PDA

View Full Version : ZOOM Tri Metal



ewoud
3 juni 2004, 22:44
hey,

ik heb me ooit eens verdiept in effect pedalen, en ik las in veel revieuws dat men de DOD death metal en vooral de ZOOM Tri Metal beter vinden dan de Boos MT2....

is dit echt waar?? wat vinden jullie, ik vind zelf dat de boss een sssuuuuppppeeerrr vette sound heeft!!! vooral hoe je de mid kunt regelen! dikke zware metal sounds kun je eruit halen.

Speeddemon
4 juni 2004, 00:06
hey,

ik heb me ooit eens verdiept in effect pedalen....

....ik vind zelf dat de boss een sssuuuuppppeeerrr vette sound heeft!!! .

contradictio in terminis! :wink:
Metalzone vette sound? Hmm... :roll:
Anyway, de Tri-Metal schijnt een strakker en voller laag te hebben, waar vooral 7-snarige gitaar-gitaristen baat bij hebben.

Ik heb best lang een MT-2 gehad, maar zonder het laag open te schroeven en t hoog wat dicht, blijf je een nasale klote-sound hebben. En dan nog blijkt t een "One-trick pony".

ewoud
4 juni 2004, 10:11
jah, kijk jij hebt andere dingen gehoord, ik vergelijk hem met mn marshall geluidje....dat is zo kaal, helemaal niks vergeleken met de vervroming van de mt2

maar de ZOOM vind jij dus strakker klinken.

Speeddemon
4 juni 2004, 10:36
wat voor marshall geluidje?
Ik geef je groot gelijk als je t hebt over een JCM900 of een Valvestate bak, maar een JCM2000 TSL122 klinkt echt wel vetter en voller dan een MT-2.

Waar ik persoonlijk dan weer wel een goeie ervaring mee had, was MT-2 in een Mesa Boogie Mark IV: kreeg ik echt dat Iced Earth slag-geluid.

Swan
4 juni 2004, 11:26
jah, kijk jij hebt andere dingen gehoord, ik vergelijk hem met mn marshall geluidje....dat is zo kaal, helemaal niks vergeleken met de vervroming van de mt2

maar de ZOOM vind jij dus strakker klinken.


je speelt zeker niet in n band

ewoud
7 juni 2004, 09:58
hoezo? ik speel wel eens wat met anderen....dan is de mt2 misschien wat rommelig of bedoel je dat niet?

Speeddemon
7 juni 2004, 11:08
Ewoud: de metalzone heeft de neiging compleet te verzuipen in een totale band, aangezien het mid-gebied (400Hz-4kHz) het belangrijkste is voor de gitaar, en daar is ie niet bijster goed.

Keerzijde is, dat ie vaak superbruut klinkt als je thuis meespeelt met Master of Puppets ofzo.

tip 1: gebruik minder gain/distortion dan je denkt nodig te hebben
tip 2: draai er geen mids UIT maar IN!

ewoud
7 juni 2004, 13:46
jah dat heb ik de laatste keer gedaan tijdens het oefenen....op mn pedaal heb ik zowiezo de mid half staan en op mn versterker helemaal niks, dit klinkt thuis het mooiste. maar ik kon nooit horenw at ik speelde, en ik las hier dat je de mids ervooral in moest laten, dus ik heb hem eerst half en toen 3/4 gezet op mn vertsterker, daardoor kwam ik veel beter over.