PDA

View Full Version : Ook dude is aan de tubescreamer



Dude
3 juni 2004, 16:43
DUUUUUUUUUDE wat een fucking VET pedaal ! ! !

Ik had hem al wel eens uitgeprobeerd maar dat was een jaar of 6 geleden toen ik dacht dat zowel op je versterker als op je pedalen alle knoppen op 10 moesten staan om de vetste geluiden te krijgen... :oops:

Maar goed, kon nu dus een nieuwe tubescreamer kopen van een of andere dude die hem nog naar me toe wilde brengen ook. Voor 75 euros maar ! Splinternieuw in de doos nog in het plastic.

Maar man wat een geluid zeg, speelde normaal mn JCM800 met een boss eq maar die is nu toch echt exit ! ERG VETTE TONE ! Merk alleen wel dat de preamp op mn 800 wel helemaal open moet staan om geen dunnig geluid te krijgen, heb hem nog niet over mn 4x12 greenback kast geprobeerd omdat de buurman meteen zn tering kut hoeren gabber muziek aanzette omdat die vond dat ik te hard speelde ofzo...

Goed, TUBESCREAMERS ROELEREN DE PAN UIT !

jaywalker
3 juni 2004, 16:53
ik ga nog ff kijken of ik weer eens die tubescreamer (ts808 orgineel)van me leraar kan lenen, want vorige keer vond ik het een schijt pedaal ( ik dahct dat het een gewone distortion was :lol: )

combo
4 juni 2004, 12:18
:o

I build the TS808 myself, zie www.generalguitargadgets.com

En, ik ben zeeeeeeeeeer tevreden van de klank.

Voor de diodes gebruikte ik 1N4148
Transistors: 2n3904
opamp: jrc4558d
51 pF ipv 47pF


Build it, for only 33 euros :)

Robbert
4 juni 2004, 12:22
Tubescreamers zuigen :razz:

skanky
4 juni 2004, 13:02
Tubescreamers zuigen :razz:

Niet als je ze true bypass maakt :wink:

Dirk_Hendrik
4 juni 2004, 13:29
51 pF ipv 47pF

Wedje leggen dat je dat hebt gedaan omdat je geen 47 pF had? Horen ga je het in elk geval niet.



Build it, for only 33 euros :)

:o :o "Only"????? :o :o
De laatste Ibanez Metalscreamer die ik kocht kostte me 17 euro op Ebay! Die bouw je in 10 minuten om naar een volledige TS808 kloon!

Mitch
4 juni 2004, 19:32
:D Who's your daddy ?!


Anyway, ik heb een hoop TS-achtigen gehoord/bespeeld en voor mij blijft het absolut waardeloos. Te glad, teveel compressie. Als booster met level open en drive laag vond ik het ook niks.
Met gewone single coils echter (gebruik zelf P90) is het een enorme verrijking.

combo
5 juni 2004, 01:23
Dat is juist; true bypass is shit; bij het uitschakelen van het effect valt de volume drastisch weg, volume verlagen van het effect is niet de goede oplossing; wel een master volume achter zetten.

combo
5 juni 2004, 01:32
Dag schat,

:cool:

NB: de behuizing zit daar wel bij, de voetswitch, etc, en het is ene met de JRC4558d Dual Opamp. Ik denk dat 33 euro goedkoop is,

Kijk eens naar deze link: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=64418&item=3726988473&rd=1

En dan kom jij af dat je dat aan 17 euro kan krijgen, lol.

De print heb ik laten etsen en boren door een elektronicazaak, dat kostte me 11 euro, uiteraard kon ik dat zelf gedaan hebben, dan was het slechts 22 euro meer.

MAAR 17 EURO ???

JE MAG ME ENEN VERKOPEN AAN DIE PRIJS, DIRECT AKKOORD !!!

Owja NB: Het is eigenlijk 47pF ipv 51pF, en ja dat zal je niet horen, maar wat is wel belangrijk... DE JRC4558D DUAL-OPAMP en de 1N4148 diodes; vooral die diodes die het clippen veroorzaken zijn belangrijk, als je ene tube screamer hebt, vervang die diodes dan eens door deze; HET SCHEURT !!!

combo
5 juni 2004, 01:33
Dag schat,

:cool:

NB: de behuizing zit daar wel bij, de voetswitch, etc, en het is ene met de JRC4558d Dual Opamp. Ik denk dat 33 euro goedkoop is,

Kijk eens naar deze link: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=64418&item=3726988473&rd=1

En dan kom jij af dat je dat aan 17 euro kan krijgen, lol.

