PDA

View Full Version : Fender Strat advies



Bluesbreaker
3 juni 2004, 22:49
Ik wil een mooie fender strat kopen, maar kunnen jullie me een beetje adviseren wat ook een goede strat is.

Ik wil waarschijnlijk een reissue van een 1957 strat kopen (iemand ervaring), en zit er bijvoorbeeld verschil in een nieuwe, uit 2000, 1990 ofzo?

Het staat nog niet vast dat het een 1957 strat wordt, maar het wordt iig wel een strat met 3 single coils en het liefst in 2 tone sunburst. Nog tips voor andere strats dan een 57 reissue?

Bedankt,

Melle

jaywalker
3 juni 2004, 23:28
Ik heb sinds oktober een japanse fender 57'strat. Heeft een maple hals. 3 elementen
Ik heb hem voor 250 afgekocht (verkoper erg afgeding :D)

Dit ding speelt echt heerlijk en de finish is super. Ik heb de laatste tijd op aardig wat USA Fenders gespeelt maar kwa bespeelbaarheid doet deze strat echt niet onder aan de USA fenders.
Alleen de elementen zijn standaard elementen. Ik ga misschien mijn middelste element vervangen.

Zie mijn webshot's voor foto's

bat
3 juni 2004, 23:52
en toen wist bluesbreaker nog niet hoe en wat over een 57 strat.

In ieder geval zal er waarschijnlijk verschil zitten in het profiel (vorm, dikte) van de nek. Ook is de trem van een standard anders dan een 57 re-issue (vintage ipv "modern")

Met name die nek moet je gewoon zelf gaan vergelijken met eentje van een standard strat.

Bluesbreaker
3 juni 2004, 23:59
hehe, als ik voor zon prijs een originele 57 strat kan krijgen is ie ook weg, maar ik ben bang dat ik toch op een reissue uit zal komen

maar verder nog tips mbt bepaalde recentere productiejaren?

Bluesbreaker
4 juni 2004, 13:39
hm, zijn er nog mensen hier die ervaring hebben met een '57 reissu!!!? liefst niet alleen een keer geprobeerd in de winkel dan he