PDA

View Full Version : Lak maple toets fender strat laat los



Nielsje
3 juni 2004, 12:06
zit ik gister aaf lekker te pielen..zie ik ineens wat 'lichte vlekken' op m'n toetst.

zit dus waarschijnlijk wat lucht/vocht onder, waardoor de lak los gaat laten (je ziet het ook wel met polyester boten enzo)

even later springt er een stukje lak af :(

iemand weet hoe die komt? wat ik er aan kan doen en hoe ik het kan voorkomen??

gerrekat
3 juni 2004, 12:08
Tja fender...... :-D :-D :-D


nee serieus geen idee...zou het erg zijn? er zijn mensen die zweren bij een unfinished neck...en fretboards zijn toch meestald niet gefinished gewoon geolied meestal...

birt
3 juni 2004, 12:25
maple toetsen worden gelakt omdat ze anders vrij hard kunne verkleuren en omdat dat mooier isals er een tekening in het hout zit.
dit is echter iets dat ik al veel gehoord heb en velen vinden het niet erg, ik denk ook dat als je het wil laten herstellen het handenvol geld gaat kosten

roppie
3 juni 2004, 14:40
ik heb het ook is niet erg. Ik heb gewoon een aantal lagen parketlak op de plekjes gedaan, ziet er weer als nieuw uit

Nielsje
3 juni 2004, 16:30
aah okeej..

hm.tja..dat ie zonder laklaag kan weet ik wel..maar goed..

ben nog steeds nieuwsgierig hoe het komt..

jaywalker
3 juni 2004, 17:09
Misschien helpt het als je wat minder zit te kwijlen als je die Frans bauer lickjes probeerd :D :P :P :razz:

Braindead
3 juni 2004, 18:41
Tja ik weet niet, maar ik heb een MM silhouette met maple toets. Volgens mij ongelakt. Af en toe een beetje fretboardolie en ik moet zeggen ik merk niks van dat verkleuren.

Vraag ander aan een gitaarbouwer of je het de lak er af zou kunnen schuren. Kun je hem daarna gewoon oliën en waxen.

hoe het komt, tja misschien niet goed gelakt? temperatuurverschillen...

roppie
4 juni 2004, 10:38
heb van sash weleens gehoord dat het kwam doordat fender een paar jaar een poly laksoort heeft gebruikt die niet perfect hechte, dus gewoon loslaat op een gegeven moment. Slordig, maar het is niet schadelijk gelukkig (voor fender).

bert k
4 juni 2004, 13:10
Ik hoorde van Sander de Gier dat lak afschuren heel goed mogelijk is, maar dan moeten de frets er ook af. En herfretten is toch een dure klus voor de vakman.

BramVersteeg
4 juni 2004, 18:05
Misschien helpt het als je wat minder zit te kwijlen als je die Frans bauer lickjes probeerd :D :P :P :razz:


:lol: