PDA

View Full Version : het snellere werk van django reinhard



maarten=okee
3 juni 2004, 17:42
hallo
ik ben op zoek naar het wat snellere swingwerk van django r.
dat zijn van die nummers uit de jaren 20/30/40 van vorige eeuw :razz:
met voornamelijk violen in de nummers.
hoe heten deze nummers?
wie kan mij verder op weg helpen?

hoofd
3 juni 2004, 17:50
Violist die met Reinhardt samenspeelde in die tijd was Stéphane Grappelly. Wat hij speelde was vnl Jazzstandaads, en net zoals veel van die jazzgasten heeft ie teveel dingen op zitten nemen om op te noemen :D. Maar met Grappelly moet je wel wat interessante dingen kunnen vinden.

Kjiratsiekoedel
3 juni 2004, 19:56
de bekenste is denk ik wel 'minor swing'

is wel snel. het vervelende is alleen dat hij 2 vingers miste en toch nogsteeds zo snel is :o

Shaggy
4 juni 2004, 10:32
het enige wat ik weet van django is dat zijn beste werk het laatste jaar is geweest dat ie actief muziek opnam maar welk jaar dat is weet ik zo ff nie

ff zoeken met google

blues_traveller
5 juni 2004, 19:12
Kijk eens naar www.mysongbook.com daar staan 45 nummers van Jango reinhard uitgewerkt op tab. Zit vast wel iets tussen.

John

Robs
8 juni 2004, 14:24
Check www.allmusic.com

Shaggy
13 juni 2004, 12:02
de bekenste is denk ik wel 'minor swing'

is wel snel. het vervelende is alleen dat hij 2 vingers miste en toch nogsteeds zo snel is :o

ik ken een bassist die een 4 vingers heeft aan een hand terijl het soms lijkt alsof hij er 6 heeft, vind ik toch wel bijzonder 8)

Echoes
2 juli 2004, 16:09
ohw dat zijn allemaal Jazz standards. Oude Musical stukken meestal.
Wat bekende:

How High the moon
Loverman
All the things you are
Stella by Starlight

alhambra
3 juli 2004, 08:38
de bekenste is denk ik wel 'minor swing'

is wel snel. het vervelende is alleen dat hij 2 vingers miste en toch nogsteeds zo snel is :o

ik ken een bassist die een 4 vingers heeft aan een hand terijl het soms lijkt alsof hij er 6 heeft, vind ik toch wel bijzonder 8)

volgens mij ben jij toe aan een nieuwe bril.

Shaggy
12 augustus 2004, 07:32
lol



ik bedoel dat hij er drie heeft excl duim en bij zijn spel dat het lijkt alsof hij er vijf heeft ...
:o

:cool: