PDA

View Full Version : tremolo komt omhoog :S hoe los ik dit op?



Dream Theater
2 juni 2004, 15:39
sinds ik mn gitaar heb laten repareren kan ik m niet meer in E stemmen zonder dat de achterkant van de tremolo helemaal omhoog komt.
Ik heb de schroeven waar de veren aan vast zitten helemaal naar binnen gedraait maar t is nog steeds niet opgelost.

Op dit moment heb ik gewoon Elixer snaren erop liggen.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen??
Thanks!

Hempo
2 juni 2004, 15:42
blokje hout er tussen werkt wel. (veren er uit en blok er tussengooien )

Dream Theater
2 juni 2004, 15:44
blokje hout er tussen werkt wel. (veren er uit en blok er tussengooien )

Maar dan werkt de tremolo toch niet meer?? :???:

amon
2 juni 2004, 15:45
zo te lezen een floyd...

had een vriend ook, heeft hem uiteindelijk even weggebracht naar de winkel en hem af laten stemmen.



sinds ik mn gitaar heb laten repareren
in een instrmentenzaak laten doen? dan zou ik gewoon terug gaan en dit even melden, zou toch een stukje klantenservice moeten zijn om dan ook meteen de gitaar weer in elkaar (lees: snaren erop) te zetten en te stemmen

Raffel
2 juni 2004, 15:47
ja daar heb je idd niet veel aan. Waarschijnlijk heb je nu dikkere snaren dan voorheen. Als je de snaren niet meer dieper de body in krijgt, zou ik aanraden ergens veren vandaan te halen met een hogere spanning, (heb ik ttt eens bij Musik Produktiv gehaald voor mijn 7-snaar) alvorens veren aan je brug toe te voegen. Dan moet het sowieso lukken.

Dream Theater
2 juni 2004, 15:47
in een instrmentenzaak laten doen? dan zou ik gewoon terug gaan en dit even melden, zou toch een stukje klantenservice moeten zijn om dan ook meteen de gitaar weer in elkaar (lees: snaren erop) te zetten en te stemmen

is idd een floyd
ja ehm ik weet nog niet of ik terug ga naar die zaak
ten eerste: ben ik dan 2 weken mn gitaar kwijt
ten tweede: kost het me 1,5 uur om de zaak uit te komen (omdat die vent maar blijft lullen)
ten derde: repareerd ie me dingen waar ik niet om vraag
maar opzich heeft dr wel verstand van :P

voor gitaristen uit zuid limburg:
RAAARAAA over wie heb ik het? :D :P

amon
2 juni 2004, 15:52
asfstellen duurde maar een paar dagen hier, maja, misschien is het bij die zaak drukker...

ik zou er toch mee terug gaan en gewoon duidelijk zeggen wat ie wel moet doen en wat ie NIET moet doen en dan zeggen dat je oma op sterven ligt en dat je nu meteen weer weg moet... :D

Thijssie
2 juni 2004, 16:20
sinds ik mn gitaar heb laten repareren kan ik m niet meer in E stemmen zonder dat de achterkant van de tremolo helemaal omhoog komt.
Ik heb de schroeven waar de veren aan vast zitten helemaal naar binnen gedraait maar t is nog steeds niet opgelost.

Op dit moment heb ik gewoon Elixer snaren erop liggen.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen??
Thanks!

FF langs de muziekzaak en een paar extra veren scoren, waarschijnlijk heb je er nu 3 in zitten en zijn je snaren dikker dan 0.09. Als je met dikke snaren speelt heb je vaak 4 of 5 veren nodig die je floyd in bedwang houden....

Diedo
2 juni 2004, 17:05
idd, maar ik vind het wel erbij horen dat als je je gitaar laat afstellen, dat dan ook de brug goed wordt afgesteld... ik zou gewoon teruggaan...

Hempo
2 juni 2004, 17:06
excuses voor mijn nutteloze bijdrage hier, ik had niet goed gelezen

Dream Theater
3 juni 2004, 11:50
ik heb er een extra veer bij gezet en het probleem lijkt te zijn opgelost.
Toch vraag ik me af hoe de tremolo ineens omhoog is gekomen aangezien er in de zaak geen nieuwe snaren op zijn gelegd.

bedankt voor jullie tips etc. :)

RRRobin
3 juni 2004, 16:19
das idd een wonder :P hehe
ik zelf had ook zon probleem toen ik met mijn ibanez van .9 naar .10 ging, heb toen strakkere veren ertussen gezet, werkte/werkt perfect

Raffel
3 juni 2004, 16:24
doe nou geen EXTRA veer :-? , dat heeft bij de floyd wel een zekere invloed. Als je er dan toch extra inzet, maak er dan in totaal 5 van, niet 4.

Thijssie
3 juni 2004, 16:37
doe nou geen EXTRA veer :-? , dat heeft bij de floyd wel een zekere invloed. Als je er dan toch extra inzet, maak er dan in totaal 5 van, niet 4.

Die mag je uitleggen!

Je kunt toch gewoon die veren gewoon x x _ x x monteren, daar is niets mis mee....

RRRobin
3 juni 2004, 16:40
doe nou geen EXTRA veer :-? , dat heeft bij de floyd wel een zekere invloed. Als je er dan toch extra inzet, maak er dan in totaal 5 van, niet 4.

Die mag je uitleggen!

Je kunt toch gewoon die veren gewoon x x _ x x monteren, daar is niets mis mee....

+1