PDA

View Full Version : Project



AllodoX
17 april 2002, 11:18
Ik heb een 2e-hands Squier Precisionbass gekocht :smile:
Ding is behoorlijk kloote afgesteld, is vies en heeft een deukje op de body. Maar hij speelt verdomd lekker, en het geluid is ook nog wel te doen :smile:
Dit is mijn project-bassje.. ik ga dat ding helemaal opknappen en zelfs verbeteren :grin:
Er komen Seymore Duncan pickups in, en ik ga zelf een actieve equaliser ontwerpen.

http://www.allodox.nl/article.php?page=3

dat is de URL van 't projectje :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AllodoX op 2002-04-17 10:19 ]</font>

rePUNKtative
17 april 2002, 17:19
wow, nice!!!

Ben wel naar het resultaat benieuwd eigenlijk :smile:

AllodoX
20 april 2002, 21:20
De body ligt momenteel bij een luthier genaamd Vox-humana, in Vlaardingen ( http://www.voxhumana.nl ).

Daar zal er op de plek waar een deuk zat een gat gemaakt worden, zodat er een humbucker in gezet kan worden, en tevens zal er aan de zijkant een gaatje gemaakt worden, waar de jackplug in komt te zitten.

Deze oplossing was goedkoper dan de bass opnieuw lakken, en nu doe je niet alleen een herstel, maar meteen ook een uitbreiding :smile:

aadtos
21 april 2002, 17:37
hehee weer wat om te bekijken ...

AllodoX
5 mei 2002, 00:57
hij's min of meer klaar.. moet morgen alleen nog ffkes de snaren erop te mikken en ding af te stellen :grin:

staan al wel wat nieuwe foto's op de pagina.

AllodoX
5 mei 2002, 22:34
zo.. ding is klaar ! :grin:
klinkt echt lekker.. hangt beetje tussen de standaard P-bass en een jazzbass in :grin:
zal van de week wat spul opnemen en op me site plakken.

rePUNKtative
6 mei 2002, 17:25
Op 2002-05-05 21:34, schreef AllodoX:
zo.. ding is klaar ! &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
klinkt echt lekker.. hangt beetje tussen de standaard P-bass en een jazzbass in &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
zal van de week wat spul opnemen en op me site plakken.


vet ben wel erg benieuwd eigenlijk :grin:

gershwin5150
17 mei 2002, 00:25
Hee ziet er vet gaaf uit die P-bas!
Heb zelf ook een Squier P-bas waarin ik graag betere elementen en een humbucker zou willen. Vraagje: is jouw bas nou passief of actief? Is er veel aanpassing van de electronica nodig?

AllodoX
17 mei 2002, 11:05
passief.

'k wilde hem eerst wel actief maken, maar er was te weinig ruimte in de cavity voor een 9v batterij.. toen dacht ik aan een alternatieve batterij, maar hij klonk passief al lekker genoeg..