PDA

View Full Version : Ook Antal is aan de Red Snapper



Antal
3 juni 2004, 17:15
DUUUUUUUUUDE wat een fucking VET pedaal ! ! ! :-D

Vandaag kwam hij eindelijk binnen met de post. Heb hem uiteraard gelijk ingeplugd. Jeetje, dat ding heeft echt toooooooooone! Eigenlijk begreep ik bij het 1e akkoord al wat iedereen bedoeld met dat het zo'n transparante overdrive is.

Heb hem even opengeschroefd, en jeetje, er zit eigenlijk gewoon 2 keer nix in in dat ding :-? Maar dat boeit uiteraard niet. Zo te horen is hij z'n geld meer dan waard en een waardige vervanger voor m'n tubescreamer (sorry dude :razz: ) Maar goed, ben benieuwd hij hij bij de band klinkt in combinatie met m'n Everman FuzzDrive.

Dude
3 juni 2004, 17:39
jeetje.....




:wink:

Jeroenvanhulsteijn
3 juni 2004, 18:00
GEFELICITEERD met je mooie visje. Als je nog eens een lekker recept nodig hebt om snapper klaar te maken moet je maar even roepen.

En ga je hem nu voor of na de everman zetten?

Nielsje
3 juni 2004, 18:20
pica van binnen?

birt
3 juni 2004, 18:53
pica van binnen?

en dan geniepig klonen hè? stoute jongen :razz:

Nielsje
3 juni 2004, 20:12
neeh... hoor..

gewoon ideetjes opdoen ;)

Antal
3 juni 2004, 20:12
GEFELICITEERD met je mooie visje. Als je nog eens een lekker recept nodig hebt om snapper klaar te maken moet je maar even roepen.

En ga je hem nu voor of na de everman zetten?

Een recept? Jij hebt toch nooit een Red Snapper gehad of wel??? Ik denk trouwens dat hij voor de everman komt te staan. Daar had ik m'n tubescreamer namelijk de laatste tijd staan. Maar ik ga het allebij gewoon proberen.


pica van binnen?

Wil ik best voor je maken niels, maar kun jij hem dan misschien ergens online zetten? Anders wil ik er ook wel gewoon 1 naar je mailen hoor, als je die graag wil hebben.

robzilla
3 juni 2004, 20:22
Ik kan hem anders ook wel ff online zetten hoor..

Antal
3 juni 2004, 20:36
Is goed, ben nu niet thuis, maar ik regel dit weekend ff een paar foto's!

BLOK182
3 juni 2004, 20:42
Sounds good man! COngrats!

Les Paul
4 juni 2004, 07:36
Ook ik heb vorige week zo'n magisch visje aangeschaft. Doet inderdaad precies wat je wilt. Ik gebruik hem in combinatie met een Blues JR versterker. De Snapper geeft precies een lekker randje aan m'n cleane sound. Klinkt niet alleen met m'n Strat geweldig, maar ook met m'n Les Paul.

Lucky
4 juni 2004, 10:34
congrats dude!

welcome to the club

:D

Harry
4 juni 2004, 10:50
even een hele domme vraag misschien, maar als dat ding zo simpel is, is ie dan niet na te maken?

PeArLjAm
4 juni 2004, 11:24
ha antal!
nog een tevreden snapper user.. zo mag ik het horen! Gefeliciteerd, jij hebt een erg coool pedaal te pakken :wink:

Trouwens even over het namaken wat degene hier voor mij zei.. dat vind ik nou weer typisch Hollands! Die mensen van Menatone hebben een goed product ontwikkeld wat (ondanks zijn hoge prijs) het geld dubbel en dwars waard is! En die nieuwe versie is maar 140$ ! Dat vind ik toch niet duur voor een supergoede truebypass overdrive. Een reissue ts9 for example kost al bijna net zoveel :o

Antal
4 juni 2004, 12:11
even een hele domme vraag misschien, maar als dat ding zo simpel is, is ie dan niet na te maken?

