PDA

View Full Version : Blues: Dé cliche's online: 'Cold Shot' en 'Pride and joy'



Bouke
4 juni 2004, 12:04
Hey,

Ja, ik weet het, de grootste cliche's, maar wel leuk om te spelen. Wederom repetitieopnames (stereomic naar powerbook met protools), dus verwacht geen studiokwaliteit.

Alle commentaar welkom.

O ja, ze staan hier :D www.lbbb.nl en dan in de menubalk klikken op 'Music'. Het zijn de laatste twee nummers in het rijtje.

Groets,

Bouke

Bosch
4 juni 2004, 12:29
Cold Shot, klinkt echt lekker. Wel stoer hoor Pro Tools! Ik ben jaloers :x :wink:
Rond 2:11 heeft de solo wel een beetje een dipje (eentonig en onduidelijk door wah), maar voor de rest in stijl.

Grtz

~Bosch~

JorisBos
4 juni 2004, 13:18
Yes Yes Yes Yes, heerlijk. Nu MOETEN we echt binnenkort ff gaan samenspelen hoor, jou stem is echt zo ontzettend gaaf. Gitaar klinkt erg lekker, lekkere bends maar vaak nog rommelig. Kun je aan werken maar het heeft ook wel wat.

Complimenten.

Stratman70
4 juni 2004, 13:48
Ja, echt te gek hoor Bouke! Cold shot is wat beter uitgevoerd dan Pride & Joy, maar dat heeft natuurlijk ook met de moeilijkheidsfactor te maken misschien.

Soms is het inderdaad wat rommelig. Ik heb daar geen problemen mee, maar ietsje minder is misschien gewenst. Daarentegen zou er aan de andere ook weer ietsje meer pit (vuur) in je solo's mogen.
Die slag van Pride 'n Joy doe je goed. Die is op zich al best moeilijk, qua timing en netjes houden. Dat gaat je goed af.

Wat me ook heel erg opvalt en ik erg fijn vind tijdens het luisteren: het tempo van de nummers! Het sleept echt gigantisch zonder dat het saai of zoiets wordt. dat is een kunst apart.

En een schitterend gitaargeluid.

KEWL

ReinoutV
4 juni 2004, 19:30
He, lekkere muziek ;). Ik luister nu alleen ff Pride n Joy, niet zo veel tijd. Klinkt goed, lekker geluid. Je gitaar jaagt iets te veel, heb ik zelf het gevoel. Probeer iets meer te hangen. Je stem is idd erg lekker. Luister later ook ff de solo :).

GuitarMaster
4 juni 2004, 21:17
Klinkt erg goed, alleen vind ik je gitaargeluid bij pride and joy op sommige momenten net iets te overstuurd.

Bouke
5 juni 2004, 09:43
Hey guys,

Allereerst weer bedankt voor de nuttige commentaren, hier kun je wat mee!

@WouterBosch: ProTools Free (voor Mac 9.0x en Win98) is gratis te downloaden. Beetje afgeslankte versie maar je kunt alles mee. Ik vond het wahstukje wel leuk, maar idd niet al te gevarieerd.

@JorisBos: Ik ben veel aan het oefenen op wat strakker, minder rommelig spelen, meer gedetaileerd ipv. vol rammen :D Gaat maar langzaam vooruit omdat ik mezelf niet heb aangeleerd erg netjes te spelen. Nu 'pluk ik daar de vruchten van' (beetje zure vruchten, dat wel dus :D). Samen spelen lijkt me zeer gaaf!

@Stratman70: Iets meer pit in m'n solo's resulteert bij mij momenteel in nog meer rommel en slordigheden. Ik moet dus leren netter te knallen, veel zit 'm in de timing. Als ik 'loos ga' ga ik vrijwel meteen te snel spelen. Moet ik dus aan werken. Als band zijn we momenteel ook erg aan het letten op timing van het geheel en allemaal hetzelfde spelen. Eigenlijk nooit echt heel serieus gedaan, dus hopenlijk gaat dat ook nog vooruit.

@ReinoutV: Jagen doe ik idd te vaak. Wordt aan gewerkt. Timing, timing, timing, etc. Belangrijk, maar een van de moeilijkste stukkies van muziekmaken, zeker in bandvorm.

@Guitarmaster: IK heb nog niet zo lang een Fender Super Reverb en da's een weeeeeeereld versterker. Echter om dat ding lekker te laten zingen moet 'ie loeihard. Te hard voor onze repetities. Dus speel ik vaak met een overdrive ervoor. Wat je hoort in Pride 'n joy is een OD250 van DOD icm een TS9 (TS808) voor de solo's. Dat gaat teveel over de schreef hier en daar en verneukt een beetje mijn tone. Ik ben nu opzoek naar een wat opener overdrive (wordt waarschijnlijk een Barder DD met Al-mods). SRV gebruikt in P'nJ ook behoorlijk wat gain, maar veel opener. Ook daar wordt dus aan gewerkt.

Binnenkort meer (ook weer eens wat eigen werk!)

Groets,

Bouke

Bouke
9 juni 2004, 13:09
Oeps!! Sorry, ik schopte er per ongeluk tegen aan... :roll: Staat 'ie ineens weer boven...

Nou ja, het is niet anders...

Bouks