PDA

View Full Version : Welke Humbucker voor...



maylingjv
2 juni 2004, 17:42
welke humbuckers voor een les paul gaan het kortst toe naar deze beschrijving,mooi vol rond helder smooth en warm,maar moet kunnen rocken,de dichtste bekende beschrijving die ik zowat kan geven aan die klank is de carlos santana met zijn prs, ik wil nieuw humbuckers in mijn gitaar steken,hoewel deze uitstekend zijn zijn ze voor mij iets te rauw,
mischien weet er iemand nog een paar websites waar ik pick ups van verschillende merken kan beluisteren ?

Negative K3 fan
2 juni 2004, 17:56
wat voor gitaar heb je? enige site met veel soundclips van elementen die ik ken is www.seymour-duncan.com

een seymour duncan 59 of misschien custom (meer output) is misschien wat voor je...

maylingjv
2 juni 2004, 18:19
ik heb al gedacht aan de rockinger PAF etc custom,omdat ie de paf sound heeft en volgens de reviews even goed is als de seymour duncan versie maar ook iets hogere output heeft,ik heb nu keramische humbuckers in mijn gordon smith steken van het merk zelf,iemand ervaring met harry hauessel pick ups hoe staan die tegenover seymour duncan ?Ruokangas gitaren laat zijn pick ups daar bouwen,heb hem ooit eens kunnen spreken en hij zei dat die nieuwe pick ups stukken beter waren als de seymours die hij toen gebruikte,maar of dat ook telt voor de produktie modellen van haeussel weet ik niet.