. Ik heb vanmorgen dus even die screamer 50 mogen testen. Maar zonder reverb klink het te droog. Dus de thunder zonder reverb valt af. Mjah, ik vraag me af in hoe verre de gedeelde gaind van de Thunder problemen kan opleveren. Normaal speel ik met weinig gain. Allebei op stand 3 van 10, daarom lijkt het me (in mijn geval) geen probleem om een volledig gedeelde EQ te hebben. De screamer heb ik dus al getest...nu nog ergenes aan Thunder met reverb vinden om te testen...