PDA

View Full Version : draadloos+racktuner



JapDT
3 juni 2004, 13:33
Ik ga binnenkort een draadloos en racktuner aanschaffen..
ik vroeg me af of dit moeilijk is om aan te sluiten.. eerst zelf in de case (is dit moeilijk) ik ben redelijk a technisch...
en dan naar mijn gitaar versterker
moet dit gewoon in mijn input van mijn versterker of ergens anders?

alvast bedankt!!

wimmeltje
3 juni 2004, 14:00
Je weet niet waar je aan begint. Om in het rek te schroeven moet je 4 schroeven hebben per HE. en dat twee keer. Vergeet niet dat de wireless wel een rackmount adaptor heeft anders kan je hem niet in je rek schroeven. Verder gaat je draadloos systeem direct je tuner in en dan je amp in. Je hebt signaal verlies maar daar zal jij niet veel van merken.

wimmeltje
3 juni 2004, 14:01
Je weet niet waar je aan begint. Om in het rek te schroeven moet je 4 schroeven hebben per HE. en dat twee keer. Vergeet niet dat de wireless wel een rackmount adaptor heeft anders kan je hem niet in je rek schroeven. Verder gaat je draadloos systeem direct je tuner in en dan je amp in. Je hebt signaal verlies maar daar zal jij niet veel van merken.

JapDT
3 juni 2004, 14:04
juist dankje.. :-?
maar moet die dan gewoon in de input van me versterker of achter op ergens?

wimmeltje
3 juni 2004, 14:31
juist dankje.. :-?
maar moet die dan gewoon in de input van me versterker of achter op ergens?

Waar zou je hem anders in willen pluggen? output gitaar->input wireless->output wireless->input tuner->output tuner->INPUT amp.

Raffel
3 juni 2004, 15:00
ik zou voor een wireless niet lager mikken dan een Sennheiser EW 172.

Weet iemand trouwens wat de G2 hiervan voor voordelen biedt?

fertje
3 juni 2004, 15:18
Ik heb toevallig gisteren de 172 gekocht, welke aanzienlijk goedkoper was dan de 172 g2. Kwalitatief is het gelijk, er zitten wat nieuwe snufjes op zoals batterijstatus op de ontvanger (maar als je draadloos bent, who cares, dan ga je toch niet dicht bij je versterker staan), en automatische frequentie selectie. Tevens krijg je de receiver met een mooi rood kleurtje ipv grijs. En verder, gewoon hetzelfde. True diversity, hdx, lock, squelch, en geluidskwaliteit. Ik zou dus gewoon voor de 172 gaan. 350 euri.

Groeten Fer.

Slide-G
3 juni 2004, 15:20
"je draadloos systeem direct je tuner in en dan je amp in"

Doe dat maar niet, Japie DT. Als je preamp 2x output heeft, doe je 1x output preamp > tuner; dat is dan een doodlopend spoor zeg maar, en de ander gewoon preamp > input poweramp

Het geluid door je tuner laten lopen is kut; wordt een zootje, ruis, e.d.

ED BOB
3 juni 2004, 16:58
"je draadloos systeem direct je tuner in en dan je amp in"

Doe dat maar niet, Japie DT. Als je preamp 2x output heeft, doe je 1x output preamp > tuner; dat is dan een doodlopend spoor zeg maar, en de ander gewoon preamp > input poweramp

Het geluid door je tuner laten lopen is kut; wordt een zootje, ruis, e.d.

Idd je geluid zo rechtstreek mogelijk naar je amp is gewoon het beste. Een tuner voegt verder nix toe, kan alleen maar afbraak doen aan je geluid.
By the way die EW172 is idd heel goed, weinig tot geen signaal verlies.

wimmeltje
3 juni 2004, 17:45
"je draadloos systeem direct je tuner in en dan je amp in"

Doe dat maar niet, Japie DT. Als je preamp 2x output heeft, doe je 1x output preamp > tuner; dat is dan een doodlopend spoor zeg maar, en de ander gewoon preamp > input poweramp

Het geluid door je tuner laten lopen is kut; wordt een zootje, ruis, e.d.

Hij is A technisch zegt hij zelf dus waarom zou je hem niet de makkelijkste oplossing geven. Als ik het moet doen zou ik hem op een loop zetten van een looper. maar dit is zeker wel de makkelijkste oplossing.

