PDA

View Full Version : boss acoustic simulator.



Nocki
2 juni 2004, 21:39
jaja ik weet het, wil je een akoestisch geluid pak je een akoestische gitaar. maar voor sommige nummers lijkt het me leuk om eens een ander geluidje tehebben wat op een western gitaar lijkt.
probleem is dat mn gibson over dat pedaal een beetje overstuurt.

ik heb het pedaal alleen voor de preamp geprobeerd en niet over de fx loop helaas. beetje stom maar dus te vroeg naar de winkel terug gebracht. wie hebben er goede ervaringen mee. of slechte?

ik zat er ook over te denken om m te gebruiken voor bij mn akoestische gitaar. het blijkt namelijk je geluid van je akoestische gitaar ook beter te maken. en waar zou die als ik m daarvoor gebruik het beste klinken.

iemand?

alvast bedankt.

NOcki

Javaca
2 juni 2004, 21:59
Ik ben van plan een Korg ax 1500g of ax100g te kopen.
Beide hebben een acoustic simulator ingebouwd.

Het lijkt mij lekker om er eens wat mee te experimenteren aangezien je voor gospelwerk ook nogaleens het geluid van een akoestische gitaar kan gebruiken. (Switchen van gitaar is midden in een nummer een hele toer).

Ik heb dat ding van boss eens geprobeerd met een strat en het beviel me goed. Het is niet echt het akoestische geluid maar het geeft een aardig idee. En als je speelt voor een zaal waar misschien 1 van de 100 iets van gitaren weet zal niemand er iets vreemd aan vinden of het verschil horen.

oddman
3 juni 2004, 00:17
ik heb hem ook even gehad maar hij was snel de deur uit ..
Ik vond hem eerlijk gezegd maar niets ...
klank was niet goed en bracht enorm veel ruis met zich mee ..

Jeroenvanhulsteijn
3 juni 2004, 11:58
Met een Boss CS1->AC2->DC3-EH2 kreeg ik er een heel behoorlijk akoestisch geluid uit. Maarja, van het geld dat je aan die pedalen uitgeeft kun je ook een piezo systeem laten installeren in je gibson. fishman heeft die dingen. zie je niks van. nouja, mss een extra potmeter.

guvnor
3 juni 2004, 14:47
Ik heb diverse multiFXpedalen gehad waar die acoustic sims zaten ingebouwd. De beste die ik toen gehoord heb zat in de Korg PX4. Die klonk heel behoorlijk. Zowel met m'n Strat als mijn Les Paul.
Nadeel dat ze allemaal hadden was dat ze een hele hoop ruis produceerden...

idno
3 juni 2004, 15:05
in mn gt3 zit er een, maar ik gebruik m zelden.
met een chorus, reverb en lichte delay erbij en misschien ook nog een compressor klinkt 'ie eigenlijk t mooist, ook met een humbucker.

ik denk dat een piezo element toch de mooiste oplossing is. zo'n ibanez double edge model ofzoiets :)
die hebben er standaard een. alleen moet je wel een ibanez willen hebben, aangezien de meeste hier het niet zo op ibanez hebben :-(

jaywalker
3 juni 2004, 15:07
ow je bedoelt dat zaad ding?

Één keer mee gespeelt.........beviel me voor geen kant

Nemesis
3 juni 2004, 15:51
ow je bedoelt dat zaad ding?

Één keer mee gespeelt.........beviel me voor geen kant
was ik dat niet??...ehh :D ...in iedergeval zeker weten +1, vond het bout klinken

BlackSun
3 juni 2004, 16:35
De acoustic simulators waarover ik ehb gespeeld klonken wel goed, maar dan alleen met single coil elementen! Bij KorgAx1500 is de simulator zeker wel goed, alleen bij stilte produceert hij wel wat ruis. nu kan je dan wel de noise gate hoog instellen, maar je blijft altijd wat ruis horen, dit is echter tijdens spelen niet meer merkbaar.

jaywalker
3 juni 2004, 16:50
ow je bedoelt dat zaad ding?

Één keer mee gespeelt.........beviel me voor geen kant
was ik dat niet??...ehh :D ...in iedergeval zeker weten +1, vond het bout klinken

Nee Mr. E ik heb ondertussen ook al de gelegenheid gehad om die hoop ellende een keer te testen.

Javaca
3 juni 2004, 17:36
Jij hebt zelf wel een Ibanez artcore JW. :razz:



(nee dit is gewoon sarren :cool: )


Een acoustic simulator is vooral handig als je snel van gitaarsoort moet wisselen.

jaywalker
3 juni 2004, 19:06
Jij hebt zelf wel een Ibanez artcore JW. :razz:



(nee dit is gewoon sarren :cool: )


Een acoustic simulator is vooral handig als je snel van gitaarsoort moet wisselen.


now ik vind het knap als je daar echt acoustische geluiden uit haald (halve klankkast)

die humbuckers kunnen scheuren dude ! :D

Nemesis
3 juni 2004, 22:37
Jij hebt zelf wel een Ibanez artcore JW. :razz:



(nee dit is gewoon sarren :cool: )


Een acoustic simulator is vooral handig als je snel van gitaarsoort moet wisselen.


now ik vind het knap als je daar echt acoustische geluiden uit haald (halve klankkast)

die humbuckers kunnen scheuren dude ! :D
heheh, koel joh, kunnen we wel proberen, een heeeeelee goeie microfoon in je gitaar gooien :wink: en kijken wat er gebeurt

jaywalker
3 juni 2004, 23:44
Kun je beter met die Samick van je proberen. Dat ding van mij klink gewoon net als een unlugt strat als er geen versterker aan hangt.
Ik heb laatst wel het "gibson geluid" uit de artcore met me marshall weten te halen. :-D