Geen domme vraag. En ja, hij zou makkelijk na te maken zijn, tuurlijk. Maar ik vind dat Pearl Jam wel een point heeft. Als, je een boss pedaal namaakt, ok. En een vintage pedaal wat onbetaalbaar is, tuurlijk maak je die na. Maar als iedereen zo zou denken dan hadden dit soort kleinere bedrijfjes dus helemaal geen kans, en dan bestond er niet een een Red Snapper! En dat zou dan weer jammer zijn.

Robbert
4 juni 2004, 12:16
Sash heeft heel lang geleden eens een foto van de binnenkant gepost, er zitten niet meer dan tien-vijftien componenten op het bord.

Harry
4 juni 2004, 15:04
ik vind 140 euro nogal wat geld..... dat is dik 300 gulden!!!!

Antal
4 juni 2004, 15:16
Guldens bestaan niet meer Harry

Harry
4 juni 2004, 16:41
hee, weet je wel hoe oud ik ben? Ik ben nog van de tijd dat je een 2e hands SG voor 900 gulden kon kopen (= ongeveer 400 euro), en een Ibanez analoge delay voor 30 pieken (= ongeveer 13 euro).
En naar mijn idee is dat pas een paar jaar geleden..... :roll:

Lucluc
4 juni 2004, 16:49
Harry, ik houd wel van je relativeringsvermogen!

Antal
4 juni 2004, 17:05
hee, weet je wel hoe oud ik ben? Ik ben nog van de tijd dat je een 2e hands SG voor 900 gulden kon kopen (= ongeveer 400 euro), en een Ibanez analoge delay voor 30 pieken (= ongeveer 13 euro).
En naar mijn idee is dat pas een paar jaar geleden..... :roll:

Ja, daarom help ik het je ook ff herinneren :)

sash
4 juni 2004, 17:17
Sash heeft heel lang geleden eens een foto van de binnenkant gepost, er zitten niet meer dan tien-vijftien componenten op het bord.

En Sash wil weer een Red Snapper :oops:



WIE WIL ER EEN PHASE TONE KOPEN! :D

L-L
5 juni 2004, 00:32
Is een Maxon OD808 veel minder van kwaliteit?

En, een blue collar hoet zit het daarmee? is dat geen red snapper met een beetje extra??

L-L
5 juni 2004, 00:38
bla bla bla

dit is even een test, heb nogal problemen met inloggen enzo, sorry!

Mijn vorige is trouwens wel serieus bedoeld.

ieme
5 juni 2004, 10:37
ik heb de Red snapper gehad, ik vond het niet zo super, daarna had ik een Fulldrive 2 die ik wel erg goed vond...

Rock&Roll
5 juni 2004, 12:33
sash beetje last van seller's remorse? :-D

sash
5 juni 2004, 13:54
sash beetje last van seller's remorse? :-D

Jah :(






Maar goed, was te verwachten natuurlijk :D

jpb
5 juni 2004, 15:17
Met allemaal van die snapperds hier: wie heeft de Snapper wel eens met de AnalogMan KOT of de TIM van Paul Cochrane vergeleken? Het schijnen zeer goede en transparante boosts/OD's te zijn.

Antal
6 juni 2004, 19:56
Ik heb de Snapper dus vandaag voor het eerst met de band geprobeerd. Geweldig geluid zit er in dat ding. Echt een verbetering ten opzichte van m'n ts-9. Normaal gebruikte ik de laatste tijd de everman voor overdrive en de ts-9 voor soloboosts. Nu heb ik het omgekeerd gedaan omdat ik de snapper zo lekker vond klinken. Ik heb de snapper dus de hele tijd aangehad en als ik dan soleerde dan ging de everman er bij aan. Misschien niet het meest logische, maar het klonk wel erg vet!

Mitch
6 juni 2004, 21:40
Klinkt juist erg loginsch ! Klinkt lekker hè, met goeie shit !