Hij heeft volgens mij geen pre of poweramp.

Maarja, wat meer info over de gear zou zeker wel makkelijk zijn..

JapDT
4 juni 2004, 17:11
ik heb een mesa dual..

wimmeltje
4 juni 2004, 17:53
ik heb een mesa dual..

dual speaker, dual channel, dual rectifier?

Volgens heeft de dual rec geen line level out. in dit geval zou ik de tuner los erop laten liggen en even kabel uit de input van de amp halen en in de tuner stoppen. Als je dit teveel werk vind zou je ook even een a/b switch kunnen gebruiken. Je draadloos systeem blijft dan gewoon op de input van de a/b of input van amp of tuner.

succes ermee. Welk draadloos systeem heb je en welke Tuner?

JapDT
4 juni 2004, 18:11
dual rectifier ja..

ik ga een EW 172 en een dtr 1000 halen
iniedergeval bedankt voor de reacties.ik zie nog wel even hoe ik het aanpak.. ik kan natuurlijk van alles proberen..
wil het liefst niet te ingewikkeld..

wimmeltje
5 juni 2004, 19:09
dual rectifier ja..

ik ga een EW 172 en een dtr 1000 halen
iniedergeval bedankt voor de reacties.ik zie nog wel even hoe ik het aanpak.. ik kan natuurlijk van alles proberen..
wil het liefst niet te ingewikkeld..

owh je hebt nog niks. Waarom zou je niet gewoon een floor tuner nemen? DT-10 of TU2??

kokeleko
5 juni 2004, 20:00
Of een splitter maken/aanschaffen , eentje naar de zender en eentje naar de tuner.

Rectifier
6 juni 2004, 01:26
dual rectifier ja..

Wat is er met mijn tweeling broer? :-?

:D

De Dual Rectifier heeft wel een Slave Out.

Misschien kan je die gebruiken. K'weet et ook niet.

JapDT
13 juni 2004, 19:41
hoe zou ik deze dan moeten gebruiken heeft iemand enig idee..
gewoon gitaar>zender>ontvanger>tuner>slave out??

kokeleko
13 juni 2004, 21:00
Alleen de tuner op de slave out, heb je geen send en return(fx-loop) op die bass amp, doe je gewoon de tuner op de send.
Als je de tuner maar niet tussen gitaar en versterker doet, dan is alles goed.
Of een A/B boxxie is ook handig , kun je geluidloos stemmen, en je tuner zit er niet tussen.

JapDT
13 juni 2004, 22:06
dus ik kan gewoon mijn tuner in mijn send doen en dan doe ik mijn draadloos gewoon in mijn input of kan die dan in de slave out ( dat is makkelijk ivb met rack)

kokeleko
14 juni 2004, 10:11
Tuner in de send van je amp, en je zender in de input van je amp.

Nocki
6 juli 2004, 08:42
precies. niet zo moeilijk doen allemaal hoor.

tuners zuigen geluid weg dus niet in je signal line. gewoon in de fx send. zelf heb ik een recording out en een DI out waar die bij mij in hangt. werkt gewoon heel erg lekker en ik heb geen last van verlies....

Nocki

jeroenb
26 maart 2005, 12:03
test

jeroenb
26 maart 2005, 12:04
sorry dubbele post

jeroenb
26 maart 2005, 12:04
hallo
ik heb een korg dtr 1
als volgt aangesloten:
gitaar>draadloos>tuner>digitech 2101>marshall8008
mijn vraag is
ik heb de input 1 van de tuner naar de draadloos
de out van de dtr 1 gaat naar de digitech input en de left en right out put naar de input left en right van de marshall
nou is mijn vraag
achter op die dtr zit nog een uitgang genaamt sound
(is geloof ik voor de tone generator)
waar moet die in????

morris
26 maart 2005, 15:25
hallo
ik heb een korg dtr 1
als volgt aangesloten:
gitaar>draadloos>tuner>digitech 2101>marshall8008
mijn vraag is
ik heb de input 1 van de tuner naar de draadloos
de out van de dtr 1 gaat naar de digitech input en de left en right out put naar de input left en right van de marshall
nou is mijn vraag
achter op die dtr zit nog een uitgang genaamt sound
(is geloof ik voor de tone generator)
waar moet die in????

begin eerst hier maar eens mee:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=46327