PDA

View Full Version : marhsall effecten



yamaha-pacifica312II-+-+-
2 september 2001, 15:03
ik heb op de marshall site gekeken voor originele effecten. er zijn er 6:
guv'nor
jackhammer
super trem (ofzoiets)
en nog 3 dus.
maar er staan geen prijzen bij of europese dealers.
zijn er mensen die weten hoe ik aan deze effecten kom of die ze hebben?
en wat kosten ze dan per stuk?
en is het rendabel of is het beter gewoon zo'n digitech alles in een ding te kopen van 1150.- ?
alvast bedankt,
bart van berkel.

ps.

zijn er nog meer tab sites dan olga en tabcrawler.

taylor
4 september 2001, 13:32
ja is niet te zegen je zou het gewoon moeten proberen.

ik geloof dat die marshall pedaltjes rond de ƒ300+ zijn.

B_FORCE
11 september 2001, 20:08
ik heb van iemand gehoord dat die pedaaltjes van marshall niet zo goed zijn (had hij gelezen in 'de gitaar' een of ander tijdschrift.
Ik wilde deze ook testen ,m aar hij zij dat ik beter andere pedaaltjes kon nemen

Ibanez
11 september 2001, 20:58
me vriend heb er een, prima geluidje komt eruit, enne bij de feedback verkopen ze ze allemaal! alleen staan ze niet meer op de feedback site.

Outshine
4 oktober 2001, 21:06
De Guv'nor schijnt niet zo best te wezen. (volgens de musicmaker)

Dj_maiStaH
4 oktober 2001, 21:16
http://www.ultimate-guitar.com

Epiphone
5 oktober 2001, 19:17
Ik heb een Marshall Shredmaster en een Jackhammer pedaal. Klinken allebei bijzonder goed over een buizenversterker (speel zelf over een Marshall JCM900 + 4x12 kast). De Jackhammer heeft meer gain.

ekkerman
18 oktober 2001, 11:09
persoonlijk heb ik met marshal niet zulke goede ervaringen ik vind marshall al heel snel agresief en schel klinken en zeker niet warm.waarom koop je niet gewoon een goed combo met daarin een goed basis geluid vooral als je wil scheuren zou ik buizen aanbevelen zoals de mesa boogies bijvoorbeeld.
of inplaats van een duur marshall pedaaltje een gt3 of gt5 pedaal gekocht hierin zitten analoog zowel digitale effecten en alle boss voetpedaaltjes zitten hier reeds in en geloof me die zijn dik oke .

Pivado
30 oktober 2001, 23:21
Ik heb zelf een Marshall Jackhammer welke ik geweldig vind klinken (zelfs over mijn park oefen versterkertje). In het begin is het een beetje trickie om hem in te stellen maar als je hem eenmaal door hebt kan je er veel verschillende geluiden uit krijgen. Ik heb er nieuw 170,- voor betaald wat ik toch niet echt duur vind voor een stompbox. Als je van metal houdt en geen geld hebt voor een dure combo kan ik je dit pendaal aanraden.

poeyerke
31 oktober 2001, 00:25
Je moiet die Marshall pedalen gewoon beluisteren denk ik. Op zich zijn ze wel oke, en niet duur ze zweven tussen de 170 en 210 gulden.

Ik heb de bluesbreaker II maar ik gebruik nu alleen de "Clean Boost" funktie.
Gary Moore heeft op zijn Stll Got The Blues album. (maar de meeste geluiden komen gewoon uit een marshall) een Guv'nor pedaal gebruikt (oude serie).
Ik denk dat ze niet beter of slechter zijn dan Boss pedalen.

Maar beter is het om een goed basis geluid in je versterker te hebben, de distortion op pedalen vaak specifiek, voor waar het pedaaltje voor is. Met een goed overdrive kanaal op je versterker heb je i.c.m. de volumeknop op je gitaar meer variatie. Pedalen reageren vaak niet goed op de volumeknop van de gitaar, vooral hi gain pedalen niet.

master G
6 november 2001, 17:57
ik heb zelf eem marshall super vibe supervet ding mooie sound komt eruit hij koste 175, en ben er erg blij mee:-)

Ibanez
7 november 2001, 17:00
Op 2001-11-06 16:57, schreef master G:
ik heb zelf eem marshall super vibe supervet ding mooie sound komt eruit hij koste 175, en ben er erg blij mee:-)
Dit is dus die ene vriend waar ik het over had.