PDA

View Full Version : gitaar verfen



Bas Gitaar
4 juni 2004, 01:12
Beste mensen,

Ik weet dat dit al een keer eerder op het forum heeft gestaan maar ik kan het alleen nergens vinden.

Mij vraag luidt:

Ik wil mijn gitaar graag verfen maar hoe kan ik dit het beste doen??
Heeft iemand eerder al eens zijn gitaar geverfd en dingenn die mis zijn gegaan of weet ik wat.
Verandert het geluid ook sterk of hoor je het bijna niet?

Ik weet (dat ik de snaren niet mee moet verfen)
dat de plectrum kras bescherm ding afgeplakt moet worden.

alvast bedankt

Bluesbreaker
4 juni 2004, 11:00
ik heb er geen ervaring mee, maar als je met plectrum kras bescherm ding een slagplaat bedoelt zou ik die er af halen. Dan kun je namelijk ook het gedeelte schilderen dat normaal onder de slagplaat zit, wel zo netjes lijkt mij

Melle

dejohan
4 juni 2004, 13:13
Ook het "linker hand speel en snaar stem ding" er af halen als het met schroeven vast zit in het "groot rechter hand speel en houdt alle elctronica op zijn plaats ding".

Stratman70
4 juni 2004, 14:00
Wat maakt het uit hoe of wat je verft? Gewoon kliederen op dat ding!
Zolang je het over een "plectrum kras bescherm ding" en "verven" hebt, geloof ik niet dat jouw gitaar van dusdanige waarde is dat je je druk moet gaan maken over of het geluid wel of niet daarmee veranderd.

Ik zou de snaren ook gelijk een kleurtje geven als ik jou was. :D

Shaggy
4 juni 2004, 14:54
ga je het met buitenbeits verven?

Bluesbreaker
4 juni 2004, 16:40
en ik weet niet hoe het met je hardware en snaren gesteld is, maar ik hoorde laatst ook reclame over iets wat direct over roest kan

Bigfoot414
4 juni 2004, 16:43
Hammerite zeker?

Bluesbreaker
4 juni 2004, 17:02
juist ja, dat was het, maar laten we bas gitaar even een fatsoenlijk antwoord geven

het handigst is om de hals (
"linker hand speel en snaar stem ding")
en slagplaat (
"groot rechter hand speel en houdt alle elctronica op zijn plaats ding"
en de hardware (alle metalen onderdelen) er af te halen, zodat je alleen de body nog hebt, die je dan helemaal kunt schilderen.
Voor het schilderen zul je waarschijnlijk eerst de bestaande laklaag moeten verwijderen (ivm hechting)
Na de body geschilderd te hebben zul je em nog enkele keren moeten lakken.
Je kunt het best even naar een schilderszaak gaan om te vragen welke combinatie van de verf niet met elkaar reageert. Ook moet de verf en lak enigzins flexibel zijn ivm de werking van het hout.

Maar zoals gezegd ik heb dit zelf ook nog nooit gedaan (wel eens over gedacht)

Bluesbreaker
4 juni 2004, 17:50
zie trouwens ook http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=30871

wietse
4 juni 2004, 18:41
wat voor gitaar is het die je wilt verven?
akoustische beter niet doen , hoe dikker de laklaag daarop hoe minder de klank meestal.
bij een electrische gitaar alles van de gitaar afhalen wat er af kan , zelf als het een bolt on neck is ook die verwijderen.
dan body gewoon licht schuren en eventuele beschadigingen weg plamuren , ophangen en spuiten krijg je het mooiste resultaat mee , met de kwast verneuk je hem alleen maar.

Bluesbreaker
4 juni 2004, 19:24
ophangen en spuiten krijg je het mooiste resultaat mee , met de kwast verneuk je hem alleen maar.

tenzij je een mooie 3-d afbeelding op je gitaar wilt hebben :D

wietse
4 juni 2004, 21:49
ophangen en spuiten krijg je het mooiste resultaat mee , met de kwast verneuk je hem alleen maar.

tenzij je een mooie 3-d afbeelding op je gitaar wilt hebben :D
oke maar als je dat lukt met de kwast dan ben je wel erg goed. :-D

Bas Gitaar
5 juni 2004, 14:51
hey,
bedankt voor alle tips! Was er trouwens vergeten bij te vertellen dat het om een oude acoustische gitaar ging van erg weinig waarde
ik heb em ooit voor €50,- gekocht. gewoon een gitaar die overal mee heen kan en niet super zuinig mee hoeft te zijn. Maargewoon het zou zonde zijn als er iets mee misging dan maakt het nit uit hoe duur deze was.

t0n3h^
10 juni 2004, 22:06
komtie nou mee.....maar goed....hij heeft weer kunnen bijleren over het onderwerp: HOE ZIT EEN ELECTRISCHE GITAAR IN ELKAAR.....na allerlei proffessionele termen :-D komtie met.....het is een acoustische..... :roll: :-D .... gitaar

Bluesbreaker
10 juni 2004, 22:13
haha, lol

moet zeggen dat ik dit wel een van de beste grappen ooit vind