PDA

View Full Version : Machine head kapot.



Brutus-Lp
2 juni 2004, 19:49
Dag mensen,
een machine-head van mijn Gibson Les Paul is gewoon afgebroken.
aan de achterkant is dat vierkante ding erafgebroken en die dingen waar je aan moet draaien liggen eraf :S

kan iemand me vertellen wat ik moet doen??? :( :???:

wietse
2 juni 2004, 20:12
naar de winkel en een nieuwe halen , komt vaker voor bij gibson een maat van me heeft er al drie stuk gehad van z'n standard.

schaap
2 juni 2004, 20:38
Kan je die dingen loskopen ? :o
Toen ik bij Stand-By was vertelden ze me dat je die dingen enkel als setje kan bestellen....

wietse
2 juni 2004, 20:43
maat van gaat daarvoor naar heins , als gitaarbouwer zal die ook wel eens wat los hebben liggen , dat is het voordeel van zo'n kleine bouwer.
meestal gaan tuners inderdaad per set.

Negative K3 fan
3 juni 2004, 08:20
volgens mij is het ook niet onverstandig ze als set te kopen, standaard zijn les paul tuners niet het beste, maar een goed setje locking unters van gotoh/schaller/whatever zal je gitaar zeker goed doen. Als er al een is afgebroken is het een kwestie van tijd voor de volgende gaat :)

cas121
3 juni 2004, 14:20
bovendien kosten de originele gibson tuners in een setje ong 40 euro, los per stuk zijn ze meestal iets van 16!! kan je beter een setje kopen en heb je nog wat reserve liggen...

en oja die gibson LP tuners komen gewoon uit de shaller fabriek, en hetzelfde shaller setje (waar dan alleen geen gibson op staat) kost iets van 25 - 30

geen moeilijke keus





standaard zijn les paul tuners niet het beste

dat is wel zo maar opzich voldoen ze ruimschoots, kan zo een set spelen zonder bij te stemmen en ik speel nou niet bepaald subtiel :-D

abbys
3 juni 2004, 17:55
???? WUT?????? wat? waar??? zijn de machine heads van lp standards zo slecht? no offence ofzo hoor, maar kom nou? tis een gitaar met een vettig prijskaartje, en ik weet dat die soms tegen kunnen vallen, maar de machineheads nou? die op mijn oud gitaartje van 250€ zijn nog altijd rotssolide!
tsss, begin meer respect te krijgen voor koreaantjes dan voor gibson....

cas121
4 juni 2004, 15:39
tsss wat een overdreven reactie.. de meeste verhalen van slechte tuners op gibsss komen van een hele berg metalnerds die hun gitaar blijkbaar maximaal 1 x per maand willen stemmen ofzo


echt ze vallen super mee, zelf die op mn 79'er lp zijn nog supertight

BramVersteeg
4 juni 2004, 18:03
Wel toevallig. Bij mij brak er afgelopen week ook een af. Letterlijk 2 minuten voor ik moest spelen :x ! Wel kut dus. De andere zien er ook wat gammel uit en zulllen ook wel snel kapot gaan. Ik wil er wel een nieuw setje opzetten maar weet niet welke. Ik wil stevige stemknoppen maar ze moeten er wel het zelfde uitzien (van die beige). Gewoon gibsons kopen of een ander merk??