Nielsje
7 juni 2004, 00:21
Antal, got the pica's!!

zit zeker weten verdomd weinig in.

de foto's zijnn niet echt duidelijk genoeg om alles uit te pluizen, en ik heb er ook geen zin in eigenlijk, was gewoon nieuwsgierig wat er in zat.

voornamelijk lucht eigenlijk.

wel heel netjes en dat soort dingen

voor de genen die geintresseer zijn, ik kan ze doormailen, maar ik kan ze ook wel ff bij webshots knikkeren..

Antal
7 juni 2004, 00:45
Klinkt juist erg loginsch ! Klinkt lekker hè, met goeie shit !

Ja, is dat logischer? Ik dacht juist van niet, maar het werkte dus wel. En idd, het klinkt lekker met goeie shit :wink:


Antal, got the pica's!!

zit zeker weten verdomd weinig in.

de foto's zijnn niet echt duidelijk genoeg om alles uit te pluizen, en ik heb er ook geen zin in eigenlijk, was gewoon nieuwsgierig wat er in zat.

voornamelijk lucht eigenlijk.

wel heel netjes en dat soort dingen

voor de genen die geintresseer zijn, ik kan ze doormailen, maar ik kan ze ook wel ff bij webshots knikkeren..

Idd is het met die foto's niet uit de pluizen. Daar waren ze ook niet voor bedoeld. Dan had ik heb ook echt helemaal moeten ontleden.

sash
7 juni 2004, 00:54
Ik heb de Snapper dus vandaag voor het eerst met de band geprobeerd. Geweldig geluid zit er in dat ding. Echt een verbetering ten opzichte van m'n ts-9. Normaal gebruikte ik de laatste tijd de everman voor overdrive en de ts-9 voor soloboosts. Nu heb ik het omgekeerd gedaan omdat ik de snapper zo lekker vond klinken. Ik heb de snapper dus de hele tijd aangehad en als ik dan soleerde dan ging de everman er bij aan. Misschien niet het meest logische, maar het klonk wel erg vet!

Juist wel logisch!

Wat ook erg lekker is, gewoon beide continu aan laten staan met op de Snapper flink wat gain. Volumeknop op gitaar open heb je dikke fuzz en als em wat dichtdraait komt de smeuige overdrive van de snapper erdoorheen.

Dirk_Hendrik
7 juni 2004, 08:35
voor de genen die geintresseer zijn, ik kan ze doormailen, maar ik kan ze ook wel ff bij webshots knikkeren..

Ben ik nou zo blind? Op je webshots zie ik niks. :???:

Nielsje
7 juni 2004, 11:24
klopt, want ze staan er ook niet. er staat..door diegenen die geintresseerd zijn KAN.. dus..

jij bent dus geintresseerd..dus zal ik ze vanmidje ff op webshots zetten. :)

Antal
7 juni 2004, 17:16
Juist wel logisch!

Wat ook erg lekker is, gewoon beide continu aan laten staan met op de Snapper flink wat gain. Volumeknop op gitaar open heb je dikke fuzz en als em wat dichtdraait komt de smeuige overdrive van de snapper erdoorheen.

Ok, misschien is het toch wel logisch :oops: Maar goed, bedankt voor de tip, maar met de volumeknop werken dat vind ik dus nix. Misschien ben ik daar gewoon te onhandig voor, maar ik vind het dus lekkerder om precies op het juiste moment op een pedaal te stampen en ondertussen lekker door te spelen.

En je geluid is wat doffer met je volumeknop half dicht, en dat vind ik niet zo mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Guinness
7 juni 2004, 17:30
Juist wel logisch!

Wat ook erg lekker is, gewoon beide continu aan laten staan met op de Snapper flink wat gain. Volumeknop op gitaar open heb je dikke fuzz en als em wat dichtdraait komt de smeuige overdrive van de snapper erdoorheen.

