PDA

View Full Version : wat kan er kapot zijn!!!!!



grandpuba
17 april 2002, 11:28
Hello peoples!

Kheb een probleem met mijn versterker
Als ik clean speel dan is het geluid redelijk goed om aan te horen, maar trap ik dan een scheurpedaal in, dan wordt alles doffer en klinkt het heel blikkerig. Kheb wat avonden al aan mijn vertsterker lopen afstellen, maar er komt geen! mooi geluid uit.distortion dan wel te verstaan...
Alles heb ik al geprobeerd: verschillende scheurpedalen, afstellen van die pedalen, afstellen versterker,verschillende element standen gespeeld maar niks helpt.

Ik speel op het volgende:

versterker:lab series 115 watt (waarschijnlijk kent niemand deze versterker:) tis geen buizen bak, maar heeft dacht ik transitoren, of condensatoren, kweet t niet helemaal, heb me daar in die laaste twee nooit echt verdiept)

Gitaren: Fender bullet (brigde humbucker, en twee ,lossen elementen)
Fender strat.

scheurpedalen: Boss turbo dist. Tube screamer classic, en multieefect zoom 8080

Heeft iemand ooit eens problemen hier mee gehad, dat het geluid van je versterker @#$%@# was wanneer je je scheurpedaal intrapte, maar terwijl clean geluid perfect was...

iets niet duidelijk, reply da ffkes!!! want ik wil echt weten of hier een oplossing voor is( ja ik kan een nieuwe versterker kopen, maar daar heb ik ffkes de Denero's niet voor)

THNX

Don


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: grandpuba op 2002-04-17 11:29 ]</font>

aadplagiaat
17 april 2002, 13:35
Tsja eh gokje. Als ik me niet vergis zit er in de LAB voorversterkers een (1) vrij speciaal circuitje, een combinatie van een CA3080 ic-tje en een fetje een 2N3820. Waarom deze erin zitten en waar precies in het schema weet ik niet meer. Ik heb het schema ooit een keer gezien. Any way.
De hele pre-amp van de LAB series is opgebouwd met op-amps (ik dacht CA3040E) en wellicht een transistortje hier of daar (zoals bij die CA3080). Als die opampjes in z.g. voetjes zijn gestoken en niet in de print gesoldeerd kun je bij een electronica winkel een vervangende opamp kopen (eentje bijvoorbeeld) en die per voetje uitwisselen. Net zolang tot het geluid weer OK is. Zo'n opampje is niet duur. Wel moet je opletten hoe je zo'n ding plaatst. Aan een kant zit een nokje, of een streepje of een ander kenmerk. Dat moet overeenkomen met het nokje van het voetje anders gaat-ie zeker stuk.

Als je dit niet aandurft zul je iets anders moeten bedenken.

Succes
Aad

grandpuba
17 april 2002, 15:32
HE! bedankt!

Ik ga straks ffkes naar mijn buurman(die heeft daar genoeg verstand van, en ffkes kijken wat ik kan gaan doen

iig bedankt!