PDA

View Full Version : Weer een ohm vraagje meer ik geraak er niet uit.



francis
2 juni 2004, 16:51
Ik speel op een jcm 2000 dsl, ik heb 1 cabinet van line 6 4x12.
Ik zou graag een tweede cabinet van 2x12 willen bij aansluiten om als monitor te gebruiken.
Op de top staat vanachter 4&8ohm parraleljacks twee uitgangen dus, volstaat het om deze 2x12 cabinet bij aantesluiten op deze uitgang, ik heb 1 aansluiting naar mijn 4x12 cabinet dus heb ik toch nog 1 over om de 2x12 testuren of niet.
JAJA ik heb de entry over ohm gelezen maar daar is dit probleem niet mee opgelost.
BEDANKT OP VOORHAND.

Negative K3 fan
2 juni 2004, 17:00
je moet een van de beide uitgangen gebruiken geloof ik. moet ik even de manual erbij hebben, die staat toch wel op marshallamps.com?

edit: manual gelezen http://marshallamps.com/images/handbooks/pdf/dsl50.pdf

either two 8ohm or two 16 ohm cabinets.

AoDf
2 juni 2004, 20:26
Ik speel op een jcm 2000 dsl, ik heb 1 cabinet van line 6 4x12.
Ik zou graag een tweede cabinet van 2x12 willen bij aansluiten om als monitor te gebruiken.
Op de top staat vanachter 4&8ohm parraleljacks twee uitgangen dus, volstaat het om deze 2x12 cabinet bij aantesluiten op deze uitgang, ik heb 1 aansluiting naar mijn 4x12 cabinet dus heb ik toch nog 1 over om de 2x12 testuren of niet.
JAJA ik heb de entry over ohm gelezen maar daar is dit probleem niet mee opgelost.
BEDANKT OP VOORHAND.

Het hangt er van af wat de impedantie (ohm) van de speakerkasten is. Als de Line6 4x12 bijvoorbeeld 8 Ohm is en de 2x12 ook 8 Ohm kun je ze beide op de 4&8 Ohm uitgang van je amp zetten, de schakelaar die naast de speakeroutputs op je amp zit moet je dan op 4 Ohm zetten.

Als je Line6 kast en je 2x12 allebei 16 Ohm zijn kun je ze ook aansluiten, in dat geval zet je de switch op je amp op 8 Ohm.

Als de Line 6 en de 2x12 een verschillende impedantie hebben, zou ik ze niet beide aansluiten, je kunt ze dan namelijk niet goed matchen met de impedantie op je versterker.

Dus kijk even wat de impedanties van je speakerkasten zijn.