PDA

View Full Version : Richwood Artist



rvg1
3 juni 2004, 20:57
Iemand any comment op Richwood??

Vandaag gespeeld op een Artist RE 430 BY, dunne hollow-body. Gouden hardwaren, mooie tigerstripe-achtige transparante finish. Humbuckers, Gelijmde hals, erg goed geluid, mooi laag erg Atkins-achtig.

Normaal kijk ik niet naat dit merk. "omdat zo goedkoop wel duurkoop zal zijn". Deze gitaar kost echter 598,- euri.

Staan maar een paar modellen op Harmony, zal wel een 2004 model zijn.
Kan de site trouwens nog niet vinden.

Nou ich bin gespannt.

-robbert-
3 juni 2004, 21:35
haha je bent gek om 600 euro voor een richwood neer te leggen

Koop dan een mooi epiphonetje!~!!!!!

rvg1
3 juni 2004, 22:12
hoezo gek? Het meeste is niks dat ze maken weet ik maar een topmodel van een lowbudget merk zou toch wel eens goed kunnen zijn?

zag geen verschil tussen b, de epi of ibanez afgezien dat er geen houten brugkam opzit.

rvg1
3 juni 2004, 22:37
hoezo gek? Het meeste is niks dat ze maken weet ik maar een topmodel van een lowbudget merk zou toch wel eens goed kunnen zijn?

zag geen verschil tussen b, de epi of ibanez afgezien dat er geen houten brugkam opzit.

defecto
3 juni 2004, 22:41
Stop met principieel Richwood afzeiken en ga gitaar spelen man! :roll: Elk merk kan goede en slechte gitaren maken en een wat slechter merk zal wat minder vaak een goede gitaar maken.

maylingjv
3 juni 2004, 22:50
dat vind ik ook :wink:
een mooi epiphonetje ik zou er nog geen 300 aan geven,

rvg1
3 juni 2004, 22:59
Naar het schijnt wordt dit model in dezelfde fabriek gemaakt als de epi's of de ibanejes.

maylingjv
3 juni 2004, 23:11
dat zou best kunnen maar toch kan de kwaliteit enorm uiteenlopend zijn,valt te zien wat de grote bazen voor besparingen op de gitaren willen hé verder vind ik richwood nochtans een goed te doen merk boven de 300 euro,vergelijkbaar met de mexican fenders uit de goedkopere prijsklasse

John P
4 juni 2004, 00:00
Er zijn in de gitaristenwereld zoveel vooroordelen! Chinese gitaren: helemaal niks!!! Totdat je, bijvoorbeeld, zo'n LC probeert. Jezus, wat een hoop kwaliteit voor dat geld. Eerst eens proberen en dan een oordeel, graag.

rvg1
4 juni 2004, 20:23
Deze schijnt dus in Korea gemaakt te worden volgens de importeur.
In de Guitarist is ie als "goed" bestempeld.
Compleet van maple, achterzijde en zijkant, de top betwijfel ik maar wordt ook maple-tiger quilt genoemd.

Maar ja het gaat uiteindelijk om het geluid en dat moet je gewoon eerst gehoord hebben. Goingprice is trouwens 500,=

Wouter J
4 juni 2004, 21:05
Richwood gitaren komen uit dezelfde fabriek als Epiphone ze hebben aleen een ander model kop maar zijn voor de rest op de schroef gelijk aan Epiphone gitaren.

John P
4 juni 2004, 22:48
Het is wel zo, dat door die vooroordelen zo'n Richwood bij inruil niks waard is. Maar misschien wordt het later wel een hype; je weet het maar nooit. Er zijn zat merken, die vroeger als matig werden beschouwd, maar die nu collectors items zijn.

rvg1
4 juni 2004, 23:12
Alsof jde een epi dot in de handen had, alleen deze tigerstripe vindt je niet bij epi of welk merk volgens mij voor deze prijs.

SiNiSTRaL
4 juni 2004, 23:43
sja...en bij een budgetmerk denk ik dat je voor 600 euro heel wat meer kwaliteit krijgt als bijv bij jackson japan etc....maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen omdat ik die richwood nog nooit bespeeld heb :)