PDA

View Full Version : Omvormen 110V naar 220V



HaTim
3 juni 2004, 11:10
Ik wil een nieuwe versterker uit de VS bestellen. Daar hebben ze 110V. Er zit geen schakelaar op voor 230V. Zijn er omvormers van 110V naar 230V en zit hier kwaliteitsverschil tussen?
De beste optie is natuurlijk om de voeding te vervangen , maar dan moet ik toch het schema van de versterker hebben voor de juiste aftakkingen?

pimmetje
3 juni 2004, 11:33
Je kan de voeding vervangen. Dat scheelt vooral het mee moeten slepen van een extra verhuis-trafo. Maar je kan ook een verhuistrafo kopen en de amp daarop aansluiten.

Het enige probleem dat soms bij verhuistrafo's komt kijken, is de aarding. Da's niet bij allen goed geregeld. Let daar dus op.

gerrekat
3 juni 2004, 11:40
je moet al je transformators vervangen da's peperduur....

Ik zou nooit een amp uit de VS halen die geen omvormbare tranformator heeft.

HaTim
3 juni 2004, 11:43
Bedankt voor reaktie. Ik zal eens rondkijken naar een verhuistrafo. Tegen de tijd dat ik het rondzeulen moe word zal ik proberen de voedingstrafo te vervangen.
Zijn er nog kwaliteitsverschillen in verhuistrafo's?

pimmetje
3 juni 2004, 12:20
je moet al je transformators vervangen da's peperduur....

Ik zou nooit een amp uit de VS halen die geen omvormbare tranformator heeft.

Je hoeft alleen maar de voedingstrafo te vervangen hoor.
Ik heb 't nooit gedaan... ik heb een paar verhuis-trafo's om die ouwe beestjes in originele staat te houden. Bij een nieuwere versterker zou ik misschien anders denken.

Ga gewoon naar een electronica-zaak waar je snoeren, pluggen, potmeters, soldeer-apparaten, spoelen, multi-meters en dat soort shit kan kopen. Dus niet bij de Electronic Partner of Radio Modern :D.
In dat soort zaakjes hebben ze meestal wel een aantal verhuistrafo's staan. Neem wel een goed zware... beter te veel vermogen dan te weinig.