Ok, misschien is het toch wel logisch :oops: Maar goed, bedankt voor de tip, maar met de volumeknop werken dat vind ik dus nix. Misschien ben ik daar gewoon te onhandig voor, maar ik vind het dus lekkerder om precies op het juiste moment op een pedaal te stampen en ondertussen lekker door te spelen.

En je geluid is wat doffer met je volumeknop half dicht, en dat vind ik niet zo mooi, maar dat is persoonlijk natuurlijk.


Kwestie van een andere condensator in de gitaar, naar ik meen.

Antal
7 juni 2004, 17:44
Kwestie van een andere condensator in de gitaar, naar ik meen.

Niet helemaal. Er zit nu namelijk geen condensator. Wat jij bedoelt is dat je een condensatortje aan de potmeter kan solderen zodat als je je volume dichtdraait er toch wat meer hoog word doorgegeven. Dat kan idd, maar dan vind ik het nog steeds niet handig. Het volume moet gewoon open!

Heintje
7 juni 2004, 22:49
Hoe klinkt een Red Snapper in combinatie met een Orange AD30. De Orange amp wil ik zo afstellen dat net een randje heeft. De Red Snapper moet dan de functie van een overdrive krijgen. Of kan ik hiervoor beter de Blue Collar nemen, Als iemand het antwoord hierop weet zou ik daar zeer dankbaar voor zijn. Het is een beetje lastig om dealers te vinden die Menatone effekten en Orange amps verkoopt, in NL bestaat deze combinatie niet. Dus uitproberen wordt lastig.

oddman
8 juni 2004, 01:13
Heb de foto's gezien..
Met alle respect voor de red snapper, hij zal wel zeer goed klinken en voor de meesten zen geld waard zijn...
Maar er zit echt niets in .. (schema is waarschijnlijk gebaseerd op dat van een ts808 met wat andere instellingen)
niet eens een printje moeten etsen ...
Hoeveel koste dat ding? 185 euro?
als je even narekent is het volgens mij iets van een 35 euro aan onkosten ...

OK toegegeven er steekt tijd in en design (elektronisch) is ook wel niet te verwaarlozen .. (het is prachtig dat men pedalen kan maken die zo geweldig klinken)
Maar toch vind ik het als arm studentje veel te duur :wink:

Aan de andere kant, heb veel respect voor de boutique designers hoor. Als zij er niet waren, hadden we niet zo veel keus gehad .. en zouden er niet veel ECHT tevreden zijn van hun sound!

Mitch
8 juni 2004, 20:12
Je hebt gelijk, het zijn de materiaalkosten niet, maar het experimenteren vooraf zit best tijd in en mag best betaald worden.
De Snapper vind ik trouwens door zijn klank wel totaal anders reageren dan een gewone TS. Puik ding.

robzilla
9 juni 2004, 16:17
Hierbij de foto's van Antal :)

http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/guitargear/RedSnapper/snapper.JPG
http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/guitargear/RedSnapper/Snapper1.JPG
http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/guitargear/RedSnapper/Snapper2.JPG
http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/guitargear/RedSnapper/Snapper3.JPG

Antal
9 juni 2004, 17:18
Thanks Rob!

jaywalker
9 juni 2004, 17:46
maar als ik het goed begrijp staat er dus nergens een schema van de red snapper op internet?

Mr.Jay
9 juni 2004, 18:30
even een hele domme vraag misschien, maar als dat ding zo simpel is, is ie dan niet na te maken?

Ik heb em nagebouwd > zoek de verschillen............
de mijne klinkt iets opener, minder vet. Bewust gedaan. E.e.a. ligt veel aan de gebruikte caps door menatone.
Je kunt em best beinvloeden.
Neem van mij aan datdit handgebouwd pedaaltje ene tijdrovende klus is om em "na te maken". zeker als je board e.d. allemaal zelf moet maken.
Dan is 185,-- wat ie nieuw kostte een goeie prijs. Uiteraard heb ik de mijne hierna verkocht 8-)

http://home.hetnet.nl/~mrjay/plaatjesmap/beiden2.jpg

JaY

Mr.Jay
9 juni 2004, 18:38
Ik heb em nagebouwd > zoek de verschillen............

o ja. de oplossing :P .
http://home.hetnet.nl/~mrjay/plaatjesmap/beiden1.jpg

JaY

sash
9 juni 2004, 18:43
Cool jay!

