PDA

View Full Version : gitaar verfen



Bas Gitaar
4 juni 2004, 01:12
Beste mensen,

Ik weet dat dit al een keer eerder op het forum heeft gestaan maar ik kan het alleen nergens vinden.

Mij vraag luidt:

Ik wil mijn gitaar graag verfen maar hoe kan ik dit het beste doen??
Heeft iemand eerder al eens zijn gitaar geverfd en dingenn die mis zijn gegaan of weet ik wat.
Verandert het geluid ook sterk of hoor je het bijna niet?

Ik weet (dat ik de snaren niet mee moet verfen)
dat de plectrum kras bescherm ding afgeplakt moet worden.

alvast bedankt

Bluesbreaker
4 juni 2004, 11:00
ik heb er geen ervaring mee, maar als je met plectrum kras bescherm ding een slagplaat bedoelt zou ik die er af halen. Dan kun je namelijk ook het gedeelte schilderen dat normaal onder de slagplaat zit, wel zo netjes lijkt mij

Melle

dejohan
4 juni 2004, 13:13
Ook het "linker hand speel en snaar stem ding" er af halen als het met schroeven vast zit in het "groot rechter hand speel en houdt alle elctronica op zijn plaats ding".

Stratman70
4 juni 2004, 14:00
Wat maakt het uit hoe of wat je verft? Gewoon kliederen op dat ding!
Zolang je het over een "plectrum kras bescherm ding" en "verven" hebt, geloof ik niet dat jouw gitaar van dusdanige waarde is dat je je druk moet gaan maken over of het geluid wel of niet daarmee veranderd.

Ik zou de snaren ook gelijk een kleurtje geven als ik jou was. :D

Shaggy
4 juni 2004, 14:54
ga je het met buitenbeits verven?

Bluesbreaker
4 juni 2004, 16:40
en ik weet niet hoe het met je hardware en snaren gesteld is, maar ik hoorde laatst ook reclame over iets wat direct over roest kan

Bigfoot414
4 juni 2004, 16:43
Hammerite zeker?

Bluesbreaker
4 juni 2004, 17:02
juist ja, dat was het, maar laten we bas gitaar even een fatsoenlijk antwoord geven

het handigst is om de hals (
"linker hand speel en snaar stem ding")
en slagplaat (
"groot rechter hand speel en houdt alle elctronica op zijn plaats ding"