De print heb ik laten etsen en boren door een elektronicazaak, dat kostte me 11 euro, uiteraard kon ik dat zelf gedaan hebben, dan was het slechts 22 euro meer.

MAAR 17 EURO ???

JE MAG ME ENEN VERKOPEN AAN DIE PRIJS, DIRECT AKKOORD !!!

Owja NB: Het is eigenlijk 47pF ipv 51pF (51pF vind je niet), en ja dat zal je niet horen, maar wat is wel belangrijk... DE JRC4558D DUAL-OPAMP en de 1N4148 diodes; vooral die diodes die het clippen veroorzaken zijn belangrijk, als je ene tube screamer hebt, vervang die diodes dan eens door deze; HET SCHEURT !!!

combo
5 juni 2004, 01:33
Dag schat,

:cool:

NB: de behuizing zit daar wel bij, de voetswitch, etc, en het is ene met de JRC4558d Dual Opamp. Ik denk dat 33 euro goedkoop is,

Kijk eens naar deze link: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=64418&item=3726988473&rd=1

En dan kom jij af dat je dat aan 17 euro kan krijgen, lol.

De print heb ik laten etsen en boren door een elektronicazaak, dat kostte me 11 euro, uiteraard kon ik dat zelf gedaan hebben, dan was het slechts 22 euro meer.

MAAR 17 EURO ???

JE MAG ME ENEN VERKOPEN AAN DIE PRIJS, DIRECT AKKOORD !!!

Owja NB: Het is eigenlijk 47pF ipv 51pF (51pF vind je niet), en ja dat zal je niet horen, maar wat is wel belangrijk... DE JRC4558D DUAL-OPAMP en de 1N4148 diodes; vooral die diodes die het clippen veroorzaken zijn belangrijk, als je ene tube screamer hebt, vervang die diodes dan eens door deze; HET SCHEURT !!!

combo
5 juni 2004, 01:34
Dag schat,

:cool:

NB: de behuizing zit daar wel bij, de voetswitch, etc, en het is ene met de JRC4558d Dual Opamp. Ik denk dat 33 euro goedkoop is,

Kijk eens naar deze link: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=64418&item=3726988473&rd=1

En dan kom jij af dat je dat aan 17 euro kan krijgen, :x

De print heb ik laten etsen en boren door een elektronicazaak, dat kostte me 11 euro, uiteraard kon ik dat zelf gedaan hebben, dan was het slechts 22 euro meer. :o

MAAR 17 EURO ??? :roll:

JE MAG ME ENEN VERKOPEN AAN DIE PRIJS, DIRECT AKKOORD !!! :-D

Owja NB: Het is eigenlijk 47pF ipv 51pF (51pF vind je niet), en ja dat zal je niet horen, maar wat is wel belangrijk... DE JRC4558D DUAL-OPAMP en de 1N4148 diodes; vooral die diodes die het clippen veroorzaken zijn belangrijk, als je ene tube screamer hebt, vervang die diodes dan eens door deze; HET SCHEURT !!! :wink: 8-)

Dirk_Hendrik
5 juni 2004, 21:24
Dag schat,

:cool:

NB: de behuizing zit daar wel bij, de voetswitch, etc, en het is ene met de JRC4558d Dual Opamp. Ik denk dat 33 euro goedkoop is,


Ik denk nog steeds van niet. Ik denk dat 33 euro het bedrag is wat je betaalt als je je onderdelen koopt bij de duurdere elektronikazaak.



Kijk eens naar deze link: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=64418&item=3726988473&rd=1

Onbelangrijk. Verzamelaarswaarde. Heeft niets met het geluid vandoen.



En dan kom jij af dat je dat aan 17 euro kan krijgen, :x

Lezen vriend. IK heb nooit getikt dat ik een TS808 voor 17 euro kocht.



De print heb ik laten etsen en boren door een elektronicazaak, dat kostte me 11 euro, uiteraard kon ik dat zelf gedaan hebben, dan was het slechts 22 euro meer. :o


11 Euro is ongeveer het bedrag dat je nodig hebt om zelf op de keukentafel een print te etsen. Uiteraard onder voorwaarde dat je die meuk meerdere malen gebruikt.