Heb je ook een fotootje van de binnenkant? Hoeveel was je er nou aan kwijt aan kosten?

Mr.Jay
9 juni 2004, 19:24
Cool jay!

Heb je ook een fotootje van de binnenkant? Hoeveel was je er nou aan kwijt aan kosten?

zie een bericht eerder > binnenkant !
kostenmoeilijk te zeggen. Had veel spul liggen, die toch wel dure switch had gratis 2 st. van Mike Fuller ( bedankt Mike ! ), board zelf gemaakt van restjes, eyelets van klinknagels op de markt, caps had ik liggen, 3 Alpha's pots heb ik altijd wel op voorraad voro mijn amps etc.etc.
De kleine potjes krijg je bijna nergens, en die groten pastten nét, misschien zijn ze zelfs beter.
Switchcraft jacks uiteraard. Plus had ik nog 3 van die TS808-IC's liggen en DAAR zit bij div. Snappers verschil in, de ene keer gebruikten ze dit , de andere keer dat.
De mijne had een audenthieke ( ouwe was het ook, gebruikt zo te zien ) JRC4558D, die had ik dus zelf ook liggen. Ik weet dat de Snapper van STEAVIS een andere IC heeft, ook paar andere pots dan ik had.
De caps maken het grootste verchil, heb enkele typen geprobeerd , klinkt steeds anders,je kutn em zo brighter of warmer maken, maar voor de grote caps is weinig plek op datboard.

Al met al de tijd was de ingrijpendste faktor. Hetis en blijft friemelwerk allemaal, ben gewend om in Fenderbuizenbakken te werken, da's véél makkelijk !
Maar goed, wel leuk om een "eigen"pedaaltje te hebben natuurlijk, maakt die tijd ruimschoots goed. krijg er altijd wel opmerkingen over bij optredens.
Ga er binnenkort weer es wat aan "tunen", kan nog beter.

JaY

Mr.Jay
9 juni 2004, 19:31
Cool jay!

Heb je ook een fotootje van de binnenkant? Hoeveel was je er nou aan kwijt aan kosten?

ik schat zo'n 70 euro ben je toch wel kwijt als je goeie parts wilt gebruiken, ligt er ook aan wat je met de afwerking doet natuurlijk.

JaY

Marco5150
10 juni 2004, 18:00
Heb je ergens een schema ofzo? Het lijkt me wel leuk om ook eens een poging te wagen! :wink:

Mr.Jay
10 juni 2004, 18:12
Heb je ergens een schema ofzo? Het lijkt me wel leuk om ook eens een poging te wagen! :wink:

Heb alleen nog ergens de nagekrabbelde layout liggen, heb em niet in "schema" vorm, nooit opgetekend, geen tijd.
Zal kijken of ik em nog vind.

JaY

birt
10 juni 2004, 19:24
Heb je ergens een schema ofzo? Het lijkt me wel leuk om ook eens een poging te wagen! :wink:

Heb alleen nog ergens de nagekrabbelde layout liggen, heb em niet in "schema" vorm, nooit opgetekend, geen tijd.
Zal kijken of ik em nog vind.

JaY

ik vind het een beter idee om je 'verbeteringen' uit te voeren en eventueel aanpasbaar te maken met een extra potmeter of schakelaar en daar dan een schema van te tekenen.
1 ding zou ik dan wel doen... van een hotmail adres (altijd lekker anoniem op het net hè) een kopie van dat scheam naar menatone sturen, je hebt tenslotte hun eerdere research gebruikt, wie weet maken ze dan een derde versie :)

(en dat schema kan je dan ook naar mij mailen :) )