PDA

View Full Version : humbuckers vervangen van mn epiphone SG



Ge0fF
3 juni 2004, 12:20
Hoi allemaal, ik heb een tijdje geleden een epiphone vintage SG gekocht, maar vin de humbuckers wat goedkoop klinken..

Nou wou ik die vervangen, (en alle krakende pots eruitgooien en de switch vervangen) voor gibson hardware.

Maar nou weet ik niet wat een betere combinatie is:

Pickups: Two '57 Classic humbuckers
(zelfde als gibson sg supreme)

of

Neck Pickup: 490R Alnico magnet humbucker
Bridge Pickup: 498T Alnico magnet humbucker
(zelfde als gibson sg standard)

Wie o wie kan me advies geven? over welke humbuckers het beste passen voor mijn gitaar?

alvast bedankt, jeffrey

Kjiratsiekoedel
3 juni 2004, 12:37
ik weet er niets vanaf, maar:

wat voor muziek wil je spelen/wat voor geluid moet eruit komen?

arno
3 juni 2004, 12:38
op de gibsonsite kun je ze beide beluisteren. Zei zijn beide goed.

http://www.gibsonstrings.com/pickups.html

Ge0fF
3 juni 2004, 18:21
ik speel een btje van led zeppelin, en dat soort heavy rock.. en wat blues..

er moet een vol "romig" geluid uitkomen, en het liefst dat de hoge tonen enzo ook lekker uitkomen, dat is nu bij die epi-humbuckers niet het geval..

Ge0fF
3 juni 2004, 18:23
op de gibsonsite kun je ze beide beluisteren. Zei zijn beide goed.

http://www.gibsonstrings.com/pickups.html

Ik heb ze al geluisterd.. en idd beide goed.. :P maar heeft iemand ervaring met een van deze pickups? of het liefst van allemaal?:P

mischien dat die een btje kan zeggen wat et verschil is?

Negative K3 fan
3 juni 2004, 18:29
nog misschien een tip, gibson pickups zijn relatief erg duur, seymour duncans ofzo zijn ook duur, maar niet zo duur, vooral tweedehands niet, misscien moet je daar ook eens naar kijken.

V!N
3 juni 2004, 20:48
Wat dacht je van een lekker Agnus Young humbucker setje. :)

Ge0fF
3 juni 2004, 21:05
Wat dacht je van een lekker Agnus Young humbucker setje. :)

Je bedoelt, een p57 in de neck, en die angus in de bridge?

geeft dat dan een ruiger geluid?

Antal
3 juni 2004, 21:29
Ik ben bekend met de 490, de 498 en de '57 classic plus. Niet met de gewone classic. De classic plus is een overwonden versie van de gewone. Ik ben er zelf niet zo kapot van. Dat ding geeft een gigantische hoeveelheid hoog, en niet op een mooie manier naar mijn mening. De 490 en 498 zaten standaard in mijn LP Studio. Ik speel zelf classic rock en vind deze pickups daar uitermate geschikt voor. Ik heb nog nooit overwogen om er andere in te zetten. Zeker geen verkeerde keus!

Ge0fF
3 juni 2004, 22:38
bedankt voor de informatie:)

maar is iemand bekend met de normale classics p'57?

Ge0fF
4 juni 2004, 23:34
trouwens nog een vraagje:

Is het mogelijk om die paf57 te splitten, zodat je er 4 "draadjes" uit krijgt?
want dat zou wel een stuk interesanter zijn.. al kan je coil splitten enzo, voor de diversiteit aan geluid.

Want heb gehoord, dat die 490R, 498T een btje dunnetjes klinken vergeleken met die paf57.. Anders was de keuze wat makkelijker geweest, omdat die wel 4 "draadjes" hebben :lol: