PDA

View Full Version : arirang neckthrough



wietse
3 juni 2004, 16:23
vanmiddag effe gesnipperd (want ik wou niet de hele dag bezemleunen)en bij de gitaarboer in wolvega gekeken , daar stond nog steeds een mooie neckthrough te koop van arirang een koreaans merk uit begin jaren 80.
had hem al erder gezien maar toen was het geld op , en nu met he vakantiegeld kon dit wel weer , :D koste 150 euro de winkelier had er nieuwe schallers op gezet omdat de originele tuners stuk waren.
wat uit verzamelaars oogpunt wel weer jammer is.
gitaar is amper bespeeld helemaal geen speelschade (krasjes e.d ) te ontdekken.
thuis gelijk ingeplugd natuurlijk , en ik vind hem lekker klinken , al vond de verkoper de elementen wat modderig , maar daar merk ik dus niks van.(volgens mij had hij de toon regeling dicht toen hij hem testte stonden nu namelijk ook dicht toen ik hem meenam)
ben dus dik tevreden , heeft een dikke lekkere gelakte hals met gelakt fretboard.
en natuurlijk een supergoede bereikbaarheid van de onderste frets door het praktisch ontbreken van een hiel.
voor de nieuwsgierigen foto's staan op webshots 3e gitaar album.

birt
3 juni 2004, 16:27
:o
jij hebt echt wel een neus voor coole dingen

iam
3 juni 2004, 16:30
cool

welke elementen zitten erin?

wietse
3 juni 2004, 16:41
cool

welke elementen zitten erin?
geen idee er staat niks op , heb daar al effe naar gekeken .
zijn in ieder geval wel de originele.

Anders Destium
3 juni 2004, 17:16
Ziet er erg netjes uit Wietse!, ik houd altijd wel van transparant gelakte gitaren :)

BartL
3 juni 2004, 17:27
:o
jij hebt echt wel een neus voor coole dingen
+1 8-)
Nice axe

Negative K3 fan
3 juni 2004, 17:35
ziet er koel uit, maar is dat ding niet redelijk kopzwaar?

wietse
3 juni 2004, 17:58
ziet er koel uit, maar is dat ding niet redelijk kopzwaar?
een beetje maar niet omdat de headstock zoveel groter is , dat lijkt alleen maar zo , is slechts een cm langer dan die van m'n samick lp kloon.
komt meer door de schallers die zijn nogal zwaarder dan die goedkope originele tuners.
maar hij zakt tot de gitaar helemaal horizontaal hangt en niet verder , wijst dus niet naar beneden.
dus is te doen.