PDA

View Full Version : Wat voor basversterker ?



JayBee
17 april 2002, 09:52
hey all,

Ik ben een "beginnende" basspeler en speel in een band. Nu gaan wij onze eigen oefenruimte bouwen. Nu heb ik een Londen City basversterker (MVB500) heb geen id hoeveel watt, maar het is te weinig.
Wat voor soort versterker moet ik hebben, als ik goed geluid wil hebben en genoeg volume om goed te kunnen oefenen (drummer, 2 gitaristen (versterkers 50 a 75 watt, zanger) ? Het liefste zou ik em dan ook willen gebruiken met optredens (en uit versterken wanneer nodig, met optredens).
Ik speel (hard)rock met m'n band. Ik heb keertje op een Peavey combo gespeeld, vondt ik wel mooi. Ik heb een Fender Jazzbass ... e

Iemand ideeen, ervaringen over versterkers.
Combos? Top en kast? Wat voor prijs?
(Ben maar een student :smile:)
alvast bedankt.



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JayBee op 2002-04-17 09:59 ]</font>

frenske
17 april 2002, 13:50
Ja, probleem natuurlijk is dat het aantal watt niet perse rechtevenredig met het aantal decibels de versterker/combo kan produceren.
Ik heb een Peavey TKO 80 en hij schijnt slechts 65 Watt RMS te zijn, maar als ik hem vol open zet dan kan trilt iedereen de kamer uit en krijgt zelfs de drummer stil. Het klinkt natuurlijk wel nergens naar! Ik raad je aan, ook als student zijnde, iets tussen de 60 en 120 Watt te kiezen. Kijk eens op http://www.marktplaats.nl vaak vind je daar goedkope stevige 2de handse versterkers, bv Peavey TNT120 voor 200 euro.