MAAR 17 EURO ??? :roll:

JE MAG ME ENEN VERKOPEN AAN DIE PRIJS, DIRECT AKKOORD !!! :-D


What? een Metalscreamer?. Doe je best op Ebay.de :wink:



Owja NB: Het is eigenlijk 47pF ipv 51pF (51pF vind je niet), en ja dat zal je niet horen, maar wat is wel belangrijk... DE JRC4558D DUAL-OPAMP en de 1N4148 diodes; vooral die diodes die het clippen veroorzaken zijn belangrijk, als je ene tube screamer hebt, vervang die diodes dan eens door deze; HET SCHEURT !!! :wink: 8-)


Vertel me eens iets nieuws. Ik denk dat een search op 4558 op dit forum genoeg posts met mijn naampje oplevert. By the way, vervang 1 van die diodes door een 1N4001. Scheur nog een stuk beter.

Speeddemon
5 juni 2004, 22:22
Yoda spreekt!
1N4001 is de echte Jedi-choice of diodes.
8-) :wink:
1N4148 is voor mennekes die Pamela Andersom een gèf wief vinde. :razz:

jaywalker
6 juni 2004, 01:06
Dag schat,

:cool:

NB: de behuizing zit daar wel bij, de voetswitch, etc, en het is ene met de JRC4558d Dual Opamp. Ik denk dat 33 euro goedkoop is,

Kijk eens naar deze link: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=64418&item=3726988473&rd=1

En dan kom jij af dat je dat aan 17 euro kan krijgen, :x

De print heb ik laten etsen en boren door een elektronicazaak, dat kostte me 11 euro, uiteraard kon ik dat zelf gedaan hebben, dan was het slechts 22 euro meer. :o

MAAR 17 EURO ??? :roll:

JE MAG ME ENEN VERKOPEN AAN DIE PRIJS, DIRECT AKKOORD !!! :-D

Owja NB: Het is eigenlijk 47pF ipv 51pF (51pF vind je niet), en ja dat zal je niet horen, maar wat is wel belangrijk... DE JRC4558D DUAL-OPAMP en de 1N4148 diodes; vooral die diodes die het clippen veroorzaken zijn belangrijk, als je ene tube screamer hebt, vervang die diodes dan eens door deze; HET SCHEURT !!! :wink: 8-)


ik had het na de eerste keerste keer min of meer ook al begrepen hoor

combo
8 juni 2004, 00:11
:-?

Dirk_Hendrik,

1N4148 = Not overclipped, mooie distortion, good sustain, in combinatie met mijn emg elementen en een Hughess & Kettner (master gain channel) scheurt dat, en scheuren naar mijn zin, sounds a bit like Slash his guitar; als ik mij gain open draain heb ik tallica, maar geen CHAOS-GOTHIC en whatever toestanden, het is perfect zo.

Waarom komen veel mensen over als bluffers eigenlijk op deze forum ?


Owja, bericht is maar keer herhaald omdat ik wireless op het net zit, en da is het slechtste wat ik ooit gekocht heb :p

idno
8 juni 2004, 11:21
mensjes, ik zit te denken aan het zelfbouwen van een TS808 kloon, naar het schema van www.generalguitargadgets.com.
alleen nou heb ik geen buizenversterken, maar een gewone huis-tuin-en-keuken oefenversterketertje van 15 watt :oops:
is het dan wel de moeite om aan het bouwen van een TS808 te beginnen, of is dat zonde van mn geld?

Dirk_Hendrik
8 juni 2004, 19:15
Waarom komen veel mensen over als bluffers eigenlijk op deze forum ?


...... verklaar jezelf?

combo
20 juli 2004, 05:25
bescheiden gitaristen blijken zeldzaam te zijn

dejohan
20 juli 2004, 10:55
Waarom komen veel mensen over als bluffers eigenlijk op deze forum ?


Dat vraag ik mij ook al een tijdje af. Dit lijkt wel een testosteron-forum.

RRRobin
20 juli 2004, 11:17
ik dacht ooit ergens in iemands sig te lezen:
"bescheidenheid siert de mens, behalve de gitarist" :-D

Dirk_Hendrik
20 juli 2004, 11:19
ik dacht ooit ergens in iemands sig te lezen:
"bescheidenheid siert de mens, behalve de gitarist" :-D

Klopt. Speeddemon's sig

robzilla
20 juli 2004, 12:44
ik dacht ooit ergens in iemands sig te lezen:
"bescheidenheid siert de mens, behalve de gitarist" :-D

En het klopt ook! Ik heb vandaag alweer teveel GAS gehad, niet leuk meer :(