PDA

View Full Version : rond welk bedrag moet een beetje elek. gitaar toch wel zijn.



maarten=okee
3 juni 2004, 18:06
dit vroeg ik mij af.
ik heb het hier wel over de nieuwprijs van een elek. gitaar.

AART
3 juni 2004, 18:08
Zoekt en gij zult vinden.

Megadeth
3 juni 2004, 18:10
Ligt er totaal aan wat je zoekt.
Goedkoopste gitaar? Rond de 100 Euro.
Duurste (gangbare gitaar)? 5000 Euro.

Voor rond de 400-500 euro heb je een goede gitaar in mijn ogen, maar die mening is bij iedere gitarist anders.

Wicked Willy
3 juni 2004, 18:14
Euh maakt eigelijk toch niet zoveel uit, maar het gaat om (van belangrijk naar minder belangrijk):

1. sound
2. playability
3. looks (doet er eigelijk niet toe)

en een gitaar van 100 euro kan best goed klinken en een gitaar van 4000 euro kan tegenvallen.

De verhouding prijs/kwaliteit in gitaarland is af en toe best scheef.

Het ligt er gewoon aan wat je wilt. Bovendien zit het meeste geluid in je vingers.
Ik bedoel geef mannen als Vai, Satriani, Clapton, Santana, Setzer, Beck, Reinhardt, Zappa, Hendrix, SRV een KUT-gitaar en ze halen er nog steeds de meest gave dingen uit.

Anders Destium
3 juni 2004, 18:18
Als je een nieuwe gitaar koopt van E500 of meer kun je er van uitgaan dat hij niet spontaan uit elkaar valt :) Als je 2ehands kijkt zijn er gitaren te vinden vanaf E300 die erg goed in elkaar zitten, maar daarbij moet je ook een beetje geluk hebben natuurlijk!

wietse
3 juni 2004, 19:02
Het ligt er gewoon aan wat je wilt. Bovendien zit het meeste geluid in je vingers.
Ik bedoel geef mannen als Vai, Satriani, Clapton, Santana, Setzer, Beck, Reinhardt, Zappa, Hendrix, SRV een KUT-gitaar en ze halen er nog steeds de meest gave dingen uit.

nou ik zie die laatsten uit je lijstje nu ook niks meer uit een kut gitaar krijgen. :-D

Anders Destium
3 juni 2004, 20:18
knock on wood :lol:

EmgMaster
3 juni 2004, 20:21
Het ligt er gewoon aan wat je wilt. Bovendien zit het meeste geluid in je vingers.
Ik bedoel geef mannen als Vai, Satriani, Clapton, Santana, Setzer, Beck, Reinhardt, Zappa, Hendrix, SRV een KUT-gitaar en ze halen er nog steeds de meest gave dingen uit.

nou ik zie die laatsten uit je lijstje nu ook niks meer uit een kut gitaar krijgen. :-D

:wink: :wink:

Rubenios
3 juni 2004, 21:01
Euh maakt eigelijk toch niet zoveel uit, maar het gaat om (van belangrijk naar minder belangrijk):

1. sound
2. playability
3. looks (doet er eigelijk niet toe)

en een gitaar van 100 euro kan best goed klinken en een gitaar van 4000 euro kan tegenvallen.

De verhouding prijs/kwaliteit in gitaarland is af en toe best scheef.

Het ligt er gewoon aan wat je wilt. Bovendien zit het meeste geluid in je vingers.
Ik bedoel geef mannen als Vai, Satriani, Clapton, Santana, Setzer, Beck, Reinhardt, Zappa, Hendrix, SRV een KUT-gitaar en ze halen er nog steeds de meest gave dingen uit.

ik heb gevonden wie er niet in het rijtje thuis hoort.

Santana, want die kan niet spelen

Mark S
3 juni 2004, 21:33
ik heb gevonden wie er niet in het rijtje thuis hoort.

Santana, want die kan niet spelen

net als Reinhardt, Zappa, Hendrix en SRV

Mitch
3 juni 2004, 22:36
In de zin van: niet meer dus :D

On-topic: tussen de 500 en 1000 euro zitten goeie gitaren, zeker weten.

Bluesbreaker
4 juni 2004, 20:29
de vraag: rond welk bedrag moet een beetje elek. gitaar toch wel zijn.
een gitaar moet niet rond een bepaald bedrag zijn, en ook niet kosten als je dat bedoelt. Een gitaar moet goed genoeg voor je zijn.....

Neals
5 juni 2004, 00:20
ik red me op zich met gitaren van rond de 500 pleuro, ik zit ermee in de studio en sta er mee op podia's.

Tis waar je eisen liggen.

vester86
8 juni 2004, 11:43
gitaren tussen de 500 en de 1000 euro zijn denk ik het beste als je kijkt naar welke kwaliteit je krijgt voor welke prijs

Neals
10 juni 2004, 13:16
gitaren tussen de 500 en de 1000 euro zijn denk ik het beste als je kijkt naar welke kwaliteit je krijgt voor welke prijs

Ligt er aan, als je voor 1500 euro een PRS CE22 zou kunnen scoren...

Zowieso hebben de wat duurdere gitaren meer restwaarde, is handig als je altijd op zoek bent naar je tone

MightyMike
10 juni 2004, 13:32
Alhoewel de prijs van een gitaar er niet toe doet als kwaliteitscriterium, denk ik dat er een aantal prijscategorieën zijn. Natuurlijk moet je van een gitaar van € 100 geen hoge productiekwaliteit verwachten. En een gitaar van €3500 is onverantwoord als hobbygitaar. Volgens mij zitten de beste gitaren qua prijs/kwaliteitsverhouding in het niveau €500 - €1000 (nieuwprijs).

Een andere oplossing is natuurlijk een goedkoper model upgraden. Sommige merken lenen zich hier uitstekend toe (Epiphone, Washburn, ...). De uiteindelijke kostprijs zal dan echter ook tussen de €500 en €1000 bedragen.